logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak wylutować mikroskopijną nóżkę z płyty głównej.

hdx 27 Maj 2007 16:27 1697 8
REKLAMA
  • #1 3926055
    hdx
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam, ostatnio musiałem wymienić kondki na mobo. Jako, że jestem laikiem w sprawach elektronicznych wylutowywałem transformatorówką. Najpierw dolutowałem nóżki do wlutowanych [wyrwałem kondki żeby zostały wlutowane nóżki]. Jednak nie dało się zbyt komfortowo tego wlutować, a bałem się uwalić plastiki przy PCI [akurat pomiędzy 2 slotami musiałem 4 kondki wymienić]. Jednak takie wyjście nei okazało się zbyt dobre, po pewnym czasie kondek odpadł. Postanowiłem wlutować je normalnie. Wylutowałem nóżki z jednego kondka, ładnie przylutowałem nowy i jest ok. Przy drugim udało mi się wylutować 1 nóżkę, a druga się złamała tak, że nie ma za co złapać [dosłownie siedzi w dziurce i nie wiem jak to teraz wylutować]. Myślę, że wiecie o co mi chodzi. Proszę poradzcie jak można łatwo lutownicą transformatorową wylutować nóżki od starych kondków.

Pozdrawiam, hdx.
  • REKLAMA
  • #2 3926085
    any56
    Poziom 39  
    Ocena: 839
    Trochę nieciekawe narzędzia masz do tego typu prac.
    Możesz po prostu uszkodzić płytę.
    Niemniej na swoją odpowiedzialność spróbuj wykorzystać igłę injekcyjną do wypchnięcia pozostałości.
  • #3 3926089
    hdx
    Poziom 11  
    Taką igiełkę dostanę w elektronicznym? Tylko problem jest z nagrzaniem tego, bo nie ma zbytnio jak, próbuję dorwać dobry grot zakończony igiełką właśnie.
  • REKLAMA
  • #4 3926101
    2852

Poziom 17  
    Ocena: 4
    Witam
    Od strony gniazd PCI szczypce, a podgrzewać lutownicą z drugiej strony. Uważać nalezy przede wszystkim żeby nie przegrzać laminatu i nie wyciągnąć "tulejki" która jest w otworze.
    Powodzenia
    Konto firmowe:
    CeTech Serwis Komputerowy