Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co sprawdzic podczas zakupu samochodu??

28 Maj 2007 07:56 16467 19
  • Poziom 23  
    Co sprawdzic podczas zakupu samochodu Renault Laguna I z rocznika 1997 z 2l silniekiem 115 km. Gdzie zajezec co zaobaczyc wszystko co moze sie psuc w tym aucie prosze o wasze poraday.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 28  
    Pierwsza czynność to sprawdzić cechy identyfikacyjne,numer i tabliczka znamionowa nadwozia,numer silnika.Mimo,że numer silnika nie jest wpisywany do dowodu rejestracyjnego, to jego znajomość bardzo się przydaje.Cechy te skrupulatnie porównujemy z dokumentami.
  • Poziom 33  
    Koledze raczej chodziło chyba o awaryjnośc samochodu ale każdy sie psuje nie ma za bardzo różnic między samochodami w tym wzgledzie ale proponuje sprawdzić
    samochód w jakims warsztacie jesli nie masz pojecia o samochodach a tam za 100zł sprawdź zawieszenie (luzy) i ciśnienie chociarz na silniku obejrzyj go od spodu czy nie ma rdzy (progi i podłoga) czy nie ma wycieków oleju z silnika skrzyni itp zapal silnik wrzuc luz wciśnij sprzegło i własnie na luzie puśc sprzegło tak raczej szybciej patrz wtedy na oborty czy gwałtownie spadaja bo moze to oznaczac zuzycie skrzyni przejedz sie nim jak sie zachowuje jak gwałtownie skrecasz bez duzych prędkości oczywiscie i na koniec czy kolor sie podoba
    no i oczywiscie obejrzyj kilka samochodów zanim sie zdecydujesz pamietaj okazji nie ma lepiej sie nie spieszyc
    jesli nawet wezmiesz ze soba jakiegos mechanika to i on nie da ci 100% gwarancji ze wszystko jest ok
    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Mozesz tez sprobowac pojechac do stacji diagnostycznej - sprawdza tam np. spaliny co daje dosyc dobre info o silniku czy pierscienie cale oleju nie lyka itp.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V

  • Poziom 35  
    Na początek chyba zanim kluczyk przekręci trzeba wiedzieć czy była karoseria uszkodzona .
  • Poziom 38  
    Obejrzyj blachę pod spodem oraz dokładnie całą karoserię. Cóż z dobrego silnika jak nie ma opakowania ;)
  • Poziom 24  
    Sprawdz poduszki czy nie są z mostkowane
  • Poziom 33  
    Panowie to czy samochód był bity to można wykryc tylko przez pomiar grubosci lakieru !!!! chyba ze był żle pomalowany w co wątpie to nie takie proste sprawdzic mozna jedynie rdze jak ją widać oczywiscie
    co do spalin nie bede sie kłocił ale lepsze info o silniki daje sprawdzenie cisnienia na kazdym cylindrze co daje jeszcze informacje o np zuzytych zaworach
    mechanik powinien wiedzeic jakie powinno byc cisnienie
    na tłokach
    zreszta cała instrukcje postepowania napisałem wyzej w poscie
  • Poziom 24  
    Co do bicia, to sie zgadza w kwestii lakieru, ale koledzy, nie da rady wyciągnąć lub pospawać podłużnicy tak, żeby nie było śladu roboty... porównuje się lewą i prawą stronę.
    Zwróć uwagę np na nagrzewnicę, kupując w lato, mało kto zwraca na to uwagę... mnie to kosztowało parę setek, a nie mówiąc o tym, że rozerwanie nagrzewnicy było spowodowane czymś, z czym walczę już dłuższy czas i nie sądzę abym się dowiedział przyczyny rozsadzenia nagrzewnicy, wymiany chłodnicy i łączonych rur od chłodzenia... a problem się co kilkadziesiąt kilometrów powtarza, jak mi rury nie rozsadzi ciśnienie płynu, to cieknie gdzieś glikol... dobrze choć że silnik i buda w dobrym stanie i nie rdzewieje, bo inaczej już do innego pana by poszedł, choć kiedyś przyjdzie na to pora.
    Rozpędź samochód, lekko trzymaj kierownicę i mocne hamowanie, sprawdź czy ściąga na którąś stronę. Mocne wytarcie pedałów i kierownicy, przy małym przebiegu świadczy o kręceniu licznika. Osobiście wolę kupić trochę zarysowany i z widocznymi śladami używania, niż wychuchany i idealny po świeżym lakierze, bo niby ktoś inwestuje w samochód który ma sprzedać... hehehe.
  • Poziom 2  
    Najlepiej postąpić tak jak koledzy wcześniej zaproponowali czyli odwiedzić jakiś serwis. Lepiej zapłacić kilka złotych niż oszczędzać a później na jakąś minę się wsadzić. Żeby sprawdzić samemu samochód to trzeba "przerobić" w swoim życiu niejedną sztukę. Do najistotniejszych rzeczy należy powłoka lakiernicza, silnik, podwozie :) czyli wszystko ;). Najprostszy sposób na grubość lakieru (będziesz wiedział czy był malowany czy nie) to oryginalny miernik. Ewentulanie można to zastąpić małym magnesem takim na przykład na lodówkę. Mniej więcej sprawdzisz czy nie ma za dużo szpachli. Sprawdź czy szyby mają ten sam rok produkcji co auto. Sprawdź konserwcję podwozia. Wycieki na silniku (spod miski olejowej oraz spod osłony obudowy zaworów). Po oponach (jeżeli są wyząbkowane lub z jednej strony bardziej zużyte) zobaczysz czy amortyzatory w miarę trzymają i czy jest dobra zbieżność. Podczas jazdy ważne żeby nie trzepało kierownicą i nie było za dużych luzów na przekładni. Ważne żeby nic nie stukało ani nie pukało. Hamulce już powiedziano jak sprawdzić. Na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju to sprawdzisz czy nie ma tzw. przedmuchów. Jeśli po odkręceniu korka auto zmieni charakterystykę pracy to podziękuj od razu. Należy sprawdzić czy auto spokojnie chodzi na wolnych obrotach, czy samo nie dodaje i nie ujmuje obrotów. Jak to robi to znaczy że jest uszkodzony silniczek krokowy (będą przez to problemy z gazem jeżeli masz zamiar założyć). Wypada sprawdzić również czy pod wycieraczkami i w bagażniku jest sucha podłoga / tapicerka. Jeśli tak to wiadomo że są dziury w podłodze. Jeśli podczas jazdy prędkościomierz oszukuje lub skacze wskazówka to jest prawdopodobne że ktoś kręcił licznik. Przebieg średnio należy liczyć 17 tys rocznie. Rzadkością są okazje że auto 15 letnie ma 100-150 tysięcy przebiegu. (Chociaż mój dziadek ma 10 letnia Carismę i ma 79 tys przebiegu :) )Działanie wycieraczek, wspomagania, centralnego zamka, szyb i lusterek elektrycznych, ogrzewania tylnej szyby, podświetlenia wskaźników. Niby pierdoły ale jak nie działają w aucie to działają człowiekowi na nerwy.
  • Poziom 18  
    kord131: z tym odkręcaniem korka wlewu oleju i sprawdzaniu niby przedmuchów to bym uważał żeby olej prosto w ryj nie dowalił ;)
  • Poziom 22  
    temat na małą książkę :(
    co do tego sprawdzania lakieru - 1 mierniki elektroniczne dokładnie mierzą grubość powłoki lakierniczej i ewentualnej szpachli - z tym ze to nie wszystko :(, często elementy zwłaszcza przodu są wymienione na nowe czy to oryginalne czy podróby i wtedy grubość lakieru mniej więcej się zgadza.
    2- widziałem samochody złożone z dwóch praktycznie bez sladów szpachli, a zwiększoną grubość powwłoki lakierniczej mozna łatwo wytłumaczyć nabywcy :)
    Można posprawdzać szyby tzn markę szyb i daty produkcji - oczywiscie również to można wytłumaczyć (włamanie, kamień spod kół.....)
    Można posprawdzać zabezpieczenie antykorozyjne a konkretnie masy uszczelniające składanie blach (komora silnika, bagażnik, podwozie) - dość łatwo po obejrzeniu kilku samochodów poznac jak jest fabrycznie a jak w przypadku ponownego nałożenia.
    Co do sprzegła i skrzyni biegów to jak pisali poprzednicy /wycieki, test ruszania z miejsca (przy różnej intensywności puszczania sprzęgła) test drogowy.
  • Poziom 18  
    I najważniejsze nie oczekiwać od auta 10 letniego tego że będzie idealne w każdym detalu.
  • Poziom 24  
    Powiem coś o lagunie :
    Czy bity ?
    -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra)
    -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane)
    -Tylnią maskę sobie olej ciężka tak więc łatow wyrabia zawiasy i zamki po 200.000 km powinna być za nisko jak nie jest ktoś poprawiał a to już podejrzane. Światła z tyłu powinny być na jednej wysokości. Zderzak powinien być ok 1cm od świateł ( na dole)
    -Sprawdź czy pod naciskaniem nie skrzypią wew. plastiki ( fabrycznie są dobrze spasowane ) a po ponownym montażu już nie.
    -Sprawdź pod listwami na drzwiach odstęp od karoseri powinien być identyczny z góry jak i z dołu ( przy szpachlowaniu często to pomijają)
    -Grubość lakieru można sprawdzić ale to tylko pomoże jeśli sprzedaje ci normalny człowiek , jeśli handlarz to mają na to sposób i żaden elektroniczny nie wykryje a te od handlarzy to trumna na kołach.
    Polecam jedank sprawdzić zawsze coś się starguje na jakimś wgniecionku co to firmowy lakiernik poprawił ( przez 10lat cięzko aby był bez żadnych otarć)

    Czy dobry silnik.

    -Jeśli 2.0 to mało co w nim można uszkodzić 200 tyś to dla niego pestka
    jak wcześniej wspomniano ciśnienie ( Wycieki mogą być w okolicy paska rozrządu bo już się szykuje wymiana jego a to w lagunie zawsze z uszczelniaczem.)
    -Sprawdź płyn chłodniczy i korek ( tylko pamiętaj na zimnym) płyn powininen być klarowny a korek nie zaolejony !!!

    Czy dobra skrzynia
    - i tu trzeba się skupić w tych silnikach często padały Skręć koła na max i rusz z lekkim piskiem jakikolwiek stuk to czeka cię nowa
    - potrzęś trochę samochodem jak nowy kierowca gaz i puszczasz na każdym biegu czy nie wypadają
    - sprawdź czy na zakrętach przy wkładaniu 3 i 2 nie ma zgrzytów jak są czeka cię nowa.
    - Wyciek ze skrzyni poza uszczelniaczami półosi to ciężka i droga naprawa najczęsciej wiąże się z całkowitą rozbiórką ( uszczelniacz wodzika jes zakładany od środka)

    Czy układ jezdny ?

    Stukanie na leżących policjantach w podłodze z przodu to dobra sprawa aby coś stargować wymiana jakieś 20 zł x2
    Poza tym wszelkie silentbloki przód ( zawieszenie przodu to prawie ideał 200 tys spokojnie znosi po polskich drogach)
    Jednak silentbloki tył trzeba dokładnie obejrzeć jak i całą belkę skrętną doś droga naprawa ale nie dyskwalifikuje samochodu.
    Dokładnie sprawdź układ hamulcowy w tym wieku powinny być już wymienione rozpieracze z tyłu wraz z bębnami i całą resztą powinny być wymienione przewody hamulcowe giętkie z przodu ( już pękają) Jeśli tego obecnie nie zrobiono to trochę stracha bym miał ganiając ją.

    Po za tym to chyba najbradziej udany model renault skup się głównie nad tym czy nie bity ( najlepiej jak lakier ma jakieś ryski odbicia kamieni a nie błyszczy się jak psu .... to samo silnik , od razu rezygnuj z zakupu - robiony na sprzedaż czyli nic nie wyniuchasz a na pewno co ważne zostało skrzętnie ukryte.

    Na pewno będziesz zadowolony .

    Do pana co mu rozsadza nagrzewnicę ( uszkodzona głowica , uszczelka pod głowicą , termostat obiegu wody , zatkana chłodnica głowna) kolejność zgodna z prawdopodobieńtwem.
  • Poziom 18  
    A i co do praktycznie wszystkich renówek się tyczy, wyciek na skrzyni z pod wybieraka to rzecz zupełnie normalna w tych autach.
  • Moderator
    ob napisał:
    A i co do praktycznie wszystkich renówek się tyczy, wyciek na skrzyni z pod wybieraka to rzecz zupełnie normalna w tych autach.

    Miałem dwie i nie wystąpił taki problem.
  • Poziom 12  
    nie ma co wierzyć ślepo sprzedawcy osobiście staram się zwrócić uwagę czy nie ma śladów niedawno przeprowadzonych napraw a teksty że bezpośrednio przed wymianą ktoś wymienił pól auta to blef opony mówią także o ewentualnych luzach w zawieszeniu (chyba że ktoś wymienił ) silnik pewnie nie do zdarcia, tylko układ jezdny (ale pewnie te drogi...)
  • Poziom 22  
    msjokerek napisał:
    Polecam wszsytkim przed zakupem samochodu:
    http://www.badanie-lakieru.pl/
    Super sprawa


    jak to reklama nie do końca prawdziwa - przynajmniej w profesjonalny miernik by zainwestowali - z takimi parametrami to na allegro za 150zł mozna kupić nowe urządzenie.
  • Poziom 11  
    Dobrze obejrzyj elektrykę - jeżeli coś nie działa to nie sugeruj się powiedzeniem że to tylko bezpiecznik. Gdyby tak było to właściciel już dawno by go wymienił. Późniejsza naprawa tej małej usterki może wymagać poważnego demontażu lub prucia wiązki przewodów które zostały uszkodzone przy naprawach blacharskich. Kupuj bez napalania się na okazje.