Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aparatura naglosnieniowa w samochodzie - pytanie techniczne

viayner 07 Cze 2007 11:41 2634 33
  • #1 07 Cze 2007 11:41
    viayner
    Poziom 34  

Przepraszam ale w tym temacie jestem raczej zielony i prosilbym o wyjasnienie paru kwestii:

W samochodowych instalacjach stosuje sie glosniki i wzmacniacze o mocach rzedu ponad 300W na kanal.
    300W oznacza ze wzmacniacz pobierze jakies 40A na kanal przy dobrej sprawnosci czyli sumarycznie okolo 100A podczas sluchania tych 300W jaka instalacja to wytrzyma.
    Rozrusznik pobiera kilkaset amperow ale przez pare sekund, typowy akumulator 55Ah da 55A przez godzine a te kilkaset to cos w kierunku pradu zwarciowego i wytrzymuje go pare sekund, obciazenie go takim wzmacniaczem i wykozystanie rzeczywistych 300W skasuje go po kilkunastu minutach, podczas jazdy alternator nieco pomaga ale to kwestia kilku godzin pracy uwzgledniajac normalny pobor pradu do ktorego zostal akumulator obliczony.
    Wzmacniacz 300W powinien dac na 4ohm impedancji obciazenia okolo 50V skad to sie bierze z 12V instalacji, przetwornice o takiej mocy w takich malych obudowach wzmacniaczy?
    Po co te 300W skoro tego sie nie wykozystuje, nie wiem czy zdajecie sobie sprawe co to naprawde znaczy 300W w 3m3 objetosci samochodu, jakie to jest cisnienie dzwieku.
    300W wystarczy do naglosnienia malego/sredniego koncertu w sporej sali koncertowej.
    Widzialem glosnik samochodowy tzw. subwoofer 750W w obudowie 35dm3 majacy przenosic od 30Hz, nie wyobrazam sobie 750W przy 30Hz w 3m3 samochodu, to sie poprostu rozpadnie.
    Pozdrawiam.

0 29
  • #2 07 Cze 2007 11:51
    radioaktiv
    Poziom 15  

racja, ale rzadko wykorzystujesz te 300W w pełni, czyli słuchając muzyki przy maksymalnej głośności, a wtedy wzmacniacz nie pobiera tyle prądu.