logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat wzmacniacza na pojedynczej lampie PL500 - poszukuję wskazówek

mlody91 09 Cze 2007 14:36 10127 8
REKLAMA
  • #1 3967953
    mlody91
    Poziom 20  
    Ocena: 45
    Witam Serdecznie!
    Jestem zielony w kwestii lamp. Mam dwie lampy PCL86 i PL500 (stosowane w starych telewizorach). Z tego co czytałem to z mniejszej da radę wycisnąć mało mocy, a z drugiej (w układzie przeciwsobnym np. MELOMAN 25) można wycisnąć 25W. I tu się pojawia problem bo mam jedną PL500.
    Czy ma ktoś schemat wzmacniacza na pojedynczej lampie PL500? Będzie to głównie układ doświadczalny, aby zrozumieć mniej-więcej zasadę działania lampy i urządzeń opartych na lampach.
    Z góry dziękuję :)

Schemat wzmacniacza na pojedynczej lampie PL500 - poszukuję wskazówek

Jeżeli napisałem w niewłaściwym dziale, to przepraszam.
  • REKLAMA
  • #2 3968654
    HeSz
    Specjalista elektryk
    Ocena: 198
    Witam.
    Lampa PL 500 pracowała w telewizorach lampowych jako wzmacniacz odchylania pozimego. Zabawa będzie rzeczywiście bo napięcie żarzenia tej lampy to 27 V przy prądzie 300 mA. Maksymalna moc w klasie A wzmacniacza to ok 25 W. Jeżeli znajdę jakiś schemat w swoich "szpargałach" to jeszcze się odezwę.
    Pozdrowienia
  • #3 3973321
    jethrotull
    Specjalista - konstrukcje gitarowe
    Ocena: 20
    HeSz napisał:
    Witam.
    Lampa PL 500 pracowała w telewizorach lampowych jako wzmacniacz odchylania pozimego. Zabawa będzie rzeczywiście bo napięcie żarzenia tej lampy to 27 V przy prądzie 300 mA. Maksymalna moc w klasie A wzmacniacza to ok 25 W.

A ja powiem że nieprawda, bo 6W. Co Ty na to?