Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,8 odpalenie auta

borys79kent 10 Cze 2007 02:08 17797 21
  • #1 10 Cze 2007 02:08
    borys79kent
    Poziom 10  

    Witam.
    Od wczoraj mam z tym autkiem wielki problem.
    Mianowicie: jadąc do pracy auto zgasło mi i pojawiła się przez moment czerwona kontrolka z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej.
    Nie mogę go odpalić za żadne skarby.
    Sprawdziłem bezpieczniki. Pompa paliwowa działa.
    Wyciągałem listwę z wtryskami, które działają bez zarzutów.
    Dopiero po wyciągnięciu świec i sprawdzeniu wszystkich w tym samym czasie [u]zauważyłem, że wszystkie świece podają iskrę w tym samym momencie a chyba powinny podawać ją na przemian.
    Co może być tego przyczyną?
    Co dzieje się, gdy jest zepsuty czujnik Halla?
    Czy jest wtedy iskra czy nie?
    A może zepsuł się czujnik prędkości obrotowej silnika?
    Proszę o jakieś wskazówki.

    0 21
  • #2 10 Cze 2007 02:26
    Yaro126
    Poziom 20  

    Witam!
    Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału to właśnie czujnik Halla... Gdy jest uszkodzony, dzieją się różne anomalia, np:
    - auto gaśnie bez powodu lub po nagrzaniu się silnika,
    - silnik pracuje nierównomiernie (skaczą obroty, zachowuje się jakby nie palił na wszystkie cylindry)
    Przy uszkodzeniu czujnika halla zazwyczaj zanika iskra... Pozdrawiam!

    0
  • #3 10 Cze 2007 14:59
    borys79kent
    Poziom 10  

    Yaro126!!! Wielkie dzieki za odpowiedz na moje pytania!!! Teraz wiem,ze powinienem zacząc od wymiany cewki zapłonowej bo chciałem wymienic juz ten czujnik Halla.
    Pozdrawiam

    Dodano po 38 [minuty]:

    Yaro! Czy jest jakis sposób na sprawdzenie tej cewki???nie chodzi mi tu o zamontowanie innej i sprawdzenie czy auto pali, bo nie mam takiej możliwosci

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    witam ponownie!!! sprawdzilem jeszcze raz swiece i wszystko jest ok. wszystkie podaja iskre na przemian. autko odpala na 2 sec. i gasnie a jesli dodam lekko gazu to w ogole nie odpali. juz nie wiem co jest grane. kontrolka na desce wskazuje ,ze poszedl jakis czujnik ale jaki? najlepszym i najszybszym sposobem bedzie chyba podlaczenie autka pod komputer i wylapanie przyczyny.

    0
  • #4 10 Cze 2007 22:57
    Yaro126
    Poziom 20  

    Witam!
    Najlepiej będzie go zdiagnozowac na komputerze ale jednak objawy podchodzą mi tu pod czujnik halla... Przy awarii cewki zapłonowej bardzo rzadko zapala się kontrolka błędu, tak więc 90% czujnik:-)
    pozdrawiam!

    0
  • #5 10 Cze 2007 23:35
    milejow
    Poziom 42  

    To jest silnik 1,8 20V?

    0
  • #6 10 Cze 2007 23:45
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sprawdź cewkę i moduł wzmocnienia
    no i podaj jaki silnik i rocznik

    0
  • #7 11 Cze 2007 02:22
    borys79kent
    Poziom 10  

    witam ponownie!!! jest to silnk chyba nietypowy bo 1,8 benzyna V5 rocznik 95'(prawie ten sam silnik jak w pasacie 1,8 rocznik 97').auto kupione w angli(wszystko tutaj jest inne:)) i tu uzytkowane.

    Dodano po 11 [minuty]:

    napiszcie prosze na chlopski rozum jakie sa skutki kiedy siadzie czujnik Halla i jakie sa skutki gdy siądzie cewka??? Jaro pisales,ze przy awarii czujnika Halla nie bedzie iskry a teraz piszesz ,ze wszystko wskazuje na ten czujnik ale iskra jest poprawna!!! juz zgupiałem.Przypominam ,ze auto jak postoi na noc to odpala na 2 sec i gasnie. Czy jest taka mozliwosc ze jest jakas blokada na kanale dolotowym i blokuje przedostanie sie benzyny???bo mam wrazenie ,ze swiece sa wiecznie suche ale to w sumie tez bez sensu bo wykrecalem je i moczylem w benzynie i tez nie zapalil. juz nie kumam co sie moglo stac

    Dodano po 2 [minuty]:

    w kazdym badz razie ta kontrolka na desce rozdzielczej cos znaczy tylko pozostaje pytanie co???

    0
  • #8 11 Cze 2007 06:31
    milejow
    Poziom 42  

    Cewki masz 4,oddzielne na kazda swiece.Z reguly gdy padnie hall to iskry nie ma,moze byc cos nie tak z tym hallem,ze sterownik interpretuje zle sygnal i odpala wszystkie cewki.Sprawdz,czy podczas krecenia pompa podaje paliwo i trzeba odczytac kody

    0
  • #9 11 Cze 2007 08:50
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przypadkiem tam chyba jest jedna cewka na 4 wyjścia (cewka razem z modułem wzmocnienia)

    0
  • #11 11 Cze 2007 10:04
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeśli jest iskra jednocześnie na wszystkich świecach to padł czujnik położenia wałka rozrządu (Hall).
    Jaka kontrolka się zapala. Z wizerunkiem kluczyka i autka?
    Jeśli tak, to sterownik zablokowany przez Immobilizer i dlatego gaśnie po 2 sekundach.

    1
  • #12 11 Cze 2007 21:27
    Yaro126
    Poziom 20  

    Już Ci mówię, miałem przypadek golfa z walniętym czujnikiem halla i też na zimnym silniku odpalał i iskrę miał jak sie sprawdzało, ale po odpaleniu jak troszkę sie nagrzał, to silnik gasł i było po zawodach... Po wymianie czujnika chodził bez problemu...

    0
  • #13 11 Cze 2007 22:37
    borys79kent
    Poziom 10  

    zapala sie czerwona kontrolka z wykrzyknikiem. Jutro auto bedzie podączone pod komputer to dam znac co poszło. Dzieki wszystkim za podpowiedzi i dobre checi:D

    0
  • #14 13 Cze 2007 01:59
    borys79kent
    Poziom 10  

    witam! mechanik byl i po diagnozie bez podlaczenia pod komp stwierdzil ,ze padla pompka paliwa przy zbiorniku paliwa. ja sprawdzalem wczesniej przewod paliwa przy wtryskach i podawal benzyne ale zmylila mnie jedna rzecz bo w tym modelu sa podobno dwie pompki paliwa druga jest w komorze silnika dlatego podawal benzyne przez ta druga. nastepna rzecz: w zwiazku z padnieciem pompy paliwa poszedl sygnal do kompa i to blokuje auto, dlatego nie chcial odpalic nawet gdy moczylem swiece w benzynie. jutro napisze czy to napewno to bo mechanik skonczy wszystko jutro gdyz dzis nie bylo czesci.naprawa tu w anglii kosztuje majatek!!!zgadnijcie w jakiej sumie zamknie sie naprawa?
    takze kolejny dowod na to, iz im wiecej elektroniki w aucie tym to auto gorsze( przynajmniej dla mnie)bo nie wiadomo o co mu chodzi. mala pierdola potrafi tyle nerwow zszarpac, bo chyba kazdy stresuje sie jak mu autko ukochane siadzie :wink: do jutra

    0
  • #15 13 Cze 2007 08:51
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    W tym samochodzie jest 1 pompa paliwa, zanurzona w baku.
    Informacja jest zapisywana ale w przypadku uszkodzenia przekaźnika pompy paliwa.

    1
  • #16 14 Cze 2007 00:36
    borys79kent
    Poziom 10  

    no niestety mechanik jeszcze nie znalazl czesci i trzeba czekac do piatku. mnie wydaje sie ,ze sa tam dwie pompy i tak tez on powiedzial. ta druga w komorze silnika slychac nawet po przekreceniu stacyjki. gdzie ten przekaznik sie znajduje???

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    witam wszystkich. mam dobra informacje. juz rozgryzlem ten samochod bez mechanika, ktory nie zna sie na rzeczy albo chcial zarobic troche wiecej. po odpowiedzi szoguna zacząłem szukac tych przekaznikow,ktorych nie znalazlem ale z ta pompka miales racje jest tylko jedna. sprawdzilem ,wiec jeszcze raz ta pompke na swoj sposob i okazalo sie ze benzyne podaje. jedna rzecz ktora moze zmylic to to, ze ta pompka nie wydaje zadnego odglosu po przekreceniu stacyjki jak wiekszosc pompek paliwowych. zacząlem jeszcze raz analizowac to co wszyscy pisaliscie i przeczytalem ksiazke z passata,ktory ma prawie identyczny silnik. przez przypadek wpadlem na zerowanie wskaznika terminu przeglądów, czyli tak jak w bmw po przejechaniu kilku dziesieciu km trzeba jechac na wymiane oleju i wyzerowac ten wskaznik bo w innym przypadku auto przestanie pracowac. wyzerowalem manualnie ten wskaznik taką kombinacja jaka byla podana w ksiązce i autko zapalilo:D:Dtakze okazalo sie ze to blachostka a mechanik probowal naciagnac mnie na 400 funtow ale zle trafil. Jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim za pomoc!!!!

    0
  • #17 15 Cze 2007 14:44
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie sądzę.
    Inspekcja olejowa czy serwisowa w tym samochodzie nie może unieruchomić silnika.
    Pod maską brzęczała przepustnica.
    Pompa paliwa uruchamiana jest w momencie włączenia rozrusznika.
    Twoją usterką było zacięcie się pompy paliwa.
    Po jej demontażu (czasem wystarczy stuknięcie w bak) pompa ruszyła.
    Pewnie będzie pracowała do następnego razu, kiedy się zatrzyma.
    Zacznij powoli szukać pompy.

    0
  • #18 16 Cze 2007 03:50
    borys79kent
    Poziom 10  

    szogun!!! jakbys czytal uwaznie to zauwazyl bys,ze pisalem o tym ze pompa podawala paliwo bez zarzutow od samego początku! jestem pewny na 100%,ze to byla inspekcja bo nawet wyswietlal sie napis "In" na desce co oznacza inspection.

    0
  • #19 16 Cze 2007 16:49
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    borys79kent napisał:
    szogun!!! jakbys czytal uwaznie to zauwazyl bys,ze pisalem o tym ze pompa podawala paliwo bez zarzutow od samego początku! jestem pewny na 100%,ze to byla inspekcja bo nawet wyswietlal sie napis "In" na desce co oznacza inspection.

    Czytam uważnie i powtórzę:
    Inspekcja olejowa lub serwisowa w tym samochodzie nie może zatrzymać silnika.
    Może się świecić wiecznie.

    0
  • #20 17 Cze 2007 00:35
    borys79kent
    Poziom 10  

    a jednak zablokowala!!! bo co innego moglo byc skoro po wykasowaniu jej auto odpalilo i jezdzi???????!!!

    0
  • #21 17 Cze 2007 00:37
    blazej1
    Poziom 2  

    Potwierdzam, że "In" na desce może się palić wiecznie - mam identyczne Audi, nie zerowałem inspekcji i jeżdzę bez problemu. Za to problem z pompą potrafi na długo zepsuć krew... Kiedyś miałem takei problem w astrze. Niby działała, niby nie, a po wymianie okazało się, że problem był nie z pompą a z kabelkami. Kilkaset zł w plecy :) Bywa. :) Sprawdź więc dobrze wszystkie połączenia kablowe, styki, "wizyalną jakość przewodów" (u mnie problem polegał na... zimnym lucie, ktoś ciął i lutował przewód) no i faktycznie rozglądaj się za nową pompą... Może i podawała, ale może za małe ciśnienie. Przy uszkodzeniu pompy jesli możliwa sytuacja, kiedy będzie podawała paliwo, ale z za małej ilości (za niskie ciśnienie).

    0
  • #22 16 Lis 2008 19:46
    huubert
    Poziom 1  

    mam ten sam problem rok 99 nie odpala i swieci sie kontrolka hamulca recznego.Nie pomoglo skasowanie reczne inspekcji wyciaglem wezyk przy wtryskach i przekrecilem stacyjke wydaje mi sie ze powinno poleciec paliwo a tu nic swiece suche

    0