Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówka Mastercook LTB145 nie wyłącza się

Mussashi 17 Cze 2007 23:16 8220 13
  • #1 17 Cze 2007 23:16
    Mussashi
    Poziom 10  

    Witam.

    Problem dotyczy chłodziarko-zamrażarki Mastercook LTB145, zabudowanej w meblach kuchennych.
    Opis problemu:
    - kilka miesięcy (ok. 3) temu zaczął osadzać się lód na tylnej ścianie, w górnej jej części (taki włek z lodu), który regularnie (mechanicznie) usuwałem
    - z dnia na dzień pogarszało się chłodzenie, aż w końcu lodówka przestała chłodzić (temp. na pólkach była ok. +14 st C, w zamrażarniku ok. -13 st C)

    Zaprosiłem serwisanta, który orzekł :) iż najprawdopodobniej jest nieszczelność układu i może napełnić gazem + dodać jakiegoś specyfiku uszczelniającego, ale nic nie gwarantuje. Alternatywa, to wymiana lodówki.
    Zgodziłem się na taką doraźną wymianę gazu. Lodówka zaczęła chłodzić - temperatura na tylnej ścianie komory chłodziarki (teraz zmierzyłem tam, po przeczytaniu kilku postów :) wynosi ok. -6,7 st C.
    Problem w tym, że lodówka wogóle się nie wyłącza, a na tylnej ścianie osadziła się cieńka warstwa lodu (tym razem na całości ścianki).
    Jeżeli wyłączę lodówkę ręcznie, to po ok. 5-10 minutach włączy się ponownie i cały czas chodzi.

    Pytanie:
    Czy próbować "coś" dalej naprawiać, czy też dać sobie spokój, poczekać aż nie przestanie chłodzić i kupić nową (bo pewnie prędzej czy później klęknie agregat od ciągłej pracy, albo ujdzie gaz, jeżeli nadal jest nieszczelność).

    Pozdrawiam

    1 13
  • #2 18 Cze 2007 06:27
    jmk
    Poziom 28  

    Nieszczelny układ - rozejrzyj się za nową ale jakiegoś przywoitego wytwórcy- ale dziś wszyscy robia "dzaidowstwo"- tylko że ci bardziej znani za większe pieniądze.
    Twoje ryzyko.

    0
  • #3 18 Cze 2007 13:01
    jarekpłock
    Poziom 14  

    Albo wezwij sewisanta żeby jeszcze raz sprawdził może za mało gazu Ci wpuścił i niechce się wyłączyć. Temp. na parowniku powinna być około -20 stopni

    0
  • #4 18 Cze 2007 13:01
    jarekpłock
    Poziom 14  

    Albo wezwij sewisanta żeby jeszcze raz sprawdził może za mało gazu Ci wpuścił i niechce się wyłączyć. Temp. na parowniku powinna być około -20 stopni

    0
  • #5 20 Cze 2007 00:00
    Mussashi
    Poziom 10  

    jmk napisał:
    .... rozejrzyj się za nową ale jakiegoś przywoitego wytwórcy ...


    Na co (oprócz wyglądu, ceny, poboru prądu i może hałasu) warto/można zwrócić uwagę podczas zakupu (bo rozumiem, że ciężko polecać jakąś konkretną firmę, jeżeli już to należałoby porównywać konkretne modele)

    Pzdr.

    Moderowany przez skryn:

    Proszę nie odbiegać od tematu. Od dywagacji, co kupić i gdzie kupić, jest wątek:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic346989.html

    0
  • #6 21 Cze 2007 23:25
    sumrako
    Poziom 16  

    zobacz jeszcze czy po zamknięciu drzwiczek uszczelka dobrze dolega w komorze chlodniczej i czy światło się wyłącza.

    0
  • #7 23 Cze 2007 01:13
    kedziorq1
    Poziom 14  

    pracuje w fabryce lodowek wrozametu <Mastercook>
    nie wylaczna sie z powodu termostatu < lub jezeli to nowszy i drozszy model z powodu zlej dzialajce sondy> jezeli nie ma gazu znaczy ze uklad sie rozszczelnil...gaz sam z siebie nie mogl uciec.spawdz miejsca spawania

    Code:
    zobacz jeszcze czy po zamknięciu drzwiczek uszczelka dobrze dolega w komorze chlodniczej i czy światło się wyłącza
    sorry ale co ma swiatlo do chlodzenia?

    [

    0
  • #8 24 Cze 2007 19:05
    nares
    Specjalista AGD

    Witam. Na mój gust to zawinił "naprawiacz", ponieważ nawet przy uchodzeniu gazu, lodówka powinna jakiś czas po napełnieniu, pracować poprawnie. Gazu może być też za dużo - efekt taki sam. Zbyt wielu serwisantów nie korzysta z wagi elektronicznej.

    0
  • #9 24 Cze 2007 22:31
    lidmar
    Specjalista AGD

    Cytat:

    sorry ale co ma swiatlo do chlodzenia?


    niezly z ciebie pracowik co nie ma podstawowej wiedzy o produkowanym sprzecie.

    0
  • #10 03 Lip 2007 10:05
    sumrako
    Poziom 16  

    Zapraszam do pracy w terenie(KEDZIORQ1) a zobaczysz co się dzieje z aluminiowym układem chłodniczym po pewnym czasie użytkowania. Rozszczelnienie następuje zwłaszcza w płycie chłodziarkowej i to nie w miejscu spawania. Niech producenci tych układów stosują odpowiedni skład aluminum, polakierują go przed założeniem w korpus lodówki, a nawet agresywny R134a dłużej w nim pobędzie.

    0
  • #11 05 Lip 2007 18:17
    Mussashi
    Poziom 10  

    nares napisał:
    Gazu może być też za dużo - efekt taki sam. Zbyt wielu serwisantów nie korzysta z wagi elektronicznej.


    Nie wiem na ile to istotne (bo to nie moja branża) ale przy napełnianiu "naprawiacz" rzeczywiście nie korzystał z wagi. Kryterium "wystarczającego napełnienia" było jak się wyraził "Pan naprawiacz" szronienie tylniej ścianki wewnątrz lodówki.

    Swoją drogą kolejny objaw jaki zauważyłem, to oblodzenie rurki (z tyłu lodówki, na dole), która prowadzi od sprężarki (tak to się chyba nazywa ) do wnętrza lodówki, a dokłaniej pomiędzy obudowę a tylną ściankę, czyli jak się domyślam do układu który chłodzi lodówkę)

    Mam teraz dylemat czy inwestować w kolejną rzecz, jaką jest wymiana termostatu, czy odpuścić sobie naprawy, poczekać aż się zepsuje i kupić coś nowego (poprzednia naprawa+wymiana termostatu to już 1/3 nowej lodówki z dolnej półki cenowej :| )

    Pozdrawiam

    0
  • #12 05 Lip 2007 19:19
    nares
    Specjalista AGD

    To przemrażanie z tyłu, to typowy objaw jeżeli lodówka się nie wyłącza. Może nie rezygnuj, w miarę dobry chłodniarz da sobie radę bez problemu, a jeszcze możesz go zmusić żeby sobie posiedział przy kawie, do pierwszego wyłączenia :-)

    0
  • #13 05 Lip 2007 19:22
    skryn
    Admin na urlopie

    Mussashi napisał:
    nares napisał:
    Gazu może być też za dużo - efekt taki sam. Zbyt wielu serwisantów nie korzysta z wagi elektronicznej.


    Nie wiem na ile to istotne (bo to nie moja branża) ale przy napełnianiu "naprawiacz" rzeczywiście nie korzystał z wagi. Kryterium "wystarczającego napełnienia" było jak się wyraził "Pan naprawiacz" szronienie tylniej ścianki wewnątrz lodówki.

    Swoją drogą kolejny objaw jaki zauważyłem, to oblodzenie rurki (z tyłu lodówki, na dole), która prowadzi od sprężarki (tak to się chyba nazywa ) do wnętrza lodówki, a dokłaniej pomiędzy obudowę a tylną ściankę, czyli jak się domyślam do układu który chłodzi lodówkę)

    Mam teraz dylemat czy inwestować w kolejną rzecz, jaką jest wymiana termostatu, czy odpuścić sobie naprawy, poczekać aż się zepsuje i kupić coś nowego (poprzednia naprawa+wymiana termostatu to już 1/3 nowej lodówki z dolnej półki cenowej :| )


    Tak się kończy naprawianie przez "naprawiacza", który nie ma zielonego pojęcia o sprzęcie chłodniczym.
    Szkoda kasy na kolejne eksperymenty z R134a przez "pana dwie lewe ręce"; biegnij więc po nową lodówę... :wink:

    0
  • #14 07 Lip 2007 09:55
    sumrako
    Poziom 16  

    Masz przepełniony układ chłodniczy i faktycznie tym razem lodówka nie wyłącza się z powodu zbyt wysokiego ciśnienia odparowania czynnika. Jeżeli faktycznie masz nieszczelny układ chłodniczy (a raczej masz) to z czasem nadmiar czynnika ulotni się i lodówka zacznie się wyłączać. I będzie tak trwało do momentu, aż znowu w górnej części chłodziarki zacznie się osadzać wałek lodu. Jeżeli chcesz przyspieszyć moment wyłączania lodówki, to wyłącz ją na tydzień ( dwa) i spróbuj ponownie. Powodzenia.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo