logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć 6-żyłowy kabel do domofonu po remoncie?

raf_wawa 20 Cze 2007 17:17 6324 5
  • #1 4003360
    raf_wawa
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam

Od razu przyznaje, że z elektroniki, elektryki znam tylko kopnięcie 220 ;)

Mam problem z domofonem.
    Po remoncie "fachowcy" wstawili nowy próg w futrynie i przecieli kabel od domofonu.
    Teraz fachowiec ze spółdzielni mówi, że on jest tylko od usuwania usterek ale tylko tych, które nie wymagają wymiany czegokolwiek czyli w tym przypadku położenia i podłaczenia 6 żyłowego kabla przed drzwiami i podłaczenia go do domofonu (łącznie może 3m kabla który zreszta mam) - za to mu nie płacą. Od tego jest inny fachowiec, któremu trzeba za to zapłacić min 50 zl.

Może nie jestem elektrykiem ale kable umiem podłaczyć i położyć, jedyne z czym mam problem to znalezieniem w sieci instrukcji podłaczenia kabelków do domofonu (fachowiec chyba sie zorientował, że zrobię samowolkę i odłączył wszystkie kable z wnętrza domofonu żebym miał trudniej).

Na domofonie nic nie jest napisane, ani marki, ani nr seryjnego, komopletny no-name, może Wy go rozpoznacie. Było by super jeśli ktoś ma pojecie gdzie jaki kabelek podłączyć.

Dzieki za pomoc.

Rafał

• #2 4003598
    nomad22
    Poziom 16  
    Ocena: 18
    wITAM.
    To sluchawka od jaiegos cyfrowego. Do podlaczenia masz tylko dwa przewody +,- i to wszytsko.:) Zworki z cyferkami odpowiadaja numerowi unifonu. Wiec jesli nic nie przestawiales to najlepiej pojsc do somsiada i zobaczyc na jakich kolorach od ma go podpietego:).
    POzdrawam
  • #3 4003661
    raf_wawa
    Poziom 10  
    to po co sa kable 6 żyłowe? dziwactwo jakieś heheh wystarczył by 2 żyłowy, przynajmniej takie jest moje logiczne rozumowanie...
  • #4 4003966
    przem27
    Poziom 30  
    Ocena: 496
    Ano by wystarczył:)