Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 C14NZ nie odpala

01 Lip 2007 19:28 5647 6
  • Poziom 12  
    Witam i proszę o pomoc.
    Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch.
    Auto było słabe na gazie, więz po kilku podstawowych czynnościach postanowiłem wyprzedzić zapłon. Wyjechałem na próbę, po kilkuset metrach auto zgasło. Nie chciał odpalić, ale po chwili złapał i przełączył się na gaz. Zgasiłem i od tej pory amba. Autko scholowałem. Stwierdziłem brak iskry, w ogóle nie wychodzi wysokie napięcie z cewki. Pomiary cewki ok. Jak łączę środkowy przewód od czujnika poł wału do masy to wtrysk podaje dawkę paliwa ale iskry brak (pomijam kable i świece, sprawdzam na cewce WN), jak kręcę rozrusznikiem to podaje dawki paliwa cyklicznie, to chyba oznacza że czujnik poł wału jest ok??? Czy gdyby była to wina immobilayzera ( nawet nie wiem czy jest ) lub alarmu to efekt byłby podobny? Jak to sprawdzić? Podmieniłem też moduł pod cewką od kumpla z vectry 1.8 93' na jednopunkcie, taki sam ale inne oznaczenia. Cewkę też podmieniałem ale on ma oznaczenie WR a ja XE. Tak czy inaczej mój nie chodzi na niczym. Do kumpla podłożyłem mój moduł i vecta nie zagadała! Dlatego że mój moduł jest walnięty czy po prostu inny model?Wiem, że dużo pisaliście o czujnikach poł. wału i modułach, ale jak dla mnie niezbyt jasno, poza tym wydaje mi się, że większość pomysłów jakie padały już wyczerpałem. Więc mam tu wielką prośbę, aby ktoś poświęcił mi trochę czasu i opisał to jak chłop krowie przy rowie. :cry:
  • Poziom 13  
    pierwsza sprawa to sprawdz czy do cewki i do modolu dochodi napiecie 12v i czy przewod 1 jest drozny miedzy cewka a modolem.
    po drugie to podjedz gdzies na szrot z czesciami i poszukaj takiego samego modolu jak twoj i podstaw zawsze bedziesz mogl zwrocic jak uprzedzisz o tym ze nie jestes pewien ze to masz zepsute.
  • Poziom 12  
    Dzięki za błyskawiczną odp. Więc 12V jest na cewce i na module. Jest wiele podobnych tematów i oczywiście co mogłem to sprawdziłem, sorki tylko że nie napisałem.
    PS Dla wszystkich którzy nie chcą pomóc, a tylko znależć problem i zgłosić go do moderatora (zamknięto mi wcześniejszy temaT). Wiem, że są podobne tematy ale co z tego? Zapoznałem się z nimi, i albo są to pomysły które ( dzięki elektrodzie ) wyeliminowałem albo ludzie piszą szyframi typu: sprawdź WCN a jak nie to połączenie HR z DG. Nie ma sensu żebym odszukiwał teraz konkretne przykłady, ale większość "mądrych " odpowiedi wygląda tak, jakby chcieli się pochwalić że wiedzą , a jednocześnie przekazać tą wiedzę tylko siedzącym w temacie. Stąd też moja prośba o jasne wypowiedzi. Nie widzę też sensu podpinania się pod stary temat, wystawiony prawie 3 m-ce temu. Kto tam zagląda?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wie ktoś może jakie napięcia powinny być na: 4-pinowa wtyczka do cewki, 4-pinowa wtyczka do modułu i 3-pinowa do czujn. wału? Jak mierzyć (na wpiętej, wypiętej) i co ma być na którym kablu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    na moduł
    3 pin napięcie akumulatora
    2 pin masa
    między 4 a masę wepnij diodę i podczas kręcenia silnikiem ma mrugać
    czujnik położenia wału
    między 1 a 3 pinem napięcie 5V
    między 2 a 3 pinem wepnij diodę i ma mrugać podczas kręcenia silnikiem (w tym przypadku wtycza ma być wpięta, w poprzednim wypięta)
  • Poziom 12  
    Wielkie dzięki, sprawdziłem i "niestety" wszystko wygląda ok., tylko czy aby na pewno na czuj. halla ma być 5V a nie ok 12V???

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno, piszesz o 1,2, i 3 pinie a 4? Rozumię, że jest to ten o którym pisał kolega wcześniej, ma być połączony z cewką, czy na nim ma być 12V, bo tyle mam?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    czujnik położenia wału ma 3 piny i wszystkie opisałem
  • Użytkownik usunął konto