Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel kadet E 1.6i Szarpie silnikiem

jurek.m 08 Lip 2007 23:48 3021 5
  • #1 08 Lip 2007 23:48
    jurek.m
    Poziom 9  

    Po wymianie termostatu,sondy lambda
    aparatu zapłonowego przewodów i świec ,mam nadal problem z pracą silnika.Kiedy jest zimny mocno szarpie wskazówka obrotomierza leci ostro w dół czasem gaśnie silnik.W czasie jazdy strzela w tłumniku .Miałem podpowiedż że to może być czujnik Hala,mam prośbę gdzie ten czujnik się znajduje i jak wygląda na czym polega jego działanie.Odwiedziłem we Włoszech dwóch mechaników nic nie poradzili.Po rozgrzaniu usterka występuje sporadycznie lub znika.
    Pozdrawiam Jurek

    0 5
  • Fibaro
  • #2 09 Lip 2007 08:33
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdzić czujnik temperatury sterujący układem wtryskowym, i nie ma tam halla jest tam impulsatorem cewka znajdująca sie w aparacie zapłonowym.P

    0
  • Fibaro
  • #3 09 Lip 2007 15:54
    jurek.m
    Poziom 9  

    Chciałem dodać do tematu że jeżdzę na gazie i na benzynie i usterka występuje jednakowo i na benzynie i na gazie wobec tego czy termostat i układ wtryskowy odpowiadają zaa szarpanie silnikiem.?Wydaje mi się że to jest związane z prawidłowym podawaniem iskry w odpowiednim momencie.Zastanawia mnie również fakt dlaczego tak skacze obrotomierz ,a przy bardzo dużych obrotach silnik nie przerywa.Dziękuję za rady sledzę ten temat nadal.Pozdrowienia Jurek.

    0
  • #4 09 Lip 2007 18:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Przed wymianą aparatu zapłonowego działo się to samo? jak tak to gdzieś masz pewnie kable uszkodzone albo może w samym obrotomierzu jakieś zawrcie i blokuje sygnał, ja bym sprawdził co się będzie działo jak się licznik całkiem odłączy, a jak to też nie tam to podmienić
    ECU a jak i to nie to to już zostaje tylko sprawdzić wszystkie kable pomiędzy wzmacniaczem a ECU i cewką no i pomiędzy obrotomierzem a ...? właśnie tego nie wiem dokładnie skąd on bierze sygnał. A sprawdzałeś wogle kody błyskowe? może coś by wykazło.
    Zapomniałem jeszcze że masz tam gaz, może to właśnie w miejscu gdzie przełącznik od gazu bierze synnał z aparatu coś jest namięszne albo sam przełącznik uszkodzony.

    0
  • Fibaro
  • #5 13 Paź 2008 21:57
    jurek.m
    Poziom 9  

    Wymieniłem cały aparat zapłonowy jeszcze raz =pomogło

    0
  • #6 14 Paź 2008 16:41
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    dziwne że raz ci pomaga wymiana a raz nie. Ja bym najpierw zajrzał do świeć czy odległości między elektrodami są ok.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo