Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunk CAR300 , opel, czasami się włącza

satsun 29 Lip 2007 16:15 1861 15
  • #1 29 Lip 2007 16:15
    satsun
    Poziom 15  

    Posiadam opla vectre z Blaupunktem CAR300.
    Od pewnego czasu radio nie włącza się razem z zapłonem, tzn nie ma informacji na wyświetlaczu ani nie słychać dźwięku z głośników.

    Ogólnie mówiąc radio nie włącza się czy to zapłon włączony czy wyłączony. Zapala się podświetlenie radia i nic więcej, a to co najdziwniejsze że włącza się ono czasami, raz po przejechaniu 100m, raz 5km, czasami nawet bez włączania zapłonu.

    Podsumowując: radio włącza się(wnioskuje tak po zapalonym podświetleniu radia) ale nie gra i nic nie pokazuje na wyświetlaczu. Czasami (najczęściej podczas jazdy) radio samo się włączy i normalnie gra jakby mu nic nigdy nie było lecz jak się je wyłączy ręcznie przyciskiem to raz się włączy a raz nie.

    Jak włożę kasetę i radio jest w czasie usterki, to nie przewija się.

    Co to może być, teraz jeszcze odłączyłem akumulator na pewien czas, myślałem że to coś pomoże jednak nic nie pomogło, a że radio się nie włącza więc nie mogę wpisać kodu do odblokowania go.

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
    Zaznaczam że nie znam się na elektronice za bardzo, ale z prostymi rzeczami powinienem dać radę.

    1 15
  • #2 29 Lip 2007 16:50
    bartas666
    Poziom 18  

    Witam! Skoro jedziesz samochodem to pewnie są drgania. Skoro radio podczas tych drgań się włącza to otwórz radyjko i popraw punkty lutownicze pewnie gdzieś masz zimne luty. sprawdz tez gałkę czy dobrze załącza może uszkodzona jest mechanicznie. pozdrawiam

    0
  • #3 29 Lip 2007 17:02
    satsun
    Poziom 15  

    Właśnie też o drganiach myślałem, jak odłączyłem klemy i potem przypiąłem i chciałem znowu radio zakodować to się nie włączało , dałem sobie spokój. Przychodze za jakieś 15min radio się włączyło, wyłączyłem bo chciałem kod wpisać, i się nie chciało włączyć. Zaznaczam że auto nie było ruszane. Stoi w miejscu jak stało, dlatego bym wykluczył drgania, choć nie wiem, ale ostatnio jakieś 30km autko przejechało to po 5km sie radio włączyło i grało cały czas a drgania na bank były... więc dziwne jest to że się samo włącza ale się samo nie wyłącza.

    0
  • #4 29 Lip 2007 17:15
    bartas666
    Poziom 18  

    mimo wszystko sprawdź zimne luty. Koło procka szczególnie skoro samo się włącza. sprawdź też "gałkę". Mam nadzieję że masz miernik? sprawdź również czy są obecne wszystkie napięcia po przekreceniu kluczyka w kostce zasilającej

    0
  • #5 30 Lip 2007 18:43
    satsun
    Poziom 15  

    Gałka tutaj nic nie ma bo reaguje ona tzn działa podswietlenie ale nie działa wyświetlacz i nic nie gra.
    zaznaczam ze jestem laikiem w elektronice wiec ... :P

    0
  • #6 30 Lip 2007 18:46
    bartas666
    Poziom 18  

    a sprawdziłeś to o co Cie prosiłem?czyli napięcia w kostce, sprawdziłeś obecność zimnych lutów? przelutowałeś proca??

    0
  • #7 30 Lip 2007 18:51
    satsun
    Poziom 15  

    Aktualnie nie mam miernika, jutro bede miał i sprawdzę. Tylko gdzie tam napięcie jest ? To są tj 3 kostki, jutro będe działał dzisiaj tylko radio wyciągnąłem bo wczoraj nie miałem tych drucików.
    Ale zaznaczam że gałka działa, mi się wydaje że jakis przekaźnik.
    Opis znalazłem już jest to ISO chyba tylko mi nie pasuje ta górna kostka.\

    Co do kablomanii tam własnie szukam ale nie zjechałem na dół dopiero teraz to zauważyłem, jutro będe napięcia sprawdzał to dam znać.

    0
  • #8 30 Lip 2007 18:55
    bartas666
    Poziom 18  

    wyprowadzenia do blaupunkta masz w kablomanii -stronce specjanie do tego przeznaczonej, poszukaj na forum radia samochodowe. skoro sądzisz,że przekaźnik to go sprawdz ;) czekam na odpowiedz pozdrawiam :)

    0
  • #9 30 Lip 2007 19:05
    satsun
    Poziom 15  

    I co to jest pin 4 podtrzymanie ? Tzn ile tam V powinno być po rozumiem że na reszcie po 12V czyli 6 i 7 pin.

    I od razu dziękuje bardzo za wszelkie rady, mam nadzieję że nie będzie to nic poważniejszego a tylko radio.

    0
  • #10 30 Lip 2007 20:39
    bartas666
    Poziom 18  

    na pinie 4, 6 , 7 powinno być +12V (ustalmy że takie samo napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce) sprawdz styki iewentualna przerwe w kablu moze akurat nie ma tego napiecia;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    na podtrzymaniu również tak samo jak na pozostałych pinach po przekręceniustacyjki

    0
  • #11 31 Lip 2007 09:56
    binis
    Poziom 22  

    Włos się jeży na głowie jak czytam co wy tu wypisujecie. To się nadaje do działu dla początkujących. Satsun ty nie masz nawet miernika i czego chcesz dokonać ? Zanieś ten odbiornik do porządnego serwisu to potrwa 10 min. Tylko na wejściu nie tłumacz że to napewno tylko jakiś "opornik".

    0
  • #12 31 Lip 2007 10:00
    SlaweK
    Poziom 43  

    Zgadza się, próby naprawy bez minimum sprzętu i zero zrozumienia działania napewno skończą sie większym rachunkiem w serwisie. Myślę że to do niczego nie doprowadzi i jeśli nie będzie sensowniejszej dyskusji to temat zostanie zamknięty.

    SławeK

    0
  • #13 31 Lip 2007 12:46
    satsun
    Poziom 15  

    A jaką mam pewność że to radio?

    0
  • #14 31 Lip 2007 13:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Może być jeszcze obwód ACC stacyjki albo przetarty kabel w wiązce ISO - ale to możesz sprawdzić miernikiem. Na pinie nr 4 dolnej kostki (na wtyku są numery) powinno się pojawiać 12V po włączeniu zapłonu i znikać po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, na pinie nr 7 powinno być 12V cały czas. Napięcia mierzysz między pinem 8 tejże kostki albo karoserią samochodu. Oczywiście 12V jest wartością umowną, w rzeczywistości napięcie będzie nieco wyższe.

    Numeracja pinów wygląda następująco (patrząc na wtyczkę od strony styków /nie kabli/):

    Code:
      _________
    
    [| 2 4 6 8 |
     | 1 3 5 7 |
     '---------'


    Górne złącze jest od wyświetlacza, środkowe od głośników a dolne od zasilania, w razie czego nie da się ich pomylić, bo mają zapinki na różnej wysokości.

    0
  • #15 31 Lip 2007 14:02
    SlaweK
    Poziom 43  

    Skoro się włącza to znaczy że napięcia są więc takie sprawdzenie nie ma sensu. Trudniej jest złapać jeśli ginie na wybojach, trzeba by podłączyć dodatkową żarówkę i obserwować czy znika jak radio się wyłącza. Jeśli po wyłączeniu nie pyta o kod to raczej plus stały nie znika, no chyba że kod ma zawieszony. I można by tak gdybać godzinami a prościej jest to sprawdzać. Obawiam się że z takim zapałem do praci i doświadczeniem to kolega do niczego nie dojdzie a wystarczy że wtyczka zaśniedzieje, któreś gniazdo bezpiecznika, czasem jakiś przełamany przewód, takich usterek jest wiele i fachowcy tego nie lubią. Czasem prościej jest pożyczyć podobne radio od kolegi i pojeżdzić z nim jeden dzień i wtedy będzie jasne. Dość częśto przekaźnik w radiu takie zachowanie powoduje i trudno go złapać na tym.

    SławeK

    0
  • #16 31 Lip 2007 18:06
    satsun
    Poziom 15  

    tzok napisał:
    Może być jeszcze obwód ACC stacyjki albo przetarty kabel w wiązce ISO - ale to możesz sprawdzić miernikiem. Na pinie nr 4 dolnej kostki (na wtyku są numery) powinno się pojawiać 12V po włączeniu zapłonu i znikać po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, na pinie nr 7 powinno być 12V cały czas. Napięcia mierzysz między pinem 8 tejże kostki albo karoserią samochodu. Oczywiście 12V jest wartością umowną, w rzeczywistości napięcie będzie nieco wyższe.

    Numeracja pinów wygląda następująco (patrząc na wtyczkę od strony styków /nie kabli/):
    Code:
      _________
    
    [| 2 4 6 8 |
     | 1 3 5 7 |
     '---------'


    Górne złącze jest od wyświetlacza, środkowe od głośników a dolne od zasilania, w razie czego nie da się ich pomylić, bo mają zapinki na różnej wysokości.


    Dokładnie tak sprawdzałem i wszystko się zgadza, napięcia tak jak kolega powiedział są, czyli wychodzi problem z radiem.

    0