Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson sr50 problem ze światłami

Masa19 30 Jul 2007 23:18 8070 4
  • #1
    Masa19
    Level 13  
    Witam! Znajomy przywiózł mi dzisiaj simsonka sr50 rocznik 88 (skuter). Problem jest taki, że nie działały mu światła. Sprawdziłem akumulator miał napięcie około 8V (czyli mało), potem posprawdzałem żarówki przód (długie, krótkie) spalone, ( tył też obydwa tzn. z stopem), kontrolka od długich spalona, postojowe spalone, i jeden kierunkowskaz też spalony. Po krótkim wywiadzie okazało się, że mechanik który robił mu remont silnika "wyrzucił" regulator napięcia i zamienił na kondensator. Jeszcze z tyłu pod siedzeniem jest miejsce na bezpiecznik z jednej strony wychodzi on do światła tylniego i łączy się z nadwoziem (masa) a z drugiej gdzie go trzeba podłączyć (czy może przez ten bezpiecznik do akumulatora)?? Następna sprawa to taka, że wygląda na to, że jest zwarcie pomiędzy przewodem przedniej lampy tzn. świateł krótkich, a masą. Dodam jeszcze że klakson i kontrolka po przekręceniu kluczyka działają tzn. słabo (ale to zapewne wina słabego akumulatora), i jeszcze jedno kolega mówił, że kiedy założył bezpiecznik to ten po przejechaniu 100 m przepalał się, a potem to w ogóle gdzieś się mu to urwało i nie wie gdzie ma być podłączone. Przepraszam za trochę chaotyczną wypowiedź, ale mój kolega jest taki chaotyczny i nic nie mogłem się od niego dowiedzieć, w końcu zapamiętałem to tak- po zimie nie działały mu światła, potem ktoś robił mu remont silnika, a teraz przyjechał do mnie bo mu światła nie działają :) czy możecie mi napisać co jeszcze posprawdzać, dodam, że przejrzałem forum, ale podobnego problemu nie znalazłem i jeszcze jedno czy miałby może ktoś jakiś fajnie opisany schemat do tego cuda. Dziękuje i sorki za tak długą wypowiedź, ale myślę, że przynajmniej wszystko w niej ująłem. Pozdrawiam!
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #2
    neoox
    Level 12  
    Schematy instalacji znajdziesz tutaj i opis kabli:
    http://www.simery.kgb.pl/Download/Download.html
    Nie podałeś jaki to dokładnie model (wiem, że SR ale one miały różne instalacje elektryczne). Pooglądaj te, które są w linku. Polecam sprawdzić cewki, styki (czy nie są skorodowane), ładowanie akumulatora i przewody (najprostszy sposób to bateria i żarówka), gdyż mogą być spalone lub naderwane.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • #3
    Masa19
    Level 13  
    Dzięki za schematy, popatrzyłem i porównałem najbardziej zbliżony jest jednak taki, który znalazłem gdzieś w internecie mianowicie oznaczony jako SR 50/1 b ( z jedną żarówką z tyłu- pozycyjne i stop w jednej) co prawda zbliżony jest jeszcze również SR50/1c jednak posiada on element sterujący układem zapłonowym- czyli odpada bo ten mój tego nie ma. Tutaj podaje link do strony z schematami: http://www.simsony.net/viewtopic.php?t=1858&sid=ebf3e5a03c9131fd3bd5d518410a6389
    Pisałem, że zbliżony ponieważ nie ma regulatora tylko ten kondensator o którym pisałem wcześniej (więc jak mają działać te kierunkowskazy??- na jakiej zasadzie skoro tam żadnej elektroniki nie ma??) Styki przeczyściłem, zacząłem sprawdzać przewody i dużo jest poprzecieranych lub całkiem przerwanych wewnątrz izolacji- jutro zacznę wymieniać. Ponieważ sprawdzałem cewki w taki sposób, że podłączyłem do wyjścia cewki żarówkę i oczywiście do masy, jak kopnąłem w kopkę to żaróweczka się zaświecała czy taki sposób sprawdzania jest prawidłowy?? Jeszcze jedno czy kabelek (czerwono-szary) wychodzący z silnika jest do światła stop??- on jest właśnie obcięty i nigdzie nie podłączony.
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szaro czerwony jest do stopu.
    Jeżeli jest na przerywaczu to instalacja powinna być 6V, w tym przypadku do kierunkowskazów najtańszym rozwiązaniem jest przerywacz bimetalowy, jeżeli ma być lepiej to musisz poszukać schematu i zrobić ukł. elektroniczny samemu lub odżałować te 40 zł i kupić oryginał.
    W przypadku ostatniej wersji którą przytoczyłem nie musisz się już martwić ładowaniem bo to jest w jednym układzie. Jeżeli natomiast nie zamierzasz kupować tego układu to daj po prostu diodę prostowniczą i po zabawie (tam nie potrzeba regulatora)
  • #5
    tompol2000
    Level 2  
    Mam podobny problem z instalacją w simsonieSR50 B4 a dokładnie z ładowaniem i przerywaczem kierunkowskazów .Chciałbym pominąć układ ELBY bo już dwie mi się spaliły i nie zamierzam więcej tego kupować ,chciałbym was prosić o poradę co w zamian mam zrobić ,gdzie znajdę schematy układów do samodzielnego montażu (ładowanie i przerywacz kierunkowskazów ):D