logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Antena do CB samoróbka proszę o pdpowiedź czy dobra.

adam.han 03 Wrz 2007 20:20 3625 22
REKLAMA
  • #1 4247404
    adam.han
    Poziom 12  
    Ocena: 2
    Witam!!! Czy antena do CB wykonana z 3 metrowej rurki aluminiowej o średnicy 2cm umieszczona na 7 metrowym maszcie będzie działała poprawnie??? Pozdrawiam!!! Adam Hankus
  • REKLAMA
  • #2 4247465
    SP8JUX
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 295
    Tak, odizolować od masztu, długość 3m, zasilanie przez kondensator około 100pF, ale musisz dać przeciwwagi. Przeciwwagi mogą być w postaci odciągów po 2,7m
    Marek
  • #3 4247592
    hefid
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 6168
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: Radiotechnika - CB, KF, UKF, TV
  • #4 4248642
    adam.han
    Poziom 12  
    Jak to przez zasilanie(jestem początkujący)? Mógł byś mi narysować jak mają wyglądać te przeciwwagi?
  • #5 4249716
    SP8JUX
    Spoczywaj w Pokoju
    Tak jak na rys.
    Marek
    Załączniki:
    • ANT0-28lambda.pdf (8.36 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #6 4253173
    adam.han
    Poziom 12  
    Witam!!!

Maszt mam juz gotowy ;]

Czy te odciągi mają być zamiast pająka?

Na zdjęciu widzisz że raczej by bezsensowne było robienie odciągów.

Czy nie dało by sie zrobić trochę krótszych przeciwwag.

Antenę chce umieścić na miejscu tej z trzema prętami, a może dało by sie wykorzystać tą antenę?

Zapomniałbym sie zapytać, czy ten kondensator to może być zwykły ceramiczny???

Pozdrawiam!!! Adam Hankus

• #7 4254884
    SP8JUX
    Spoczywaj w Pokoju
    Odciągi są przeciwwagami i bez nich nic nie zrobisz. Możesz zastosować zamiast nich cztery rurki w poziomie
    Marek

Ps.
    nie wiem co zdenerwowało "moderatora" iż zdecydował przenieść Twój temat do tego działu? ...jest wiele tematów bardziej "MU" pasujących do takiego działania