logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Telefunken A540 - strzępienia obrazu przy wysokim kontraście, grzanie BU208

tomekui 12 Wrz 2007 16:40 942 4
REKLAMA
  • #1 4276126
    tomekui
    Poziom 11  
    Ocena: 9
    Witam,
    Przy zwiększeniu kontrastu (do normalnej wartości) pokrętłem kontrastu pojawiają się strzępienia obrazu jak na załączonym ..jpeg. Przy tym tranzystor BU208 odchylania poziomego zaczyna się mocno grzać. Jeśli kontrast jest nastawiony mały bądź nadawane są ciemne elementy obrazu problem nie występuje. Dołączam schemat chassis 615C2 i proszę o sugestie. Nie mam zbytnio doświadczenia w naprawianiu telewizorów jak pewnie widać, ale na tym akurat miałbym okazję się czegoś nauczyć. Jeszcze dodam że trafo odchylania poziomego został wymieniony.

Załączniki usunąłem pkt. 10.10 regulaminu.
    [_OBCY_]
  • REKLAMA
  • #2 4844021
    CHACA
    Poziom 43  
    Ocena: 457
    Sprawdź obwód sterowania bazy tego BU (kondensatorki, tranzystorki, rezystorki).
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 4885062
    tomekui
    Poziom 11  
    Ocena: 9
    Ale tego mojego .jpeg (rys. ekranu) miszczu mogłeś nie usuwać.
    O widzę, że po długim czasie ktoś sie odezwał :) Elki filtrujące na wyjściu zasilacza już wymieniałem i dalej to samo, sprawdzałem rezystorki i kondensatorki w obwodzie sterowania i nie znalazłem nic podejrzanego. Poddałem się i telewizor stoi w piwnicy. Zrobię kolejne podejście, ma sie rozumieć, niestety pewnie dopiero za jakiś czas bo teraz nie mam możliwości być w domu. Tymczasem zauważyłem, że na schemacie (zasilaczu) jest coś takiego:
    T464: 2SC1413 R257= 4,7 Ohm
    T464: BU208 R257= 6,8 Ohm
    A pamiętam, że ktoś przede mną wsadził tam BU208 i zapewne nie zmienił tego R257 na 6,8Ohm. Widzę, że to idzie dalej na regulator napięcia zasilacza.
    Może to być powód ??