Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio fabryczne z Hondy Bose 2sa1 /Alpine CM839RO/ cicho gra

12 Wrz 2007 22:03 7022 10
  • Poziom 10  
    witam, radyjko to dołżył mi facet od którego kupiłem Honde Civic. Rozkodaowałem ale mimo to radio nie gra. Łapie stacje i wizualnie funkcjonuje super, natomiast w głośnikach słychać tylko piknięcia przy pokrecaniu gałką siły głosu min/max oraz przy ustawieniu na maxa, po przystawieniu ucha do głośnika słychać, że gra w kazdym z czterech głośników ale bardzo cicho. Radio było w naprawie w dwóch servisach ale nie udało sie ustalic przyczyny - m.innymi na Wolumenie w W-wie dowiedziałem sie, iż mają dokłdnie jeszcze dwa identyczne radia z taką sama uterka i nie potafia sobie z tym poradzić. Czytam na forum o różnych usterkach sys. bose - właczaniu/wyłaczniu i moze tu trzreba coś takiego zrobic, coś przeprogramowac i może zagra pełna mocą. W tej dzidzinie jestem całkiem zielony. Może ktos zna przyczynę lub sposób naprawy, gdyż mam jakis duży sentyment do tego starego kaseciaka i chciałbym aby umilało jazde mojej żonce:
    :P janga500

    Radio fabryczne z Hondy Bose 2sa1 /Alpine CM839RO/ cicho gra
  • Poziom 21  
    A może w tym radiu nie ma końcówki mocy?niedawno robiłem radyjko z nissana patrola,bardzo podobne z identycznym napisem bose i podobnie ,na stole grało ale bardzo słabiutko ,cicho ,a to z uwagi na brak końcówki mocy
  • Poziom 10  
    Dzieki za zainteresowanie, ale jak wspomniałem, radio było w dwóch serwisach i myślę, iż od razu zwrócili by na to uwagę. Jak sobie przypominam to jeden z serwisantów wspomiał, że może to być usterka końcówki mocy lub jej brak. Na koniec jednak powiedział ze jest OK, a głośne piknięcia słyszne w głośnikach przy przekręcaniu potecjometru głosu na minimum lub maximum świadczą o tym. :?:

    Pozdrowienia

    janga
  • Spec od car audio
    Napis BOSE wskazuje na system aktywny. Ale jest jeszcze jedna możliwość - w radiu końcówka mocy jest ale w samochodzie został moduł korekcji i trzeba zrobić zworki na dodatkowym gnieździe aby wychodzący sygnał wrócił znowu do radia.
  • Poziom 10  
    ....może tak być i ja też tak mysle, iż tu czegoś brakuje bo nie jest to odosobniony przypadek. Jednak moja wiedza na tym pozomie jest 0, wiec jeśli chciałbyś cos pomóc, to proszę o dalsze instrukcje...:idea:
  • Spec od car audio
    Po pierwsze czy wszystko poza głosem funkcjonuje poprawnie - szczególnie czy radio wyszukuje stacje, zatrzymuje się na nich i wyświetla stereo (a także RDS). Jak tak to przypuszczalnie jest sprawne - jeżeli nie to jednak jest do naprawy.
    Jak jest ok to co napisałem wyżej to wyciągamy radio i patrzymy jakie ma złącza. Jedno będzie na pewni zasilanie i głośniki a powinno być jeszcze drugie mniejsze a nawet jeszcze trzecie. Teraz na włączonym radiu szukamy gdzie sygnał ma wrócić do radia - najszybszy jest test " z palucha" polegający na dotknięciu styków w radiu i jak jest dosyć głośno ustawione to powinien pojawić się gdzieś przydźwięk. Jeżeli tak jest to wiemy, że sygnał musi wrócić do radia - pozostaje jeszcze tylko znaleźć gdzie z niego wychodzi i założyć pętelki (tak jak w Ford 2007).
  • Poziom 10  
    Jest dokładnie jak napisałeś, radio jest OK, wybiera, RDS, wszystko działa, tylko nie ma mocy!! Sprawdziłem, tak jak zaleciłeś drugie mniejsze gniazdo, myślę, iż jest ono od zmieniarki CD. Wychodzi z niego 10 kabelków. Trzy z nich podczas zalecanego testu "z palca'' wyraźnie buczą w głośnikach. Gniazdo główne jest przerobione na ISO i też ma kilka luźnych, zaślepionych kabelków. / jest jeszcze trzecie gniazdo, takie na okrągłą wtyczkę z grubym przewodem /:idea:

    Czekam na dalsze instrukcje FACHOWCA, gdyż jak do tej pory to pętelki robiłem jedynie przy guzikach..:). Pozdrowienia.
  • Spec od car audio
    Jak masz buczenie to znaczy, że końcówka mocy jest w radiu. Powinno być tak - jeden buczy na lewą stronę (wejście L), drugi buczy na prawą stronę (wejście P) a jeden trochę słabiej na obie (masa) - ten mniej nas interesuje. Pozostaje teraz sprawdzenie gdzie sygnał wychodzi - najłatwiej zrobić to za pomocą słuchawki takiej od przenośnego odtwarzacza (najtańszy komplet w kiosku 2 zł - bo mogą się zepsuć przy teście i lepiej wyrzucać takie niż jakieś firmowe). Masę dajemy na obudowę radia a kablem sygnałowym szukamy po kolei gdzie nam zagra - to będzie wyjście. Aby uniknąć zbyt szybkiego spalenia słuchawek eliminujemy wyjścia 12V za pomocą żaróweczki (takiej na 12V oczywiście ale małej mocy - np. do kontrolek). Jak już będzie wiadomo gdzie sygnał wychodzi to zapinamy wyjście z wejściem i ma grać.
  • Poziom 10  
    Miało grać...i GRA!!! Wszystko zrobiłem tak jak poradziłeś. Spiąłem po dwa kabelki - wyjscie z wejściem na (L) oraz wyjście z wejściem na (R). Kabelki sa ze sobą mocno skrecone. Jednak sukces jest jak na razie 90% - gdyż ma jeszcze pełnej mocy. Przy ustawieniu na max-a (30), można swobodnie rozmawiać w samochodzie, a na dodatek wydaje mi się, iż mimo że na wyświetlaczu pali się znaczek ST, gra MONO. Głos jest jakoś na środku i taki bez wyrazu.
    Dziekując djlj24 za bardzo trafne instrukcje, pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Problem w tym że equalizer i reszta z sys. bose została w hondzie accord z której zostało wyjęte radio, kompletny sys. też niezbyt głośno gra. !
  • Poziom 10  
    dzieki za podpowiedz ale poddałem sie i zakupiłem inne radyjko.

    Pozdrawiam.