logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Atmega8 - Bascom Płynne przejście 0 w 1 - początkujący

ARASOBOLEK 15 Wrz 2007 22:22 2400 9
REKLAMA
  • #1 4287558
    ARASOBOLEK
    Poziom 15  
    Ocena: 9
    Witam

Chcialbym zaglębić sie w temacie programowania jestem zupełnie zielony jednak juz pierwsze kroki stawiam i zaczynam wiele rzeczy rozumieć jednak mam jedno pytanie. Jak zrobić płyne przejście ze stanu 0 do 1 i odwrotnie szukałem po forach oraz googleowałem sporo jednak odpowiedzi nie znalazłem.

Cel:

Stworzenie centralki do sterowania efektami świetlnymi za pomocą LED-ów.

Jeden klawisz który umożliwia uruchamianie ukłądu (naciśniecie 3 sek)

Kolejne naciskanie powoduje zmianie efektów.

LED 2-u kolorowa:
    ziel. - stan pracy
    czer (pulsowanie) - czuwanie

Jak narazie mam kilka opcji swiecenia ale jeszcze musze to wszystko podłączyć pod swich - w programie.

Płytke mam juz zrobioną, wszystko jest poza programem :)

Bardzo bym prosił o odp na moje pytanie
  • REKLAMA
  • #2 4287576
    Mad Bekon
    Poziom 23  
    Ocena: 36
    Płynne zapalenie / gaszenie możesz zrobić przez PWM.
    Czyli Modulacje szerokości impulsu...

Możesz do tego wykorzystać sprzętowy PWM, albo napisać to programowo.
    Sprzętowo taka zaleta, że nie zajmujesz tym procka.
    o Co chodzi... ?
    otóż przełączając dość szybko ze stanu 1 na 0 i odwrotnie w równych odstępach czasu dostaniesz wypełnienie impulsu 50%, czyli takie przeskoki napięcia dadzą Ci około 2,5V na wyjściowym pinie.
    Zmieniając procent wypełnienia, regulujesz sobie napięcie na tym pinie i w ten sposób przygaszasz albo rozjaśniasz diodę...
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 4287592
    Zdzicho
    Poziom 25  
    Ocena: 71
    Poczytaj troszkę o PWM, zmiana szerokości impulsu dające w efekcie zmianę jasności świecenia diody. Bo oto chodziło, prawda ?
  • #4 4287605
    ARASOBOLEK