Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Wsk zap這n

30 Wrz 2007 18:14 34655 25
  • Poziom 9  
    Wiem, 瞠 by這 wiele temat闚 na ten temat ale nie moge nic znale嗆 co by mnie zainteresowa這. Wi璚 chcia貫m zrobic nastepujaca przer鏏ke mam tr鎩ko這wiec z silnikiem wsk 125 i mam problem z zapaleniem go i pomysla貫m, 瞠 mo瞠 cewka zap這nowa na zewnatrz poprawi豉 by co je郵i tak to przosz o szczeg馧ow instrukcj i spis rzeczy jakie mi potrzebne aby to przerobi moze jaki schemacik:?: prosze o pomoc. aha i ta instalacja bez akumulatora i alternatora jakiego. jeszcze raz prosze o pomoc.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 16  
    no kolego je瞠li chcesz to zrobi bez akumulatora to najta雟zym i najprostszym sposobem zostaje ci naprawi zap這n oryginalny, niestety.
    Zreszt nie ma tam nic skomplikowanego zostaj ci do sprawdzenia platyny, cewka zap這nowa i kondensator.
    Pytanie czy masz w og鏊e iskr no zak豉dam 瞠 鈍iec masz sprawn, je瞠li masz to czerwon czy niebiesk, je瞠li czerwon to masz kondensator do wymiany je瞠li niebieska to OK.
    Przy braku iskry najprawdopodobniej do wymiany cewka zap這nowa
  • Poziom 9  
    aha dzi瘯i a czy istnia豉by inna mo磧iwo軼 :?: taka jak np. nawiniecie starej cewki zap這nowej i pod陰czenie jej do zewn皻rznej np. od poloneza czy zda這 by to egzamin i czy trzega dozo czesci jesli tak to jakich:?:
  • Poziom 16  
    c騜 teoretycznie tego typu sytuacja jest mo磧iwa, wykorzystano takie rozwi您anie w motorowerze Jawa 50 , cewka w magnecie wytwarza napi璚ie 6 V i pr康 w przybli瞠niu 5 A przerywane jest to przez platyny i idzie na zewn皻rzn cewk zap這now.
    Co do przer鏏ki takiej do wsk to ci篹ko mi cokolwiek powiedzie ile i jakie dane powinny by takiej przerobionej cewki
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    A czy kto m鏬豚y mi poda konkretne dane tej przer鏏ki, potrzebne cz窷ci i mo瞠 jaki schemacik :?: b璠 wdzi璚zny. bardzo prosz.
  • Poziom 1  
  • Poziom 24  
    Mozna wykozysta przetwornice napieciow i zastosowa uk豉d podobny jak w simsonie (modu zap這nowy jest b.prostym uk豉dem opatrym na 1 tyrystorze + 2 diody mostek prostowniczy oraz potencjometr i kondensator wysokiego napi璚ia, zapewnia spor energie iskry) przetwornice mozna zasili pr康nic z instalcji el. moto. Przetwornica wytwarza napiecie 200-400V i po wyprostowaniu 豉duje przez cewke (np. samochodow) kondensator. tyrystor zamyka obwod i powoduje roz豉dowanie kond. po przez cewke i po stronie wtornej powstaje wysokie nap. przekazywane do swiecy zap這nowej. Tyrystor sterowany jest przerywaczem.
  • Poziom 9  
    Ok dzi瘯i :!: a co do pomys逝 wykorzystanego w jawce 50 jak to trzeba zrobi w wsk 125 jakie czesci, parametry i og鏊ny plan budowy?? z g鏎y dzi瘯i. pozdrawiam <lol>
  • Poziom 13  
    Schemacik modu逝 zap這nowego:
    Wsk zap這n
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Po wsztstkich postach stwierdzi貫m ze nie jest winna cewka tylko musi byc to co innego. Moim pytaniem jest- co to moze by :?: wa 鈍oe穎 po regeneracji nowe zimeringi, lo篡ska tylo m鎩 b豉d to stary t這k i pierscienie czy to mo瞠 by to :?: prosze o rady aby wsk pali豉 od jednego kopa.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    No troche zawali貫m. Co do tzw popychu to raczej nie bo to ma 3 ko豉 i troche wa篡 ale wracaj帷 do tematu gdy chce go odpali to za pierwszym razem nic dopiero po 10 lub 15 zaskakuje a jesli nie to wykr璚am swiec przeczyszczam (zawsze jak tak sie z nim mecze to jest zalana) i czasami odpala. (ga幡ik ostatnio dok豉dnie przeczysci貫m) aha a na kt鏎ym rowku na igle powinna byc mniej wiecej ustawiona ,,ta blaszka"( nie wiem jak sie nazywa).
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Ga幡ik ustawiony mam poziomo co za tym idzie dobrze. Nie wiem jednak co mo瞠 by przyczyn tego, 瞠 nie chce odpali bo ostatnio m璚zy貫m sie z nim p馧 godziny i nic nie odpali. Prosze o rady, z g鏎y dzi瘯i i pozdrawim.
  • Poziom 16  
    no z tego co przeczyta貫m to mam ju jasn sytuacj :) , my郵a貫m 瞠 w og鏊e ci nie pali, a z tego co piszesz to masz problem na pewno ze 幢e ustawionym ga幡ikiem bo daje zbyt du穎 paliwa , ewentualnie mo瞠 by do korekcji k徠 wyprzedzenia zap這nu, gdyby mia problem z cewk zap這now albo z innym elementem instalacji zap這nowej nie zapali豚y wogule, no chyba 瞠 ci zapali na par sekund pochodzi i zga郾ie wtedy masz do wymiany cewk zap這now i naprawd najta雟zym sposobem b璠zie wymiana na now , przer鏏ka nic ci nie da jak masz 幢e ustawiony ga幡ik albo k徠 zap這nu , b璠zie to samo :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    kolega gromleon 豉dnie ci wszystko opisa i nie chodzi o to jak masz ustawiony ga幡ik , tylko masz najprawdopodobniej 幢e wyregulowany ga幡ik
  • Poziom 9  
    Aha to dzi瘯i czyli mam do regulacji zap這n i ga幡ik i ma to pom鏂?? Zrobie co piszecie i opisze wnioski.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Wyregulowa貫m ga幡ik i zap這n. Nie pomog這 ale gdy sie m璚zy貫m z odpaleniem to zauwazy貫m jedna ciekaw rzecz gdy kopie to ga幡ik pluje benzyn (nie mam filtra) gdy zas這nie gardziel szmatka to jakby zaczyna odpalac raz i drugi i pali normalnie. Czym mo瞠 byc to spowodowane czy瘺y brak filtra????
  • Poziom 16  
    Mo瞠 by to spowodowane zbyt wczesnym k徠em wyprzedzenia zap這nu , m闚i帷 po ludzku :-) za wczesny zap這n
  • Poziom 1  
    Witam
    Musisz zadiagnozowa usterk a wi璚 moje pytanie
    W jaki spos鏏 ustawia貫 zaplon?
    Jak regulowa貫s gaznik skoro silnik nie pracuje?
    A wi璚 sprawd
    czy jest dobra iskra - zdejmij fajke ze swiecy zbli przew鏚 do masy i kopnij starter przeskok iskry powinien by na ok 10mm - sprawdzi雀 cewk zap軟ow
    Sprawd czy zaworek iglicowy w komorze p造wakowej jest szczelny -nieszczelno嗆 powoduje zalewanie silnika
    Zap這n
    Ustaw przerw przerywacza - w najwiekszym otwarciu 0.4mm
    Ustaw zap這n .Wykr耩 swiec i wl霩 do cylindra pr皻 na tyle d逝gi by nie wpad do srodka ,obracaj ko貫m magnesowym zgodnie z obrotami silnika
    Zaznacz na pr璚ie kresk g鏎ne po這瞠nie t這ka, Zap這n powinie nast徙i ok 3mm przed g鏎nym po這瞠nie t這ka czyli w tym momencie powinien sie zacz帷 otwiera przerywacz
    Momet otwarcia przerywacza mo積a okresli za pomoca zar闚ki i baterii lub omomierza ,lub umieszczaj帷 cienk bibu趾e mi璠zy stykami
    Srub regulacji wolnych obrot闚 wkr耩 do oporu i wykr耩 na 2,5obr
    Te uk豉dy zap這nowe przy prawid這wej regulacji pracuj niezawodnie i nie trzeba stosowa zadnych udoskonal膲. Przerwa na swiecy to 0,5-0,6mm
    Powodzenia. Marek
  • Poziom 1  
    Je瞠li motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jak pobiera do cylindra mo瞠 by nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprz皻ach dora幡ie stosowa貫m kawa貫k cienkiej szmaty sk豉danej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyska wi瘯szy op鏎) i zak豉danej za pomoc zacisku bezpo鈔ednio na ga幡ik. Ustawienie zap這nu to kwestia wyczucia. W moim przypadku na oko, jak ju kto napisa wcze郾iej, kawa貫k pr皻a wk豉da貫m do cylindra i sprawdza貫m w kt鏎ym momencie zaczyna rozwiera si przerywacz i ustawia貫m tak, 瞠by by這 to mnie-wi璚ej 2mm przed g鏎nym punktem t這ka. Co do zap這nu, to wiem, 瞠 cewka wysokiego napi璚ia zar闚no w motorynkach, rometach jak i WSK-ach cz瘰to zawodzi豉, lub poprostu iskra z nich by豉 s豉ba. Osobi軼ie mam zaufanie wy陰cznie do zap這n闚 z cewkami na zewn徠rz. Zamieszczam ni瞠j schemat przerobienia zap這nu od motorynki na taki z cewk na zewn徠rz(zap這n w WSK jest niemal identyczny, wi璚 powinno ka盥emu uda si to wykona na podstawie tych rysunk闚). Wed逝g mnie problem le篡 w ga幡iku i jego odpowiedniej regulacji. Mimo to iskra ma r闚nie du篡 wp造w na zap這n mieszanki.
  • Poziom 9  
    Ok dzi瘯i za wszystkie posty i rady ale to jednak by zap這n i kompresja pomylone zosta造 t這ki bo mia貫m trzy i nie by造 dobrze dopasowane dzi瘯i jeszcze raz.
    Pozdro :D
  • U篡tkownik usun掖 konto