logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

wzmacniacz Pioneer GM-202 i " łup - łup "

zbig2000 04 Paź 2007 00:52 3972 13
REKLAMA
  • #1 4346267
    zbig2000
    Poziom 12  
    Ocena: 6
    Witam.
    Mam taki problem ze wzmacniaczem samochodowym:
    Gra raz przez godzinę, innym razem przez 10 min.
    po tym czasie w głośniku słychać charakterystyczne
    "łup-łup" powtarzające się cyklicznie co kilka sekund.
    Proszę o pomoc, jestem początkującym "elektronikiem".
    pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 4346394
    Krzychu7
    Poziom 40  
    Ocena: 530
    Sprawdź, czy nie ma zimnego lutu lub pękniętej ścieżki w pobliżu końcówki mocy. Dokładnie sprawdź połączenia zewnętrzne (zasilanie, głośniki) czy gdzieś nie przerywa.
  • REKLAMA
  • #3 4346831
    zbig2000
    Poziom 12  
    Ścieżki całe, zimnych lutów też nie zauważyłem.
    Dodam jeszcze że to charakterystyczne "łupanie'
    występuje też po odłączeniu sygnału wejściowego.
  • #4 4346951
    bibul
    Poziom 20  
    Ocena: 31
    Witam,
    prawdopodobnie masz problem z przetwornicą we wzmacniaczu - ale skoro piszesz ze gra przez jakiś czas to tak jak pisze kolega Krzychu7 pewnie będą to zimne luty - nie patrz "na oko", tylko przelutuj wszystkie podejrzane miejsca - zwłaszcza tranzystory kluczujące w przetwornicy.
    Pozdrawiam
  • #5 4348581
    zbig2000
    Poziom 12  
    Jeszcze raz rozmontowałem, przejrzałem i przelutowałem "podejrzane" miejsca. Teraz po zamontowaniu do auta od razu pojawia się w głośniku "łup - łup". Widać b. duże wychylenie membrany głośnika.
    Dioda LED informująca o załączeniu wzmacniacza chwilowo przygasa.
  • REKLAMA
  • #6 4350259
    bibul
    Poziom 20  
    Miernik w łapkę i posprawdzaj wszystkie półprzewodniki w przetwornicy i w końcówkach mocy - jak możesz to daj jakieś foto wnętrzności tego wzmacniacza. Pozdrawiam
  • #8 4360591
    bibul
    Poziom 20