logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak działa samoczynny wyłącznik typu B przy różnych prądach?

bartek0518 17 Paź 2007 16:43 4315 5
REKLAMA
  • #1 4387641
    bartek0518
    Poziom 21  
    Ocena: 49
    Witam! jestem uczniem pierwszej klasy technikum elektrycznego i dostałem pytanie którego nie rozumiem... ani mój tata który jest z zawodu elektromonterem... Oto treść zadania:

Samoczynny nadmiarowy wyłącznik instalacyjny typu B działa bezzwłocznie przy przepływie prądu:
    (1-3)xIn
    (3-5)xIn
    (5-10)xIn
    (10-20)xIn
    Może mi ktoś wytłumaczyć o co w tym zadaniu chodzi..?? tak żebym zrozumiał.. :D A rozwiązać już sam spróbuje... jeśli zrozumiem.. :D Dzięki z góry za pomoc... Pozdrawiam. :D
  • REKLAMA
  • #2 4387754
    fuutro
    Poziom 43  
    Ocena: 837
    To zadanie jest....nudne. Rozchodzi się o to, ile czasu potrzebuje wyłącznik do zadziałania przy przepływie określonej krotności prądu. Chociaż jak bylem w technikum to pamiętam, że te"pomiary" najlepiej było wykonywać na kilku wyłącznikach jednocześnie, bo nikomu nie chciało się czekać aż ostygną i można było załatwić problem wcześniej nagrzanych elementów wewnętrznych. Przy dużych krotnościach In czasy są małe ale przy 1xIn to tragedia.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 4388024
    jiwaniuk
    Poziom 31  
    Ocena: 145
    Jest to parametr określający krotność prądu dla której dany typ wyłącznika wyłączy w czasie ok. 0,1s. Dla wyłącznika samoczyneego z charakterystyką B jest to (3-5)*In.
    I dalej
    (1-3)*In to wyłącznik o charakterystyce typu chyba Z
    (5-10)*In to wyłącznik o charakterystyce typu C
    (10-20)*In to wyłącznik o charakterystyce typu D.
    Proponuję odwiedzić strony producentów wyłączników samoczynnych (Legrand, ABB, Moeller, Siemens i jeszcze kilka innych) a tam znajdziesz te wszystkie informacje.

Pozdrawiam wszystkich

jjanek
  • REKLAMA