Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e34 wycieraczki

suchy22 20 Paź 2007 20:43 5834 8
  • #1 20 Paź 2007 20:43
    suchy22
    Poziom 20  

    Po włączeniu I i II biegu, wycieraczki dochodzą do pozycji skrajnej i zatrzymują się. Więc wydawało mi się, że winą jest brak napięcia na powrocie. Lecz po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu wycieraczki wracają na pozycję zero i po ponownym starcie zatrzymują się w pozycji skrajnej. III bieg działa, lecz jeśli chcemy wyłączyć wycieraczki bądź zmienić bieg na niższy, wycieraczki zatrzymują się. I teraz moje pytanie, czy za powrót wycieraczek odpowiada ten przekaźnik od pracy przerywanej. Bo żaden z przewodów silnika wycieraczek nie jest zasilany przez cały czas, tak jak jest rozwiązany powrót w innych autach. Po za tym nie mam pojęcia jak wymontować zespół wycieraczek z podszybia?? I jeszcze, skąd mechanizm wycieraczek wie, że wycieraczki są w pozycji skrajnej, normalnie wycieraczki posiadają jedynie wyłącznik 0 po którym się zatrzymują.

    0 8
  • #2 20 Paź 2007 23:24
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam.
    Robiłem już trochę silniczków wycieraczek, i co ..... każdy dziala na tej samej zasadzie. Wymontuj cały mechanizm wycieraczek z podszybia, rozbierz mechanizm i zobaczysz jak prosto działa.
    Wg mnie masz uszkodzony (przerwany) pierścień ślizgowy.

    Na jednym z przewodów zasilania musisz mieć stale 12 V po stacyjce.

    0
  • #3 21 Paź 2007 09:27
    viper555
    spec od auto-elektro

    Koledzy ale nie w BMW. Tam układ wycieraczek składa się z silniczka z mikrowyłącznikiem modułu sterującego przez który przechodzą wszystkie biegi oraz czasówka i dwóch przekaźników , tak że bardziej skomplikować sobie już nie mogli. Zacząłbym od podmiany sterownika bo tam jest często przyczyna.P

    0
  • #4 21 Paź 2007 09:43
    suchy22
    Poziom 20  

    Kolego "sterownik" to ten przekaźnik pod tylną kanapą?? Jak wymontować mechanizm z podszybia?? Proszę o pomoc.

    0
  • #5 21 Paź 2007 10:48
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tak e 34 chyba ma sterownik pod tylną kanapą natomiast wymontowanie silnika jest dosyć skomplikowane i trzeba dosyć dużo rozebrać i wychodzi tylko w jednej pozycji.P

    0
  • #6 01 Wrz 2010 14:50
    Cez_mezo
    Poziom 12  

    Ja będe wymieniał cały mechanizm wycieraczek

    0
  • #7 18 Lis 2010 14:45
    Milus_24
    Poziom 13  

    witam, podepnę się pod temat gdyż mój problem jest wręcz identyczny po mimo że posiadam e36 '96. Jak można to naprawić omijając minn. przekaźnik który mam zamiar dzisiaj sprawdzić (jak się uda). Czy też należałoby zerknąć w silniczek wycieraczek? Dodam że u mnie dochodzi do tego że tylko III bieg działa, po włączeniu na niższy wycieraczki się zatrzymują. Dziwne jest to że powiedzmy mam włączony II bieg i po jakimś czasie potrafią się zatrzymać i.... tylko III bieg ratuje aby "je" przesunąć. Po tego typu zdarzeniu jak samochód postoi lub nie "macham" wycieraczkami, II bieg działa normalnie przez jakiś czas - o I biegu nie mówię bo bardzo rzadko działa jak powinien :(

    Czekam na jakieś wskazówki.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 18 Lis 2010 17:22
    viper555
    spec od auto-elektro

    Albo się kończy albo zaciera w szczotkotrzymaczu 3-cia szczotka.P

    0
  • #9 15 Sie 2011 23:10
    suchy22
    Poziom 20  

    Winny przekaźnik.

    0