logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować sterownik silnika bipolarnego bez układów scalonych?

Matkas 21 Paź 2007 21:33 8646 13
  • #1 4401256
    Matkas
    Poziom 15  
    Ocena: 6
    Hey!!
    Ostatnio zainteresowałem się sterowaniem urządzeń przez PC.Na początku bawiłem się z diodami.W końcu mi się to znudziło.Teraz chcę zrobić sterowanie silnika krokowego(bipolarnego)mam parę takich:)Czy istnieje możliwość stworzenia sterownika silnika bipolarnego bez układów scalonych??Jeśli nie to czy mogą się nadać takie układy(wszędzie znalazłem sterowniki na układy ULN):

-UL1621,1261,1540,7855
    -UCY7442,7400,7410,7420,74lso2,7404
    -MB74lsob,74lso8
    -MC12c4
    -TBA540,920.
    -TDA2532
    -Tesla w50

To chyba tyle.
    Jestem w tym zupełnie zielony.
    Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
  • #2 4401415
    bogdan_p
    Poziom 39  
    Ocena: 120
    krótko mówiąc nic z Twoich zbiorów się nie nada do zbudowania sterownika , część ukł. to analogowe stosowane w sprzęcie RTV , pozostałe to cyfrowe serii TTL
    zanim zaczniesz budować sterownik poczytaj dokładnie ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic594106.html
  • #4 4403942
    bogdan_p
    Poziom 39  
    czy raczyłeś przeczytać temat o silnikach krokowych ich sterowaniu , oraz to co napisał autor tego schematu
    Cytat:
    piny sterujące tranzystorami podłącza się tak samo jak w silniku unipolarnym tylko trzeba uważać na sterowanie gdyż występują stany zabronione np jak włączy sie tranzystor 1 i 3 to wszystko pójdzie z dymem tranzystory i lpt

układ nie posiada żadnego zabezpieczenia od strony sterowania , ciekawe czy Twój LPT jeszcze żyje , jeżeli nigdy nie robiłeś nic na krokowych to zacznij od silnika unipolarnego znacznie prościej , ponad to przeskok z zabawy diodami do sterownia silnikiem krokowym wymaga pogłębienia wiedzy o elektronice