Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Polar Rosa PMG 565 - nie pracuje silnik

wurc 28 Paź 2007 17:58 2443 6
  • #1 28 Paź 2007 17:58
    wurc
    Poziom 2  

Problem jak w temacie tzn. pralka pobiera wodę, ale nie działa silnik ani w trakcie cyklu prania ani wirowania (pojawia się "buczący dźwięk" wtedy gdy ma się obracać wirnik silnika). Nie ma żadnych efektów zapachowych od silnika, programatora. Silnik jest suchy, na kostce jest brak nadpaleń. Na przekładni pasowej nie ma dużych oporów podobnie jak na wirniku silnika (poprzez ręczne obracanie), naciąg paska OK.
    Po wymontowaniu silnika obudowa była bardzo gorąca!
    1).W jaki sposób sprawdzić działanie silnika poza pralką (w kostce jest 6 przewodów) i czy można go tak na "krótko" podłączyć?
    2). Jeśli wynik sprawdzenia będzie NOK, wymienić kondensator?
    Dodam, że jestem w tym temacie amatorem i proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję.

0 6
  • #2 28 Paź 2007 18:42
    nares
    Specjalista AGD

Wymień kondensator -16µ- i wszystko będzie OK. Cena ok. 15 zł.

0
  • #3 25 Lis 2007 19:32
    wurc
    Poziom 2  

Wymiana kondensatora dała wymierny skutek czyli silnik znowu zaczął pracować.
    Niestety pojawił się kolejny problem: pralka wykonuje cykl prania, ale coś niedobrego zaczyna dziać się z programatorem. Na początku jest wszystko OK tzn. napełnianie wodą i właściwe pranie. Niestety okres tego właściwego prania trwa w nieskończoność tj. bęben obraca się na zmianę w lewo i prawo i nie następuje przejście do płukania i wirowania.
    Ręczne obrócenie pokrętłem powoduje wykonanie tych powyższych operacji. Zaznaczam, że nie jest to wina mechaniczna pokrętła (zbyt mały luz itd.)
    Dodatkowo ostatnio zauważyłem (przy zdjętej obudowie) że podczas pracy programatora występuje jakieś zwarcie (któremu towarzyszą rozbłyski).
    Proszę o pomoc . . .

0
  • #4 24 Wrz 2010 16:29
    basia 121