logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Bascom: Jak napisać program na ATmega8 do odtwarzania melodyjki po naciśnięciu?

demolkg 05 Lis 2007 15:10 4964 15
REKLAMA
  • #1 4448766
    demolkg
    Poziom 10  
    Witam, bardzo proszę o pomoc a mianowicie, potrzebuje program napisany w BASCOMIE który będzie działał na ATmega8. Program po wciśnięciu przycisku podłączonego do Portd.0 bedzie mi grał melodyjke na PCSPEAKERZE podłączonym do portu Portd.4. Molodyjka ma byc prosta. Coś bym podziałał ale zupełnie nie wiem od czego zacząć. Jedyne co umiem zrobić to puścić sygnał za pomocą przycisku na ten portd.4 ale jak zagrać jakąś melodyjkę(zmiana częstotliwości sygnału) to już nie mam pojęcia. Jestem laikiem w sprawach mikrokontrolerów i programowania. Bardzo prosze o pomoc. Zależy mi na czasie.
  • REKLAMA
  • #2 4449131
    M. S.
    Poziom 34  
    Ocena: 680
    Instrukcja SOUND pin , il_impulsów , czas_impulsu, powtarzana wielokrotnie z różnymi parametrami, lub timer generujący przerwania w określonym czasie tworząc przebieg prostokątny na konkretnym pinie.
    O resztę zapytaj znajomego muzyka.
  • #3 4449372
    demolkg
    Poziom 10  
    No właśnie chodzi o to że nie mam znajomych muzyków:)
    Także proszę jak możesz skrobnij jakiś kawałek kodu w jaki sposób skonfigurować Timera0 w tym przypadku. Bo wiem ze za pomocą nie wszystkich pinów da się przestrajać częstotliwość. Myślałem o CRYSTAL ale ona jest do konfiguracji UARTa a nie wiem czy za pomocą tego portu moze tym sterować...
    a co do SOUND to ona nie generuje różnych tonów.
  • REKLAMA
  • #4 4450483
    M. S.
    Poziom 34  
    Cytat:
    ??? SOUND to ona nie generuje różnych tonów ???

A parametr czas impulsu? Decyduje przecież o częstotliwości, a ilość impulsów to czas trwania danego tonu.

Co do
    Cytat:
    skrobnij jakiś kawałek kodu