Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 900i problem z dziurą w mocy i kontrolką wtrysku

12 Lis 2007 18:22 3596 10
  • Poziom 14  
    Witam.

    Niedawno zakupiłem powypadkowego CC900 z wtrsykiem.
    Samochód miał uszkodzone nadwozie ale silnik nie ruszony i normalnie odpalał. Kontrolka wtrysku po przekręceniu kluczyka gasła i wszystko było ok poza jazdą bo układ kierowniczy był uszkodzony.

    Po przełożeniu silnika i wiązki elektrycznej do mojego nadwozia po CC700 Aisan zaczęła mi się świecić ciągle kontrolka wtrysku i przy pewnym wciśnieciu pedału gazu silnik jakby przerywał taka dziura w mocy. To samo podczas jazdy przy pewnych obrotach. Powyżej i poniżej tych obrotów jest ok.

    I tu moje pytania:
    1. Czy jeśli wyrzuciłem czujnik bezwładnościowy to może być jakiś problem.(Na schemcia podaje że on tylko odłącza pompe od masy)
    2. Jak sprawdzić czy czujnik MAP jest dobry.
    3. Podejrzewam też sondę lambda bo na jej poinach jest stale ok 0,2V ale to może być problem z mieszanką.
    4. I ostatnie moje pytanie czy ktoś w Łodzi posiada interfejs Euroscan i mógłby mi zczytać kody błedów i jaka byłaby tego cena bo nie chciałbym kupować i wymieniać dobrych elementów.

    Dodam że silnik przekładałem sam i zaraz po włożeniu odpalił z tym że trochę przeciąłem przewód od czujnika obrotowego ale jest już sklejony.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Wiem że niestety nie wszytsko da się za pomocą interfejsu zrobić ale problem tkwi również w tym że przed przełożeniem było ok.

    Kable wszystkie posprawdzałem masy wszystkie wyczyszczone i założone nowe miedziane podkładki.

    Jeszcze jeden jest problem jak znalazłem serwis z Euroscanem to krzyknęli za sprawdzenie 100+ robocizna ale nawet nie podłączają jak nie będą naprawiać a ja sam jestem w stanie to zrobić tylko co i gdzie :)

    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź

    Ps Bezwładnościówke wyrzuciłem na początku bo wyskakiwała juz przy mocniejszym hamowaniu bo autko po dachowaniu było.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    W takim razie czego najlepiej szukać aby znależć przyczynę problemów jaki interfejs??

    Elektrit co byś polecił??

    Do Opla nie miałem tyle problemów wystarczył zwykły OBD2 i już miałem info o problemie z sondą a tu niestety widzę że będzie trudniej.

    Pozdrawiam i miłej nocy.
  • Poziom 9  
    Mialem podobe zachowanie w moim seicento 899 - silnik chyba jest taki sam, przy pewnych obrotach nagle cos go lekko zduszalo ale po chwili juz szedl. W moim przypadku pomoglo gdy wymienilem sonde, mam LPG i podejrzewam ze ja przegrzalem .... sprawdz dobrze sonde ...
  • Poziom 14  
    Witam

    Dzieki za pomoc, Czekam teraz na przesyłkę z sondą lambda a potem do znajomego na kanał i wymiana, sprawdzimy co i jak.

    squod silnik w CC i SC 900i jest taki sam jeśli są oba na wtrysku. Podpatrzyłem u kolegi mamy w autku wczoraj.

    Pozdrawiam

    O wynikach poinformuję
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Na jakimś forum wyczytałem,że w fiatach kody mozna odczytać za pomoca VaG-a.Nie sprawdzałem tego bo nie było takiej okazji.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam

    A więc sprawa ma się tak:

    Po wymianie sondy lambda nadal świeci się kontrolka od wtrysku i jest dziura w mocy tyle żę wyczuwalnie mniejsza. Jak będzie ze spalaniem się okaże i problem z tym że na sondzie ciągle jest sygnał od 0,15 do max 0,25 V czyli za dużo mieszanki.

    Niestety sam nie jestem w stanie tego zdiagnozować a żaden interfejs z allegro się zbytnio nie nadaje poza euroscanem, ale to tylko tyle.

    Jeśli to możliwe to ponawiam prośbę o informację czy znacie kogoś lub w firmę w Łodzi która jest w stanie zdiagnozować co to za błąd i jaki byłby ewentualny koszt diagnozy komputerowej bo znajomy płacił chyba 75 zł za diagnozę w salonie Opla.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

    Krzysiek
  • Poziom 14  
    Problem rozwiązany

    Awaria nastąpiła na potencjometrze przepustnicy po wymianie na inny też używany problem ustąpił

    Dziękuję wszystkim za pomoc