Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domykanie szyberdachu - honda civic'96

Ajro 20 Nov 2007 21:03 8034 23
  • #1
    Ajro
    Level 11  
    Witam szanownych forumowiczów.
    Jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic z 96 roku (hatchback'a).
    Ponieważ jest ona wyposażona w oryginalną elektrykę pełną, zamierzam w niej zainstalować jakiś alarm z tzw. funkcją komfort. O ile domykanie szyb idzie zrobić bardzo prosto to wg. forum z szyberdachem są jaja, a to dlatego że ma 2 pozycje. Tylko przeczytałem wszystkie posty dotyczące tego zamykania u was i okazuje się że u mnie jest trochę inaczej.
    Otóż ja mam trzy przyciski sterujące szyberem. Jeden to odsuwanie, drugi to odchylanie no i właśnie ja mam trzeci czyli zamykanie wszystkiego z obojętnie jakiej jest pozycji. Piszecie tu o module domykania 4 szyb. Wg mojego toku rozumowania wystarczy np. 3 szybę podłączyć pod guzik który u mnie wszystko zamyka. Bo wy piszecie o jakiś krańcówkach i Bóg wie czym jeszcze. Wydaje mi się że u mnie jest to prosta do zrobienia bo do zasterowania zamknięcia wszystkiego służy 3 guzik którego wy nie macie. Piszecie że macie tylko dwa które na wzajem wykonują przeciwległe operacje tylko trzeba nacisnąć drugi raz.
    Oświedźcie mnie proszę czy u mnie będzie z tym problem taki jak u was.
    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moim dylematem.

    PS. U mnie wszystko się sprowadza chyba do zasterowania przez ten modół domykania 4 szyb guzikiem, Czyli niby ten guzik jest 3 szybą. Mam rację?

    Moderated By norbert.s.:

    Poprawiłem tytuł.
    Potrzeba w nim konkretów, a nie poezji.

  • #2
    mr-perch
    Level 29  
    Sam sprawdzisz to błyskawicznie. Zdemontuj zespół przełączników (dostań się do przewodów) i sprawdź próbnikiem, co się tam dzieje przy naciskaniu kolejnych przełączników. A zwłaszcza tego TRZECIEGO. Podaj sygnały (masę lub +12V) najlepiej przez bezpiecznik i zobacz, co się dzieje z szybrem. Aha, nie zapomnij powiadomić nas o efektach eksperymentu.
  • #3
    MichaelR
    Level 21  
    Jeśli podłączysz plus lub minus przy włożonym włączniku najprawdopodobniej spalisz bezpiecznik zasilania lub w najgorszym wypadku przełącznik od zamykania (jeśli na przewodzie nie zastosujesz bezpiecznika 15A).
    Masz racje powinno wystarczyć podłączyć odpowiednie zasilanie do przewodu na wyjściu zamknij, polecam osobny moduł domykania z czujnikiem przeciążeniowym w razie jak by coś zblokowało szyber, tak samo do domykania szyb.
    Domykanie szyberdachu powinno byc sterowane plusem, przy module przeważnie jest dołączony odpowiedni schemat.
  • #4
    Ajro
    Level 11  
    Niech napisze mi ktoś kto ma domykanie szyb i szyberdachu na tym forum w civicu bardzo proszę. Będę miał świadomość że to działa i da się zrobić, a większość fachowców u których byłem twierdzi że się nieda.
    Pozdrawiam
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale tu się nie ma czego bać. Na dzień dobry sprawdź, czy przycisk "domykania wszystkiego" działa także przy wyłączonym zapłonie. Jeśli tak, to połowa sukcesu. Teraz musisz się dostać do wyłącznika i sprawdzić, które przewody on zwiera w momencie przyciśnięcia. I wystarczy równolegle do wyłącznika dać jakiś mały przekaźnik, który będzie sterowany z alarmu. I po kłopocie. Teraz tylko trzeba dobrać czas działania przekaźnika w zależności od tego, czy wystarczy nacisnąć ten przycisk i zamknie sie wszystko (wystarczy wtedy krótki impuls), czy trzeba go trzymać (potrzebny dłuższy impuls).
    Jeśli jednak moduł nie działa przy wyłączonym kluczyku, to trzeba albo zrobić mu podtrzymanie zasilania albo założyć dodatkowy moduł komfortu.
  • #6
    Maro353
    Level 12  
    Sam miałem dwie takie Hondy i sie robiło takie ludziom w różnych wersjach wyposażeniowych i nigdy nie spotkałem sie z takim przyciskiem ,który by wszystko zamykał . Jak masz jak i chęci to sfotografuj te przyciski , bardzo jestem ciekaw ,gdzie jest to umieszczone i jak to wygląda. Pozdro
  • #7
    Ajro
    Level 11  
    Cieszę się, że w końcu znalazł się ktoś kto takie bajery montował. Mam nadzieję że to rozwiąże problem jak wstawię to zdjęcie z guzikiem który zamyka mi dach z obojętnie jakiej pozyji. Poniżej zamieszczam zdjęcie.
    Ten znaczek na górze wszystko zamyka

    https://obrazki.elektroda.pl/24_1197217093.jpg

    I mam jeszcze jedno pytanie do czego jest to puste miejsce obok regulacji lusterka.
    Dzięki pozdrawiam
  • #8
    trzy8
    Level 21  
    Witam.
    Spróbuj zrobić jak pisze Błażej .3 szybę podłączyć pod guzik który u mnie wszystko zamyka. nie rozumie co z tym chcesz zrobić .
    Wolne miejsce na dodatkowe wyposażenie.
    W samochodzie są przewody wiszące w powietrzu i wolne miejsca ,
    daje to możliwość podłączania urządzeń bez rozkręcania i robienia dziur.
    Chyba że jest to fiat duoblo :))
  • #9
    piotrek_krak
    Level 12  
    Jezeli nie uporales sie dalej z problemem szyberu to pisz gg 3658944 -ja mam civica 92 z pelna elektryka i wszystko w pelni zautomatyzowane..


    Moderated By Błażej:

    Kolego! Tutaj staramy się sobie pomóc PUBLICZNIE! I do tego bezinteresownie! Więc jeśli chcesz się podzielić swoją wiedzą, to napisz to w wątku. W przeciwnym wypadku kontaktuj się w adresatem propozycji poprzez PW, bo w tej chwili twoja wypowiedź nie niesie żadnej treści.

  • #10
    adam.p321
    Level 11  
    Witam, sprawdz sobie to www.proksima.pl a moduł komfortu nazywa się SSU-2.
    Pozdrawiam
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    piotrek_krak
    Level 12  
    Witam,w zwiazku ze zmoderowaniem mojej odpowiedzi a niestety jestem nowy i musze sie kilku spraw jeszcze nauczyc na tym forum tak wiec odpowiadam na zadane pytanie: kupujesz modul domykania szyb w zaleznosci od ilosci drzwi modul 2 lub 4 ja polecam magicara bo jest tani i dobry lub jezeli chcesz na latodomykac i odmykac po otwarciu centralnego tomodul proximy-ta honda nie ma jeszcze magistrali can tak wiec wszystkie podpiecia robisz w drzwiach(najprosciej) ,zasilanie bierzesz z centralnego zamka wyzwalanie ,blokowanie rownierz(modul centralnego jest nad glosnikiem)-zamien bezpiecznik centralnego na wiekszy o 5A w skrzynce bezp pod kierownica,bardzo starannie robic polaczenia-oczywicie tylko luty,jezeli chodzi o szyber sprawa jest bardzo prosta,majac alarm z komfortem programujesz tak zeby na kabelku z alarmu od komfortu pojawiala sie masa 30sek ,kupujesz na stacji bp za 6 zl probowke ,wyciagasz wylacznik szyberu tak zeby miec dostep do kabli- nie pamietam czy wyzwalanie domykania - czy + tak wiec podpinasz probowke najpierw do masy otwierasz szyber i szukasz pokolei po przewodach czy zamknie jak nie to podpinasz probowke przez plusa i szukasz-na pewno zamknie na ktoryms z sygnalow-jezeli bedzie na plusie kup najmniejszy przekaznik taki zeby nie ciagnal wiecej jak 100mA zeby sygnal komfortu go pociagnal i zamieniasz ma se na plusa-i tyle..ja tak robilem w dwoch autach i jest lux!
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Quote:
    ...polecam magicara bo jest tani i dobry lub jezeli chcesz na latodomykac...

    To kolega ma zgoła odmienne odczucia od moich (i pewnie wielu innych osób), jeśli chodzi o sprzęty tego allegrowego przeboju. Ja, ilekroć klient przyjedzie z produktem magicara, to montuje go wbrew sobie... Ostatni moduł domykania szyb działał całe 36 godzin i wysiadł w nim czujnik przeciążenia (po montażu chodził idealnie). Zresztą na forum jest sporo tematów poświęconych temu producentowi. Wystarczy poczytać. Osobiście nie polecałbym...
  • #14
    piotrek_krak
    Level 12  
    Witam! Montowałem dokladnie 3 magicary jedna proxime,i kilka sztuk mpw z czego niby atestowane mpw ale najgorsze doswiadczenia z nimi-takze moze trafilem na dobre sztuki magicara,moze malo ich po prostu montowalem a moze to kolega wlasnie trafil na jakas lewą serie-pozdrawiam.
  • #15
    Ajro
    Level 11  
    Witam ponownie.
    Trochę zapłaciłem za montaż tego cudownego dobrodziejstwa, ale mam jeszcze do was jedno pytanko?
    Czemu moduł mpw4 po zamknięciu szyby od strony kierowcy czeka jakieś 5 sekund i dopiero zamyka szybę pasażera? czy to wina złego montażu.( podłączenia przewodów).
    I drugie: W tej chwili modół domyka mi szyby jak przytrzymam 2 sekundy guzik w pilocie i powiem szczerze że jest to trochę uciązliwe bo trzeba się pilnować, bo ani alarm nie daje znać że będzie zamykał okna ani ja nie wiem napewno czy się zamkną? I trzeba zawsze zerkać na auto czy zamykają się. Jak zmusić modół żeby zawsze domykał szyby jak zamykam auto ( bez przytrzymywania guzika). Czyli wysiadam z auta klikam zamknij i zamyka centralny plus szyby i szyberdach?
    Liczę na jakąś pomoc ze strony fachowców.

    Ps. A może modół mpw4 tego nie potrafi wogóle tylko trzeba inny modół?
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego! Zacznij powtarzać sobie taką mantrę: modUł, modUł, modUł, modUł...
    A szyby zamyka po kolei, żeby nie przeciążać akumulatora i wszystko jest w porządku.
    A jaki ty tam alarm w końcu zamontowałeś?
  • #18
    Ajro
    Level 11  
    A wydawało mi się, że to się pisze tak jak pisałem. No cóż jednak inaczej. Ale konkretnie to chodzi mi o to czemu czeka te 5 sekund jak zamknie szybe przed zamykaniem następnej? A alarm mam zamontowany exus v10. i chiałbym żeby mi zawsze te szyby domykał. Bo przez to trzeba pamiętać o trzymaniu guzika a tak to nie trzeba by było.
  • #19
    Ajro
    Level 11  
    Ponawiam pytanie ponieważ ostatnio się okazało że okna zostały otwarte bo sobie za krótko przytrzymałem guziczek i nie sprawdziłem czy zamka okna.
    Jak zmusić moduł żeby zawsze domykał szyby jak zamykam auto ( bez przytrzymywania guzika). Czyli wysiadam z auta klikam zamknij i zamyka centralny plus szyby i szyberdach?
    Liczę na jakąś pomoc ze strony fachowców.
    Alarm exus v10
  • #20
    trzy8
    Level 21  
    Nie znam tego alarmu , ale(alee :) ) może ma wyjście pod które podłączysz przekaźnik równolegle spięty z twoim elementem wykonawczym od domykania szyb.
    Zamiast przekaźnika można zastosować czasówkę (kilkusekundową) , rozwiązanie jest uzależnione wyjściami w alarmie.
  • #21
    Wojtec12345678
    Level 10  
    Witam, jestem tu nowy, ale wiem żeby nie zakładać nowych tematów jeżeli podobne istnieją :)

    Też mam problem z domykaniem szyber dachu tylko troszke inny niż autor tematu :)

    Moje auto to civic 95 r pełna eklektryka

    Mam wszystko podłączone i działa ale po podłączeniu szybra w odpowiednie miejsce zamknię się 10 cm i stanie, (podłączałem też dla próby pod szybę) i to samo

    Wyczytałem z instrukcji że można wyłączyć przeciążeniówkę modułu na danej szybie wyciągając zworkę, też tak uczyniłem, i szyber zamyka się do końca,ale jak jest zamknięty i zamknę auto to okna są cicho a szyber rzęzi przez 8 sekund :( teraz moje pytanie czy da się zamknąć szyber tak aby była włączona przeciążeniówka ale i żeby nie rzęził przez 8 sekund ?

    Nie jestem jakimś specem od elektryki, ale na bank szyber powoduje za duże obciążenie dlatego się za szybko wyłącza... da się to jakoś obejść ? Albo dać własną przeciążeniówkę alebo jakiś wyłącznik przeciążeniowy regulowany abym mógł sobie ustawić przy jakim oporze ma się wyłączyć np ?
  • #22
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyczyść prowadnice szyberdachu i zrób mu przegląd. Jak sterujesz normalnie z przycisku, to chodzi przyzwoicie, czy ociężale?
  • #23
    Wojtec12345678
    Level 10  
    Myślę że dość dobrze szyber chodzi, prowadnice czyszczę i smaruję raz na rok, ostatnio robiłem to jakieś 2-3 miesiące temu, przy otwieraniu (czasem) delikatnie skacze, ale przy zamykaniu jest wszystko ok
  • #24
    Wojtec12345678
    Level 10  
    Jakby zastosować na układzie Bezpiecznik polimerowy ?