logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wysokie ciśnienie 4,5 bara w piecu Junkers Euroline - co robić?

merkucio 09 Gru 2007 13:26 5125 10
REKLAMA
  • #1 4568812
    merkucio
    Poziom 10  
    Wszystko było w porządku, piec junkers euroline wskazywał zawsze pomiedzy 1,5 a 2 bara, ale dzisiaj wskazuje pomiedzy 4, a w momencie puszczenia cieplej wody nawet gdzieś 4,5 do 5 -nie wiem bo nie ma już skali, nie wiem co sie dzieje, najlepsze jest to że grzejniki są ciepłe, ale niepokoi mnie to ciśnienie, prosze o pomoc!! pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 4569378
    waldekel
    Poziom 28  
    Ocena: 476
    Proszę sprawdzić nacznie wzbiorcze
  • REKLAMA
  • #3 4569525
    merkucio
    Poziom 10  
    przepraszam jestem laikem w tych sprawach, jest niedziela i boje sie że wysadzi mi chate, -gdzie jest to naczynie, -może to brzmi głupio ale potrzebuje wskazówek krok po kroku. Piec jest to Euroline ZW20AE, ale komin boczny 1,5 metrowy, tzn z pieca wychodzi od góry ale potem idzie w bok przez ścianę. pozdrawiam i z góry dziekuje.
  • #4 4569577
    DonRomano
    Poziom 34  
    Ocena: 730
    Naczynie przeponowe to jest taki zbiornik, który przejmuje nadmiar ciśnienia w kotle i instalacji.
    Znajduje się w tylnej części kotła.
    Przeważnie jest kolory czerwonego.
    Od góry posiada zaworek taki sam jak w kołach samochodowych.
    Aby sprawdzić w nim ciśnienie należy spuścić wodę z kotła.
    Jeżeli brak w nim odpowiedniego ciśnienia (przeważnie 0.8-1 atm.) należy dopompować, zwykłą pompką do kół samochodowych.
  • #5 4569578
    waldekel
    Poziom 28  
    Ocena: 476
    merkucio napisał:
    przepraszam jestem laikem w tych sprawach, jest niedziela i boje sie że wysadzi mi chate, -.

No cóż, chyba sam sobie odpowiedziałeś, że sam nie dasz rady. Instrukcję obsługi kotła powinieneś posiadać. A może kociołek jest jeszcze na gwarancji?
  • #6 4569830