Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 92r 1.7 + LPG. duże spalanie i syczenie z silnika

14 Gru 2007 13:24 7457 16
  • Poziom 15  
    Witam, pierwszym problemem z jakim sie borykam to duże spalanie mojej reni 19. Samochód za każdym razem odpalany na benzynie a jeździ na gazie. butle mam firmy STAKO z 2004 pojemności 40 L wchodzi do niej na maxa 35L gazu. obecnie taki zbiornik starcza mi na przejechanie około 190km w miescie :/ to straszne !. Jestem studentem kupiłem se auto na gaz by tanio dojezdzac na uczelnie a tu sie okazje ze mam drożej niż na benzynie 18l / 100km to przesada. Instalacja zamontowana w 2004 roku. Dodam ze jest to śilnik F2N (chyba, lub F3N) posiada jednopunktowy wtrysk. Instalacja montowana w ElpiGaz.

    Chciałem mieć tanie autko a tu wielkie G.

    Co może być powodem takiego spalania ?? odpala normalnie, jakos przyspiesza wkreca sie na obroty jak należy..

    Dodam jeszcze ze za silnikiem (od kokpitu od strony kierowcy) słychać syk po odpaleniu silnika. zarówno na LPG jak i benzynie. to mnie nie pokoi. wymontowałem filtr powietrza, sprawdziłem rurki doprowadzające powietrze i nadal syczy.. czy to może być powod wysokiego spalania ?? i skad ten syk sie bierze ?? czyżby uszczelka pod głowica ??
  • Poziom 21  
    A może zbyt wysokie spalanie jest spowodowane uszkodzeniem instalacji gazowej, rozszczelnienie. Nie czuć w kabinie gazu?
  • Poziom 15  
    No wlaśnie nie, w kabinnie nie czuć gazu ani spalin wydje sie być szczelna. silnik tez "obwąchałem" jak jest na gazie to troche czuć gazem a jak na benzynie to troche czuć benzyna właśnie z tamtąd skąd dochodzi syk..

    Myslałem ze ten syk to rozszczelnienie instalcji i dlatego takie "spalanie" ale syczy również na benzynie więc to nie to.
  • Poziom 14  
    Witaj. Co się tyczy dużego spalania to musisz zrobić kompletną
    diagnostykę silnika [ czyli sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężania ],
    wtedy dowiesz się czy masz szczelne pierścienie i zawory.
    Od tego zależy najwięcej spalanie.A co się tyczy syczenia to musisz
    wymienić stożkowy pierścień uszczelniający pomiędzy kolektorem
    wydechowym a rurą wydechową powodzenia!!!!
  • Poziom 27  
    CyccX napisał:
    Witam, pierwszym problemem z jakim sie borykam to duże spalanie mojej reni 19. Samochód za każdym razem odpalany na benzynie a jeździ na gazie. butle mam firmy STAKO z 2004 pojemności 40 L wchodzi do niej na maxa 35L gazu. obecnie taki zbiornik starcza mi na przejechanie około 190km w miescie :/ to straszne !. Jestem studentem kupiłem se auto na gaz by tanio dojezdzac na uczelnie a tu sie okazje ze mam drożej niż na benzynie 18l / 100km to przesada. Instalacja zamontowana w 2004 roku. Dodam ze jest to śilnik F2N (chyba, lub F3N) posiada jednopunktowy wtrysk. Instalacja montowana w ElpiGaz.

    Chciałem mieć tanie autko a tu wielkie G.

    Co może być powodem takiego spalania ?? odpala normalnie, jakos przyspiesza wkreca sie na obroty jak należy..

    Dodam jeszcze ze za silnikiem (od kokpitu od strony kierowcy) słychać syk po odpaleniu silnika. zarówno na LPG jak i benzynie. to mnie nie pokoi. wymontowałem filtr powietrza, sprawdziłem rurki doprowadzające powietrze i nadal syczy.. czy to może być powod wysokiego spalania ?? i skad ten syk sie bierze ?? czyżby uszczelka pod głowica ??


    1. Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach-na gazie?
    2. Jeśli chodzi o syczenie to obejrzyj czy nie ciągnie <lewego powietrza>gdzieś na wężach i złączach. Jak z lewej strony samochodu to morze być na wężu do serwa.
    3. Jeśli chodzi równo na wolnych obrotach to masz silnik raczej w porządku, a trzeba wyregulować instalacje gazową.

    Napisz co to za instalacja.
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o sugestie adama.k to postaram sie jak najszybciej dokonać takiej diagnostyki silnika, dzięki której rzeczywiście będzie wiadomo czy miedzy innymi pierścienie i uszczelka pod głowica sa szczelne.

    A co do stożkowego pierścienia uszczelniającego pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową to jeśli był by on uszkodzony to raczej nie wydobywał by sie SYK a bulgot i straszliwy hałas (jakby bez tlumika) , czy sie moze myle ???

    Dodano po 9 [minuty]:

    Silnik na gazie na wolnych obrotach nie pracuje równo, ale nie ma tragedi, nie gaśnie, nie szaleje waha sie w zakresie 700 - 1000 obr/min.

    Jeśli chodzi o węrze i złącza, to nawet wymontowałem cały filtr z wszystkimi rurami doprowadzającymi i odpalilem silnik, syk nadal dochodził.. może sa jeszcze jakies połączenia cisnieniowe lub podciśnieniowe koprusu silnika z gaźnikiem czy cos podobnego ??

    Co do regulacji instalacji gazowej, poprzedni gazu na wlasciel zarzekał ze miesci sie w 11l gazu na 100km po miescie w wroclawiu. To tak nagle by sie rozregulowała ??

    Instalacja nie wiem zabardzo jaka, w papierach pisze tylko ze założona w ElpiGaz, pisze ze niby reduktor też jest "ElpiGaz AA" nie wiem czy takie cos instnieje, butla jest STAKO, zobacze jutro w dzień co pisze na mikserze i reduktorze może tam bedzie napisany konkretny producent elementu

    Może to być tak z tym spalaniem że membrany w reduktorze są juz sparciałe i trzeba go zregenerowac ??

    ------++++++++++++++ jutro sprawdzę też jak sie zachowuje silnik na wolnych obrotach na benzynie
  • Poziom 39  
    nie mylisz się w sprawie tego pierścienia
    co do syku to jeśli jest to nieszczelność na jakimś podciśnieniu można dość łatwo zlokalizować lejąc wodę w syczących okolicach (zmienia się ton)
  • Poziom 15  
    no tak, tylko jeśli to zasysa powietrze, to jak poleje wodą, to zassie mi tą wode nie daj bóg jeszcze do gaźnika i do wtrysku czy gdzie kolwiek do środka silnika, to chyba nie dobrze ?
  • Poziom 39  
    jeśli byłaby aż tak wielka dziura żeby zassał ilość wody mogącą uszkodzić silnik to by już na pewno nie pracował a zwłaszcza na wolnych obr.
    co do gaźnika to po nim nie lej - podciśnienie jest poniżej przepustnicy czyli poniżej gażnika
    z tego co pisałeś sugeruję polać serwo i wąż od niego

    Dodano po 26 [sekundy]:

    polać nie utopić
  • Poziom 15  
    No w sumie masz racje kwok, jutro postaram sie to sprawdzić, tylko bede musiał dojść gdzie jest to serwo i wąż od niego.

    a po co wogule te podcisnienie tam jest ?? steruje czyms ?
  • Poziom 39  
    podciśnienie w silnikach benz wytwarza się poniżej przepustnicy (czyli w kolektorze ssącym) i wynika to z zsady ich pracy
    a wykorzystywane jest np do wspomagania hamulców (serwo-okrągła spłaszczona bańka w okolicy pedału hamulca pod maską) albo do otwierania klapek w systemach wentylacji (klimatronik w starych VW i Audi)
  • Poziom 20  
    WItam.
    Psikaj samostartem a znajdziesz chyba ze cos wydmuchuje:)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Witam,
    Eureka udało sie !! dzięki uwagom i podpowiedzią kolegów, udało mi sie zlokalizować miejsce tego syku, nie dochodził on co prawda z serwa i węża go zasilającego w podcisnienie ale od niego zaczołem sprawdzanie i znalazłem mały niepozorny wężyk który był pęknięty w pół.

    Węzyk zasysał powietrze, wychodził on z pod gaźnika (chyba kolektor ssacy) i doporowadzony był do nie wielkiej czarnej puszeczki z której juz tylko wychodziły trzy przewody elektryczne. Widac je na zdjęciu.

    zlikwidowałem usterke narazie bardzo prowizorycznie byle nie syaczało taśma klejącą, ale zzamierzam wybrać sie na szrot i wydłubać z jakiegos trupa sprawna taka rurkę.

    Co zauważyłem:

    Gdy zlokalizowałem pęknięcie i na wlączonym silniku zasklepiłem peknięcie tak by nie było szpary silnik wchodził w tym samym czasie na wyższe obroty (o ponad 1000 wiecej) gdy puszczałem oborty spadały i praca była nie równa.

    Teraz jak to połączeie jest szczelne, silnik pracuje równiutko, nie ma zadnej falowości wolnych obrotów wkreca sie tak samo dobrze, jałowe są stałe na poziomie 1000 obr/min. Bardzo mnei to cieszy bo myslalem ze bede musial czyscic silniczek krokowy.


    Więc jeśli po uszczelnieniu dziury silnik nagle zwiększał znacznie obroty, to może skład mieszanki był nie odpowiedni i może to być przyczyną nadmiernego spalania ?? --> TO PYTANIE DLA ORIENTUJąCYCH SIE W TEMACIE, I PODPOWIEDZCCIE MI CO TO JEST TO MAłE CZARNE URZADZENIE DO KTOREGO DOCHODZI TA RURKA.


    P.S.
    załanczam zdjecia silniczka i usterki, oraz jak mi sie uda to filmiki z praca silnika na gazie po naprawie usterki jak i na benzynie, cos mnie nie zapokoiło bo na benzynie pojwił sie jakiś dziwny stukot dochnodzący z gaźnika..

    Tematu jeszcze nie zamykam, może ktoś ma coś jeszcze do dodania co bym mogł zrobić by polepszyć spalanie.
  • Poziom 15  
    sory za te punkty dałem 0 ale system sam cos dowalil, chyba za rozmiar plików
  • Poziom 43  
    MAP SENSOR,to w wyniku jego falszywych danych silnik ci,,kulal,,
  • Poziom 15  
    ,,kulał'' tzn nie równe obroty na biegu jałowym czy wysokie spalanie?
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie mam również renault 19 z silnikiem 1,8 na gazie wczoraj umyłem silnik i zaczęły się problemy na początku chodził jak zawsze miodzio a później po ok 30 min gdy chciałem jechać po wrzuceniu trójeczki zaczęły sie problemy zaczął strzelać dławić aż w końcu zgasł po dokładnym osuszeniu silnika wymienieniu świec silniczek pali bez zarzutu tylko.... na biegu jałowym ma 2000 obrotów i wcale nie chcą mu opaść również coś syczy z pod filtra powietrza czy to również może być podobna przyczyna jak u kolegi CyccX i co mogło spowodować takie uszkodzenie pojazdu czyżby wystrzały jakie były. Czy samo mycie silnika. Gorąco proszę o jaką kolwiek pomoc z góry dziękuję :)