Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwie karty dźwiękowe w jednym komputerze

19 Gru 2007 12:34 1636 5
  • Poziom 15  
    Witam.
    Wiem, że były takie tematy na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Mam płytę główną Asrock K7S41GX z zintegrowana kartą dźwiękową. Chciałbym podłączyć sobie drugą, tak aby obie odtwarzały te same dźwięki.
    Wyczytałem na forum, że da się to zrobić, ale jedna będzie odtwarzać dźwięki windows'a, a druga dźwięki z odtwarzaczy(winamp itp.)-nie da się tak zrobić, aby obie działały tak samo?
    Jeśli da się to jak to zrobić? Gdy podłączę tą "zewnętrzną" (Creative sound blaster) to nigdzie w ustawieniach dźwięku, ani w menadżerze urządzeń nie ma tej zintegrowanej (C-Media AC97 Audio Device). Jeśli trzeba coś ustawić w biosie to jakieś wskazówki wskazane by były, bo nie znam się na nim za bardzo...
    Fajnie by było gdyby na tą z Creative'a można by podać sygnał line-in ponieważ ta zintegrowana ma 6 kanałów które chcę wykorzystać i nie musiałbym przełączać między sygnałem line-in a kolumnami tylnymi, to samo z mikrofonem.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 24  
    Z tyłu na karcie jest zapene 6 gniazd, ale nie 6 kanałów.
    6 kanałów schowane jest w 3 gniazdach zazwyczaj
    pozostałe to Line In, Mic In i (jak przypuszczam) SPDIF Out

Co do obsługi muzyki - niestety ciężka sprawa - zawsze jedno urządzenie jest "preferowane"
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Tak są trzy gniazda: out, line-in, mic, które zmieniają się na out (przednie dwie kolumny), out (tylne dwie kolumny) i mic (na subwoofer i centralny) co w sumie chyba daje 6 kanałów (5.1)-i tak pisze w instrukcji.

Co do tego biosu to może się coś stać z samymi kartami? Ta zintegrowana wypada z roli do mikrofonu, bo to ona jest 6-cio kanałowa... A co to znaczy to "Audio Device"?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15