logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

WinXP nie widzi partycji NTFS po formacie, Linux ją widzi - jak naprawić?

MAF 26 Gru 2007 22:11 14935 10
REKLAMA
  • #1 4626386
    MAF
    Poziom 11  
    Witam!

Kilka godzin temu miałem formata. Przyczyna prosta - Winda padła. Od teraz jedna z partycji jest niewidoczna. W dodatku ma ona system plików NTFS, zamiast FAT32. Wiem to bo odpaliłem Ubuntu z CD, który wszystko widzi jak należy. Dane na partycji są nieuszkodzone, mam do nich pełny dostęp. Szkoda tylko, że nie pod Windowsem.

Do formatowania użyłem Acronis OS Selector (tak dla wygody), ale skoro Linux wszystko widzi to znaczy, że to nie jest problem tablicy MRT (czy jakoś tak - nie znam się na tym najlepiej).

Z faktu, że Linux wszystko odczytuje, a Windows nie sugeruje, że XP ma gdzieś listę partycji ?? Może trzeba tam utracony dysk po prostu dodać ??

No i jeszcze jedno. Utracona partycja była ostatnia na liście. Teraz jej literę zajmuje CD-ROM.

Za wszelka pomoc z góry wielkie dzięki.
  • REKLAMA
  • #2 4626393
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 4626405
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #4 4626454
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #6 4626814
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #7 4626908
    Przemcio
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 256
    To że XP czegoś nie widzi to nie znaczy, że nie pokaże.
    Na tym dysku 4 linuksowych partycji XP też nie widzi.
    I do tego są dwie partycje podstawowe.
    Może przed zainstalowaniem dalszych programów do partycjonowania dysków warto chwilę zatrzymać się i pomyśleć dlaczego na partycji został zmieniony system plików ?

P.
    Załączniki:
    • WinXP nie widzi partycji NTFS po formacie, Linux ją widzi - jak naprawić? dd.jpg (19.65 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #8 4626935