Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Wagon R 1.2L 1999r brak zapłonu

skywalker 27 Gru 2007 21:05 3033 7
  • #1 27 Gru 2007 21:05
    skywalker
    Poziom 22  

    Witam
    zaznaczam że jestem początkujący .
    Pytanie nr 1:
    Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką)
    uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω .
    --------
    zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony).
    moduł zapłonu wyjąłem i sprawdziłem "na stole"
    http://www.ignitioncarparts.co.uk/detailspage.aspx?searchStr=PM4047 (jest on taki)
    (3 pin [cewka -] [masa] ,[sterowanie] ) wygląda na dobry
    brakuje mi impulsów sterujących , podejrzewam że to wina czujnika umieszczonego w kopułce (czujnik ma dwa przewody)
    Pytanie nr 2:
    czy mam rację ?
    Pytanie nr 3:
    co powinienem jeszcze sprawdzić ?
    układ zapłonowy nie daje iskry i silnik zalewa świece.
    Łukasz

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 27 Gru 2007 23:49
    andrzej1982
    Poziom 17  

    Rezystancje cewki ok, wg AD i tyle w tym temacie mogę Ci podać,

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Gru 2007 00:32
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Alarm, immobilizer, jakieś inne odcięcie zapłonu?

    0
  • #4 28 Gru 2007 00:57
    skywalker
    Poziom 22  

    dziękuję za odpowiedzi.
    alarm wykluczam .
    immobilizer ? rzeczywiście może tu leży błąd .
    dodam że po przekręceniu kluczyka miga kontrolka "check engine" .

    Możliwości pozostaje nadal wiele ale możemy wykluczyć :
    - "mam zasilanie" po przekręceniu kluczyka na cewce zapłonowej ( +12V i masę na
    sterowniku zapłonu).
    - oraz dzięki informacji forumowiczów wiem że mam sprawną cewkę
    - moduł zapłonu (sprawdzałem i wyglądał na dobry.)

    problem powstał dość nagle (samochód miał dość słaby akumulator ) po zaparkowaniu już nigdy nie zapalił , po zmianie akumulatora nadal brakowało zapłonu. (paliwo jest , pompa paliwa działa ).

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Gru 2007 08:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 28 Gru 2007 08:59
    skywalker
    Poziom 22  

    Dziękuję za odp .
    Co mogę w tej sytuacji zrobić bo niestety komputera diagnostycznego jeszcze nie posiadam może powinienem posprawdzać kostki lub złącza do immobilisera ?
    ----
    jedyne co mi przychodzi do głowy to:
    posprawdzać kostki i
    spróbować odpalić drugim kluczykiem.
    pozdrawiam Łukasz

    0
  • #7 28 Gru 2007 19:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Sty 2008 22:45
    skywalker
    Poziom 22  

    Witam
    Niestety zmiana kluczyka nic nie pomogła samochód zostanie zaciągnięty do serwisu z komputerem diagnostycznym . Bardzo dziękuję za pomoc o efektach pracy serwisu napiszę niedługo . Możliwe że uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału (2 przewody) wyglądał bardziej na cewkę z magnesem niż czujnik hal .Sprawdziłem omomierzem przy próbie zapłonu (tzn "kręcenie") i wskazania omomierza trochę się zmieniały (czujnik odłączyłem na czas pomiaru od instalacji ).
    -----------------------------------------------------
    przyczyną braku zapłonu był immobiliser , słaby akumulator doprowadził do awarii , oryginalne kluczyki ' przestały być widoczne ' jako oryginały dla immo. Serwis dokonał ponownego kodowania kluczy i wszystko działa !
    dziękuje wszystkim za pomoc.

    Łukasz

    0