logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Najprostszy sygnalizator dźwiękowy z regulacją tonu i głośn.

mateusz_1411 29 Sty 2008 20:49 5033 16
REKLAMA
  • #1 4749749
    mateusz_1411
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam. Czy ktoś mógłby podać mi schemat budowy najprostszego sygnalizatora dźwiękowego na buzzerze? Dobrze by było gdyby była też możliwość regulacji tonu i głośności dźwięku. Całość miałaby działać na baterii 9v. Układ miałby uruchamiać się podczas złączenia styków kontaktronu.

Z dziedziny elektroniki jestem zupełnie zielony. Z góry dziękuję za odpowiedź.:D
  • REKLAMA
  • #2 4752363
    Domin94
    Poziom 13  
    Ocena: 3
    Witam !!
    Z tego co tu wyczytałem to ma być alarm?? Jak tak to PRC produkuje takie małe zasilane na 3 bateryjki zegarkowe .
    Pozdrawiam Dominik
  • #3 4752610
    mateusz_1411
    Poziom 10  
    Układ ma być do wędkarskiego sygnalizatora brań ( coś na zasadzie alarmu), podczas zwarcia styków kontaktronu dioda LED zaświeci się, a z brzęczyka popłynie dźwięk. Czy w buzzerach z generatorem można jakimś sposobem regulować głośność? Jeżeli nie, to jak zbudować układ, w którym mógłbym regulować głośność i ton?

PS.:Całość będzie zasilana z baterii 9v. Obliczałem jaki rezystor dobrać do diody (czerwona 3,6v , 20mA) wyszło mi, że będzie potrzebny rezystor 270Ω. Czy 270Ω to to samo co rezystor 2,7Ω? Jeśli nie to który jest najbliższy tej rezystancji? To samo zapytanie do 300Ω. Czy jest na to jakaś tabelka? Przepraszam za takie pytania ale dopiero się uczę.:|
  • #4 4753187
    Domin94
    Poziom 13  
    Witam!!
    Tak mi się wydaje że w buzzerach z generatorem można regulować głośność przez zmianę napięcia zasilania w jakiejś tam granicy.Regulacje tonu zapewnia NE555 był schemat na elektrodzie.