Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Światła w Kawasaki 440 Ltd

bakintek 01 Feb 2008 18:45 3866 12
lampy.pl
  • #1
    bakintek
    Level 10  
    Witam. Zwracam sie do Was, jako fachowców z następującym problemem związanym z układem elektrycznym w motocyklu Kawasaki 440 Ltd. Otóż gdy włączę światła mijania i przy tym kierunkowskaz to wszystkie lampy pulsują w takt migania kierunkowskazu. Czego to może być wina? W przyszłości chce podłączyć dodatkowe reflektory razem pod światła drogowe. Nie wiem jak to rozwiązać.
    W załączniku jest ten układ. Jakość kiepska ale może sie przyda.
  • lampy.pl
  • #2
    geronimmo.80
    Level 14  
    witaj.
    sprawdz polaczenia masowe!
    pozdro.
  • #3
    bakintek
    Level 10  
    Tą samą odpowiedź słyszę już od kolejnej osoby. Chodzi o połączenie masy z akumulatora na ramę?
  • lampy.pl
  • #4
    kotuniunia
    Level 29  
    Sprawdż napięcia względem masy na ramie ,(na przewodzie masowym na schem. czarno żółta przerywana). Jak nap. poleci na nim po wyżej 2V to wówczas podłącz dodatkowy przewód do masy na ramie ,a punkcie węzłowym masy. Pomierz też spadek nap na zasilaniu 12V ,jezeli tam oscyluje w rytmie kier. to świadczyłoby o niewydolności ukł. zasilania ,trzeba by sprawdzić gniazda bezp. czy nie zaśniedziałe, styki stacyjki,reglera. Porównaj napiecie na akku. i na lampie gł. w trakcie migania.
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masy jak już wspomniano, dać przekaźnik na światła.
    Czasami padnięty akumulator też da takie objawy
  • #6
    bakintek
    Level 10  
    Dzisiaj pomierzylem prady i wyniki sa nastepujace:
    napiecie na aku 12,5V, przy wlaczeniu 11,7V
    napiecie na bezpieczniku od swiatel: 11,7V
    napiecie na zarowce h4: 8,7-9V
    (wedlug mnie to duzy spadek napiecia, ale nie wiem, nie znam sie)

    Podlaczenie minusa bezposrednio od aku do zarowki nic nie zmienilo.
    Po podlaczeniu bezposrednio plusa zarowka rozswietlila sie 2 razy jasniej niz na standardowej instalacji i przy wlaczeniu kierunków nic nie przygasa.
  • #7
    kotuniunia
    Level 29  
    A ta H4 to tam była oryginalnie czy ja wstawiłeś? Bo jak tak ma być to instalacja nie wyrabia ,ale to mi dziwne by producent spaprał tak spawę, zamontuj na próbę żrówkę 12V 35W powinna jaśniej świecić. Jezeli ci zależy na H4 to musisz dorobić instalację na przekażnikach i grubsze przewody. Miałem tak w starym maluchu a po przeróbce nawet na normalnych żarówkch było jasno. Dopuszczalny spadek nap na lampie gł to powinno być 0,5V czyli w twoim wypadku 12V. Tak duże spadki masz na ukł . przełącznika świateł, stacyjce,przewodach.
  • #8
    bakintek
    Level 10  
    Przed chwila jeszcze raz pomierzylem:
    aku pod obciazeniem 11,6V
    bezpiecznik glowny: 11,2V
    bezpiecznik od swiatel: 10,5V
    na zarowce jest cos ok 9V
    Producent sam okreslil zarowke h4 45/50w wiec tez nie taka mala. Chyba bede zmuszony pociagnać nowa instalacje do swiatel na przekazniku.
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zarzekałeś się kiedyś że jest przekaźnik
  • #10
    bakintek
    Level 10  
    Tak, przekaźnika rzeczywiscie nie ma, ale alternator jest. Wiec co radzicie mi w tej sytuacji?
  • #11
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Tak się składa, że użytkowałem jakiś czas tego pięknego soft-choopera :). Wydaje mi się, że masz trochę zbyt niskie napięcie na instalacji, co może być związane z usterką alternatora.
  • #12
    bakintek
    Level 10  
    Ale ja to wszystko mierze na wylaczonym silniku. Uruchomienie go jest aktualnie niemozliwe, poniewaz w polowie jest rozebrany :) Pamietam ze na wlaczonym byly identyczne objawy.
    Co ma do tego alternator? Przeciez to jest niezalezny obwod, wystarczy sam akumulator. Alternator jest sprawny, akus jest ciagle naladowany.
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Alternator nie jest osobnym obwodem! Jego wyjście zbiega się z instalacją elektryczną motocykla na zaciskach akumulatora.
    I jeśli jest uszkodzony, to może nie doładowywać akumulatora, może powodować pulsowanie świateł, może powodować przepalenia żarówek i wiele innych przykrych usterek.
    Przede wszystkim musisz określić, na którym przewodzie masz taki spadek: na zasilającym, czy masowym (przewód masowy, to tutaj częściowo rama motocykla). Jeśli na masie, to powinno pomóc poprowadzenie dodatkowych mas od głównej ramy, do punktu masowego w kierownicy (za główką ramy) i rozdzielenie jej na odbiorniki (reflektor, kierunkowskazy, inne). Jeśli spadek występuje na wyłącznikach, to ich czyszczenie, wymiana, założenie przekaźników.
    Pamiętaj też, ze to dość słaby alternator, mały akumulator i nie można tego motocykla obwieszać halogenami i innymi dodatkowymi odbiornikami.
    A w tej chwili, jeśli sprawdzasz wszystko na akumulatorze, to wydaje się, ze to miganie jest spowodowane brakiem wystarczającej ilości prądu. Podłącz duży akumulator samochodowy lub mocny prostownik i tak próbuj sprawdzać światła!