logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić latający budzik na konkurs elektroniki w szkole?

skdk 04 Lut 2008 14:09 2329 3
REKLAMA
  • #1 4768996
    skdk
    Poziom 10  
    Witam

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł ale nie znam się tak bardzo na elektronice ponieważ jestem początkujący więc prozę o pomoc. U nas w Szkole odbywa się co roku konkurs elektronik jakoś w kwietniu i chciałbym w nim wystartować. Poprzedniego roku też brałem udział i zająłem 4 miejsce na jakieś 40 prac (zrobiłem działko magnetyczne).
    W tym roku chciałbym zrobić latający budzik. I proszę o waszą pomoc w jaki sposób to rozwiązać ponieważ nawet nie wiem jak się do tego zabrać. Takie coś już istnieje tu link http://www.toys4boys.pl/item238__Latajacy_budzik.html . Jednak chciałbym zrobić coś takiego samemu. Do tej pory wymontowałem ze starego budzika buzer z generatorem który daje sygnał. I myślałem o zrobieniu dwóch prostych układów, pierwszy składał by się ze silniczka ze śmigłem (unosił by wszystko), buzer z generatorem oraz baterią, te części składały by się na część latającą. Drugi układ, była by to podstawka którą podłączył bym pod budzik (dokładniej pod przewody wychodzące na buzer na których jest 1.5V jak budzik pika). Podstawka miała by załączać pierwszy układ który oczywiście by się unosił i pikał.
    Troszkę zamieszałem ale mam nadzieję że, wiecie o co mi chodzi. Bardzo proszę o pomoc!
  • REKLAMA
  • #2 4769369
    mariann
    Poziom 39  
    Ocena: 646
    Witam