Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1,6 16V 2005 "check emissions"

06 Lut 2008 08:42 15786 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Jako użytkownik z małą ilością postów od razu zaznaczam, że szukałem na elektrodzie i w googlach i nic nie pasuje do poniższych objawów. Dlatego proszę forumowiczów o pomoc.
    Przebieg 31tys km. Podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka silnika i pojawił się komunikat "check emissions". Z googlania wyszło, że cewki lub sensor TDC, ale z silnikiem nie ma problemu. Pali zawsze za pierwszym razem, pracuje stabilnie na niskich obrotach, nie szarpie przy przyśpieszaniu. Wszystko jak w nowym samochodzie. Generalnie nic się nie dzieje, nic nie słychać, nic nie czuć. Spalanie na tym samym poziomie.
    Ostatnio zatankowałem na beznadziejnej stacji i może mieli trochę chrzczone paliwo, ale czy to może mieć wpływ?
    Czy możecie polecić dobrego mechanika, który zajmuje się Renault w Poznaniu lub okolicy.
    Za wszystkie sugestie/rady z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Bez podłączenia do testera i odczytu kodów usterek raczej się nie obejdzie a dalej to już różnie.....
  • Poziom 10  
    Kolego Proxxon,
    Rozumiem, że ostatnio na forum modne jest "podwyższanie poziomu" i gnębienie początkujących oraz piszących "pseudopolszczyzną", ale to nie wnosi nic do tematu. Gdybym znalazł podobny przypadek w sieci to nie byłoby tego postu.
    Akurat tak się składa, że 2 przypadki w których zapaliła się kontrolka i napis dotyczyły cewek i sensora TDC. Po zachowaniu samochodu i silnika wnioskuję, że co innego powoduje problem.
    " i przyczyn amoże leżeć wszędzie, ale nie tam co wymieniłeś."
    Przecież to właśnie napisałem i myślałem, że ktoś może podsunąć jakąś sugestię. Zapewniam, że "przyczyna nie może leżeć wszędzie".

    Wracając do tematu czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Pewnie pojadę do serwisu, ale wcześniej chcę wyeliminować wszystkie potencjalne przyczyny, które można naprawić od ręki. Wiele prostych napraw sam wykonuję w samochodach, którymi jeżdżę/jeździłem i lubię wiedzieć co im dolega, w czym tkwi problem.

    PS. zaniżanie poziomu oznaczyłoby setne pytanie o szarpanie silnika, zmniejszoną moc i inne objawy, które najczęściej związane są właśnie z cewkami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam,
    Odpowiem cytatem:
    "Kończy się to forum, oj kończy...
    Poziom tak zleciał jak cena dolara w kantorach..... "

    A teraz odpowiedź na pytanie co to jest sensor TDC
    "TDC
    In a piston engine, top dead centre (TDC) is used to determine the position of a piston in which it is further from the crankshaft. This is used to determine when to generate a spark. Many Renault models appear to experience problems with the TDC sensor, but it is a simple and inexpensive part to replace."
    Wymiana krok po kroku + zdjęcia:
    http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=46971
    odpowiedzi na inne pytania "zaniżające poziom forum" są tutaj:
    http://www.renaultforums.co.uk/read-forum.html

    Pozdrawiam
    Marcin
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Proxxon proszę sprawdź ile jest przypadków gdy samochód nie pali za pierwszym razem lub nie pali rozgrzany lub inne warianty, które WYNIKAJĄ Z WADLIWEGO DZIAŁANIA czujnika. Jak padnie to nie odpali - zgadza się, ale jak jest "prawie padnięty" będzie powodował kłopoty z startem silnika. Wystarczy przeczytać link, który wcześniej podałem.
    Elektronika samochodowa nie różni się od innej elektroniki - albo pada i przestaje działać, albo "przestaje działać prawidłowo", co jest chyba bardziej kłopotliwe.

    Tak naprawdę zaśmiecasz forum i nic nie wnosisz do tematu. Bez obrazy, ale nie chce mi się już odpisywać na Twoje uwagi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No i oto chodziło. Wystarczyło napisać tak od początku. Podejrzewam, że kiepskie paliwo. Dziś wlałem połowę zbiornika VPower 99+, żeby trochę polepszyć to co już znajduje się w baku.
    Tak myślę, żeby zresetować komputer i zobaczyć czy problem ponownie wystąpi. Jeżeli tak to pozostaje sprawdzenie komputera w ASO. Jeżeli nie tzn. że problemem jest paliwo.
    Czy samo odłączenie akumulatora wystarczy do zresetowania? Czy później trzeba wprowadzać jakieś kody czy sam sobie wszystko poukłada?