logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak stworzyć program do odczytu danych z portu COM i zapisu do pliku txt?

dexter74 07 Lut 2008 13:02 4203 7
REKLAMA
  • #1 4779516
    dexter74
    Poziom 13  
    Ocena: 49
    Koledzy programiści - potrzebny programik do odczytu danych z portu COM.
    Jestem za cienki na coś takiego, nie mam doświadczenia w programowaniu. Od razu piszę - to nie na żadne zaliczenie, ani zarobek, po prostu chcę sobie życie ułatwić.

Potrzebny programik, który odczyta coś co wpada na port COM i zapisze to do txt. Nawet może być to Excel z makrem.

Widzę to tak oczyma bujnej mej wyobraźni: program ma guzik, klikam guzik, wysyłam z zewnątrz coś na COM, program to odczytuje i zapisuje gdzieś jako plik txt. I tyle. Dla speca banał może, dla mnie nie bardzo...

/edit: widzę po przejrzeniu archiwum, że już trochę o tym było, ale jak pisałem - nygus jestem w programowaniu (no, może poza VBA w MS Office) i nie wiem od czego zacząć. Wszelkie porady jak to ugryźć mile widziane.
  • REKLAMA
  • #2 4780795
    kleha
    Poziom 13  
    Ocena: 17
    Jak chcesz robić odczyt z RS'a niezbyt automatycznie to wystarczy ci hyper terminal z Windowsa (lub jakikolwiek inny terminal). Ustawiasz sobie parametry transmisji (dokładnie takie same jak w urządzeniu nr 2) i otwierasz port. Dane są widoczne w formie tekstu w oknie terminala. Wystarczy kliknąć ZAPISZ i już masz to w pliku.

Jeśli chciałbyś aby to działo się automatycznie to trzeba by było już napisać jakiś programik. Sprawa też nie jest trudna. Np do Delphi czy Buildera jest fajny komponent cport. Banalny w programowaniu. Daj znać co dokładnie potrzebujesz. Postaramy się pomóc... :)
  • REKLAMA
  • #3 4781100
    dexter74
    Poziom 13  
    Ocena: 49
    Udało mi się zdobyć od bardzo pomocnego Marcina Ch. ;-) prawie pasujący mi progs w Delphi. Użył w nim komponent VACom.