Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop HP Compaq - brak obrazu na matrycy

Remeknapr 08 Lut 2008 09:48 15713 17
  • #1 08 Lut 2008 09:48
    Remeknapr
    Poziom 33  

Witam

Laptop HP Compaq 6110 - brak obrazu na matrycy. Początkowo objaw występował sporadycznie. Po lekkim poruszeniu matrycą obraz się pojawiał. Teraz już to nie skutkuje. Widać, że komputer "żyje", mrugają diody i na matrycy pojawiają się różne efekty - jaśniejszy pasek od góry do 1/3 ekranu, migający w trakcie uruchamiania sytemu. Czasami przy zamykaniu systemu pojawia sie efekt w postaci pionowych kolorowych linii (RGB) na 2/3 ekranu od dołu do góry. Na zewnętrznym monitorze pojawia się komunikat BIOS i menu startowe. Po wyborze Windows (XP) monitor gaśnie i nie ma obrazu ani na matrycy, ani na monitorze. Jako, że w tego typu urzadzeniach jestem całkiem zielony, prosze bardziej doświadczonych w tym temacie o jakieś wskazówki. Czego i jak szukać? Ewentualnie co wynika ze statystyki? Czy stawiać na uszkodzenie matrycy, czy układu sterującego?

0 17
  • #2 08 Lut 2008 12:31
    wiesde
    Poziom 15  

Jeśli przy poruszaniu matrycą czasem się obraz pojawiał to wydaje mi się, że jest to uszkodzeniu taśmy łączącej matrycę z laptopem. Jest to typowa usterka wynikająca z ograniczonej żywotności taśmy.

0
  • #3 08 Lut 2008 17:17
    Remeknapr
    Poziom 33  

wiesde napisał:
    wydaje mi się, że jest to uszkodzeniu taśmy łączącej matrycę z laptopem.

Taśmę przemierzyłem. Wszystkie przewody mają ciągłość.

0
  • #4 08 Lut 2008 17:33
    rafalrms
    Poziom 17  

gaśnie cała matryca czy jej podświetlanie?
    podczas pomiaru taśma może być ok,jednak przy pewnym położeniu może przerywać...

0
  • #5 08 Lut 2008 23:24
    wiesde
    Poziom 15  

Popieram to co powiedział rafalrms - objawy dość jednoznacznie wskazują na taśmę, choć nie można również wykluczyć innej usterki.