Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.4 16V 1996 powyżej 3000obr nie chodzi !!

rrobaszek 27 Lut 2008 09:14 10206 10
  • #1 27 Lut 2008 09:14
    rrobaszek
    Poziom 14  

    Witam,
    mam taki problem, autko jest w angli, chodzi dobrze do 3000obr. dalej gaśnie i nie ma wogóle mocy.
    Myślełem że może komputer pracuje w tryb. awaryjny, ale nie, bo po odlączeniu jakiejkolwiek kostki zapala się kontrolka od komputera, a normalnie się nie zapala czyli nie ma żadengo bledu.

    Przeczytałem na tym forum, że może to być zawór EGR czy coś takiego no i wykręciłem go, ale się urwał i czekam na nowy.

    Może ktoś podpowie mi co jeszcze mogę sprawdzić, nie mam tam w angli żadnego interfejsu czy komputera do samochodu.

    Proszę o pomoc.

  • Fibaro
  • #2 27 Lut 2008 10:27
    piotrek98
    Poziom 11  

    Ja proponowałbym jeszcze sprawdzić:
    1. czujnik położenia wału korbowego (podstawowy czujnik w układzie sterowania silnikiem) + jakość połączenia w złączce,
    2. czy dochodzi do silnika paliwo, tj:
    - czy pompa paliwa ma wystarczającą wydajność,
    - czy filtr paliwa nie jest zatkany,
    - czy regulator ciśnienia paliwa utrzymuje ciśnienie paliwa na odpowiednim poziomie.
    3. świece, przewody i cewki zapłonowe,
    4. przepływomierz powietrza.
    5. filtr powietrza, może jest już zatkany...
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • #3 27 Lut 2008 10:57
    rrobaszek
    Poziom 14  

    A mógłbyś mi mniej więcej napisać gdzie tego szukać?
    Jak sprawdzić czy pompa ma wys. wydajność i czy reg. ciś. paliwa reguluje doobrze - czy to się sprawdza komputerem?

  • #4 27 Lut 2008 13:08
    piotrek98
    Poziom 11  

    Do wszystkich sprawdzeń, o których pisałem nie potrzeba komputera, a tylko proste narzędzia.

    1. Czujnik położenia i prędkości wału korbowego - z reguły jest zamontowany w bloku silnika najczęściej przy kole zamachowym, rzadziej przy kole pasowym napędu alternatora (wtedy znajduje się tam charakterystyczne koło z prostokątnymi zębami)

    2. Czujnik położenia i prędkości wałka rozrządu - zamontowany w głowicy przy kole rozrządu, albo często w Oplach, po drugiej stronie w miejscu gdzie wcześniej montowano aparat zapłonowy.

    Dobrze byłoby wymontować czujniki, obejrzeć czy nie mają widocznych uszkodzeń, zmierzyć rezystancję uzwojenia (nie wiem ile powinny wynosić), sprawdzić złączki, a najlepiej na chwilę podmienić na pewne czujniki.

    3. Wydajność pompy sprawdza się bardzo łatwo. Należy zdjąć przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza i uruchomić pompę paliwa (najlepiej wypiąć wtyk zasilający i doprowadzając do niej zasilanie bezpośrednio z akumulatora) i zmierzyć ile paliwa w ciągu minuty wypłynie przez przewód paliwowy. Powinno wypłynąć nie mniej niż ok. 1-1.5litra.

    4. Ciśnienie paliwa mierzy się z wykorzystaniem manometru, który wpina się pomiędzy zasilający przewód paliwowy a wtryskiwacz, uruchamia się pompę i obserwuje wartość ciśnienia paliwa. Typowe ciśnienie w układach z wielopunktowym wtryskiem 2,0-2,5 atm., z jednopunktowym wtryskiem 0,6-1,5 atm.
    Na koniec trzeba ponownie poprawnie zamontować przewód paliwowy.
    No i pamiętaj, że benzyna jest łatwopalna.

    5. Filtr paliwa jest zamontowany za pompą paliwową, po prawej stronie z tyłu samochodu (pod podwoziem), czasem jest umieszczony razem z pompą paliwa bezpośrednio w zbiorniku paliwa.

    6. Świece - sprawdzić wielkość przerwy między elektrodami, stan izolatora, czy nie ma pęknięć przebarwień itp.

    7. Przewody, cewki zapłonowe, (kopułka, palec rozdzielacza o ile są) sprawdzić czy nie mają uszkodzeń izolacji, czy dostają przebicia (widać najlepiej gdy jest ciemno na dworze)

    8. Przepływomierz powietrza - najlepiej podmienić na chwilę na pewnie działający przepływomierz identycznego typu (takie same numery)

    9. Filtr powietrza - to jest już proste
    Powodzenia
    Piotrek

  • Fibaro
  • #5 27 Lut 2008 14:06
    real
    Poziom 12  

    JESLI CHODZI O 3000 obr
    pytanie jesli caly czas masz 3000 obr lub maxymalne obroty w jakich silnik jeszcze pracuje .. i przykladowo silnik nie traci ci mocy na takich obrotach to raczej nie jest to pompa paliwa .
    jesli dasz powoli gazu do przykladowo 2000obr a potem pomalu ziwkszasz obroty czy silnik wkreca sie w wieksze od tych 3000 ?
    jesli tak stawiam na przeplywke jesli niejest uszkodzona ... bo brak bledow . akurat w tym aucie niewiem jak wyglada przeplywka czy jest goroacy drut czy inne rozwiazanie .. moze jest to przeplywka klapowa .. ale jesli drut to spradz czy jest czysty ... jesli nie wuszycs go bezyna ale nie tycaj tam paluchami :) dyzodorant czy cos takiego zda egzamin ^^
    byc moze masz przerwany gdzies dolot miedzy kolektorem ssacym a przeplywka ssa z boku pow i objawy moga byc podobne ..
    jesli klapowy to najczesciej jest tam przelacznik od pompy paliwa .
    wiec sprawdz czy po przekroczeniu danych obrotuw jak ci silnik przestaje chodzic masz prad na popmpie . jesli nie daj na stale . i szukaj jesli przeplywka klapowa tam jesli nie komp steruje za pomoca przekznika ..
    czasem jest tak ze ow przekaznik ma ujarana lekko ceweczke i najnormalniej na swiecie za slabo styka styki .. lub styki ale raczej nie < czemu .. a bo zwieks sie obciazenie pompy paliwa w pewnem zakresie obrotow zalezy to od ustawienia mapy wtrysku i wlasnie w tym momecie moze podjarana slaba cewka na przekazniku niedawac rady przyciagac stykow przekaznika niewiem jak to wytlumaczyc inaczej ale tak wlasnie czasem jest a niby niepowinno takie cos wystepowac wogle :)
    jesli z przeplywkami jest ok .. a auto blo bite sprawdz jak tu kolega opisal wczesniej czujniki od sterowania zaplonem . wiec wal i walek .
    jesli sa uszkodzone mechanicznie masz juz problem jesli sa cale a z jakis przyczyn sa przesuniete wzgledem wypustow na wale lub walku to tak samo jest problem zle czyta sygnly dochodzace z walu walka. .. ale jesli silniczek pracuje ci pieknie do tych 3000 obrotow to czujniki odpadaja ..
    jesli wali ci w tlumik lub w kolektor ssacy jest cos nie tak z odczytem zaplonu zle lapie ci punkty z walkow .

    jest jeszce jedna przyczyna .. oczywiscie jesli masz tam aparat zaplonowy i w nim halotrony + modulik zaplonowy .. halotroniki w tym przypadku beda ok natomiast modulik ma przyjarany tranzystorek i niewyrabia ci po pewnych obrotach ..
    to mniejwiecej tyle .

    Dodano po 17 [minuty]:

    A CZY EGR JEST CZY GO NIE MA jedna ryba co do gasniecia silnika mozesz tam zagluszyc i tyle to sa kwestje ekologiczne itp ..
    a wracajac jeszcze do tematu ekologicznego :)))
    SPRAWDZ CZY KATALIZATOR JEST JESZCZE WOGLE CALY BYC MOZE JEST NAJNORMALNIEJ NA SWIECIE SPALONY I PRZYTKANY MASZ WYDECH I PO PRZEKROCZENIU PEWNYCH OBROTOW KATALIZATOR DUSI CI SILNICZEK

    wiec jesli widzisz ze temperatura silnika jakos bardzo szybko ci rosnie mozesz zerknac do katalizatora .


    Pozdrawiam .
    taka cala diagnostyka reczna silnika zajmuje max 30 minut i wiadomo co jest grane

  • #6 27 Lut 2008 15:48
    cardiag
    Poziom 30  

    piotrek98 napisał:
    4. przepływomierz powietrza.
    5. filtr powietrza, może jest już zatkany...


    tam jest map. Moze byc przyczyną.

  • #7 27 Lut 2008 16:11
    rrobaszek
    Poziom 14  

    Dzięki wszystkim, jutro będę go robił, pochwale się wynikami.

  • Fibaro
  • #8 03 Mar 2008 13:54
    rrobaszek
    Poziom 14  

    Samochód naprawiony.

    Najpierw wymieniłem ten zaworek EBR, bo przy demontażu pękł, później świece i przewody WN, ale było to samo.

    Przyczyną okazał się filter paliwa, ten za zbiornikiem, po wyminie autko chodzi znowu jak burza.

    Dodam tylko, że autko kupiłem od Polki w Anglii, która zjeździła z nim z 6 mechaników i wszyscy rozkładali ręce.

    Bardzo serdecznie wszystkim dziękuje.

  • #9 18 Wrz 2009 09:52
    mruwkaz11
    Poziom 13  

    Witam,
    Mam problem z oplem tigra 1,4 95r,mianowicie na 1 biegu jest strasznie slaba, do 3000 wogole sie nie chce zbierac a powyzej juz normalnie-na wyzszych tez juz lepiej(jak sie ja trzyma na obrotach)...Sprawdzalem juz filtr powietrza,ale jest w porzadku,wyjmowalem i czyscilem EGR(slimaczek w srodku chodzil bardzo lekko).
    Doradzcie mi jeszcze co to moze byc, moze juz ktos mial podobny problem-dodam ze kody blyskowe nic nie pokazaly....
    z gory dziekuje za pomoc...pozdrawiam

  • #10 18 Wrz 2009 11:39
    olel
    Poziom 17  

    Do kolegi mruwkaz11:
    Poczytaj sobie powyższe posty, kolega piotrek98 pięknie to wszystko opisał.

  • #11 18 Wrz 2009 11:57
    mruwkaz11
    Poziom 13  

    tylko u mnie jest odwrotna sytuacja niz u kolegi powyzej- u mnie powyzej 3tys sie dobrze zbiera ale ponizej zle- a u kolegi powyzej do 3 idzie dobrze a powyzej nie chce..

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo