Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ustawieniem kanałów w tunerze

wahoo 16 Mar 2008 12:49 3438 24
  • #1 16 Mar 2008 12:49
    wahoo
    Poziom 20  

    Witam.
    Na wtepie zaznacze ze nie znam sie na tv sat wiec streszcze swoj problem opisowo bez uzywania odpowiednich sformulowan poniewaz ich nie znam.
    Chcialem podlaczyc tv sat do telewizora w kuchni. Kompletny talerz mialem juz wczesniej. Niedawno otrzymalem tuner. Nie moge podac jego marki ani modelu poniewaz jedyny napis na nim to "SAT-TV".
    Problem polega na tym ze przesuwajac talerz w rozne pozycje odbieram na tunerze rozne grupy kanalow.
    W pierwszej pozycji jest sporo niemieckojezycznych, w drugiej jest wiecej angielskojezycznych (CNN, Eurosport, BBC), w trzeciej pozycji odbieram tylko TVN i jakis zagraniczny kanal.
    Strojenie kanalow polega na ustawieniu talerza w odpowiedniej pozycji a nastepnie na tunerze uruchamiam szukanie i tuner przeszukuje zakres od 900 do 2050.
    Chcialbym zbierac wiecej polskich kanalow. Co powinienem zrobic? Czy tam gdzie jest TVN mozna jeszcze cos odbierac?
    Pisze opisowo poniewaz nie znam sie na tym temacie wiec prosze o zrozumienie.
    Pozdrawiam.

    0 24
  • #2 16 Mar 2008 13:23
    kamiljan1
    Poziom 24  

    Jeżeli odbierasz TVN to jest to odbiornik analogowy na nim nie ma więcej kanałów polsko języcznych, dokupić tuner cyfrowy.Wykaz kanałów na www.lyngsat.com. Kamil

    0
  • #3 16 Mar 2008 14:10
    darek23422
    Poziom 27  

    Z pewnością chodzi o analogowy dekoder na nim jest tylko 1 polski kanał jest to TVN i nadaje z hot bird znajdziesz tam jeszcze kanał DUNA TV, TV5 i M2. Jeżeli ustawisz talerz na astra 19,2 to znajdziesz około 40 45 kanałów niemieckich i angielskich. Więc bardziej opłaca się na astra 19,2.

    0
  • #4 16 Mar 2008 16:02
    wahoo
    Poziom 20  

    Rozumiem ze musze kupic dekoder cyfrowy bo moj jest analogowy. Czy wtedy wiecej kanalow polskich znajde na tym ustawieniu talerza gdzie jest TVN? Jak mam odroznic tuner cyfrowy od analogowego? Na stronie www.lyngsat.com znalazlem informacje ze duzo polskich kanalow jest na Hot Bird 7A, Hot Bird 6, Hot Bird 8. Czy to jest jednio i to samo ustawienie talerza?
    W domu mam juz tuner do cyfrowego polsatu. Czy jest mozliwosc aby z niego pociagnac sygnal do drugiego tv? Znalazlem informacje o tzw: spliterze, tylko do konca nie rozumiem zasady dzialania tego urzadzenie. Moze ktos mi to wyjasni. Co wtedy musialbym dokupic zeby moc ogladac cyfrowy polsat na drugim tv?

    0
  • #5 16 Mar 2008 16:43
    darek23422
    Poziom 27  

    Cyfrowy odbiornik odróżnisz tym ze pisze na nim DVB a analogowych już nie produkują więc analogowe kupisz na jakichś aukcjach, cyfrowe są wszędzie do kupienia osobiście proponuje FERGUSONA a niekodowanych jest coś około 25 kanałów +radiowe. Jeśli odbierasz teraz TVN to nie musisz ustawiać inaczej anteny jedynie do poprawienia sygnału. Spliter służy do rozdzielenia sygnału ale na Cyfra+ na cyfrowym polsacie nie
    da się tego zastosować.

    0
  • #6 16 Mar 2008 16:50
    michcio
    Specjalista elektryk

    No więc tak.

    Wszystkie platformy cyfrowe w Polsce jak i wszystkie kanały polskie nadają z satelity HotBird (6, 7A i 8 są na tej samej pozycji, więc ustawienie anteny jest jedno), czyli z tego, gdzie analogowy TVN.
    Ustaw antenę jak najdokładniej tak, żeby TVN odbierał jak najlepiej, tzn. jak najmniejsze śnieżenie (przysłowiowe lusterko). Dokręć dobrze antenę (ale z wyczuciem, żeby jej nie powyginać).

    Jak już kupisz tuner cyfrowy to go podłączysz w miejsce analogowego, a dalej to tylko wyszukasz kanały i oglądasz co chcesz.

    Napisz tylko, jaki masz na tej antenie konwerter, najlepiej podaj napisy z tabliczki znamionowej, bo jeśli jest stary (z 10 lat) to może odbierać nie wszystkie kanały.

    Cyfrowy Polsat nadaje z HotBirda, a antena oczywiście mogła by być jedna. Ale jest jedno ale - dotychczasowy konwerter pojedynczy założony na tej antenie od CP musiałbyś zmienić na konwerter typu TWIN. Taki konwerter ma dwa wyjścia. Do jednego pociągnąłbyś kabel od jednego tunera, a do drugiego od drugiego tunera.

    W tunerze od CP masz kartę, nieprawdaż? Ta karta dekoduje zakodowane kanały, które są w ofercie za jaką płacimy. Aby drugi tuner mógł odbierać kanały z pakietu, także musi mieć taką, opłacaną kartę. No i oczywiście slot na kartę.
    Splitter służy do tego, aby jedną kartę rozdzielić na dwa tunery.
    ALE! Splitter pozwala rozdzielić tylko Cyfrę+. Z Cyfrowym Polsatem po prostu nici. Karta CP jest sparowana z tunerem, z którym została zakupiona i z żadnym innym na świecie nie zadziała.
    Oddzielna sprawa, poza splitterem, to zapewnienie sygnału z anteny takim tunerom.

    Także niekodowane kanały na drugim tunerze odbierzesz, ale tych z CP już nie.
    Chyba, że zamówisz drugi abonament i będziesz go opłacał.

    0
  • #7 16 Mar 2008 17:21
    wahoo
    Poziom 20  

    Wielkie dzieki za wyjasnienia. Czeka mnie wiec zakup jakiegos tunera cyfrowego.
    Konwerter jest prawdopodobnie odpowiedni bo to swiezutki konwerter z cyfrowego polsatu(antena zreszta tez). Tuner Cyfrowego polstau podlaczylem do starej anteny juz zamontowanej na budynku, wiec ta nowa antena wraz z konwerterem stala bezuzyteczna.
    Teraz tv odbiera kanaly ze zwyklej anteny naziemnej. Chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwosc przeslania do tunera sygnalu z anteny satelitarnej oraz naziemnej i ogladania obu grup kanalow na tv? Wazne jest aby sygnal polaczyc na zewnatrz budynku poniewaz do wewnatrz wchodzi tylko jeden przewod i jest on zamurowany.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 16 Mar 2008 18:16
    darek23422
    Poziom 27  

    Jak wyżej napisałem Proponuje fergusona są tanimi odbiornikami prostymi w obsłudze no i z polskim menu możliwość sterowania diseqt 1.2 , również posiada przelotkę do podłączenia innego tunera wejście tv i wejście VCR do podłączenia np magnetowidu oraz wejścia czin audio video.

    0
  • #9 16 Mar 2008 18:39
    Doominus
    Poziom 34  

    Masz 2 anteny to wybierz tą która ma większą średnicę będzie na niej lepszy odbiór sygnału.
    Co do podpięcia tv pot tuner polsatu lub inny
    Problem z ustawieniem kanałów w tunerze
    Na czerwono zaznaczone wyjście na TV pod spotem jest wejście antenowe.

    Jak być chciał tv niezależnie to trzeba poczekać na rozwiązanie umowy z polsatem i zawiązaniu nowej z C+.

    0
  • #10 16 Mar 2008 19:21
    wahoo
    Poziom 20  

    Moze zle sie wyrazilem. Mam antene zwykla "druciana". Odbieram na niej TVP1,TVP2,Polsat i TVP Regionalna. Mam tez talerz. Jest problem w tym ze przez sciane przechodzi tylko jeden zamurowany w niej kabel. Chodzi mi o to czy mozna polaczyc sygnal z anteny drucianej i satelitarnej a nastepnie przeslac go jednym przewodem przez sciane i w tunerze satelitarnym ustawic kanaly z obu anten?

    0
  • #11 16 Mar 2008 19:36
    pajo21
    Poziom 35  

    Można przesłać sygnał z konwertera i anteny naziemnej ,wystarczy założyć sumator tv-sat ale w żadnym wypadku nie odbierzesz programów z naziemnej na tunerze satelitarnym.Takie rzeczy to tylko w ERZE.

    0
  • #12 16 Mar 2008 20:29
    wahoo
    Poziom 20  

    W takim razie po co sumuje sie te sygnaly skoro potem nie mozna z tego skorzystac?
    Na allegro dostepne sa takie sumatory, wiec po co sie je uzywa?

    0
  • #13 16 Mar 2008 20:41
    pala22
    Poziom 24  

    najprostrze rozwiązania są najleprze :
    kup se wiertło fi8 60cm długie załórz niezalerzny kabel pod sat .

    0
  • #14 16 Mar 2008 20:58
    wahoo
    Poziom 20  

    Dzieki za dobra rade. Ortografie pozostawie bez komentarza.

    0
  • #15 16 Mar 2008 21:10
    pajo21
    Poziom 35  

    wahoo napisał:
    W takim razie po co sumuje sie te sygnaly skoro potem nie mozna z tego skorzystac?
    Na allegro dostepne sa takie sumatory, wiec po co sie je uzywa?

    Można korzystać z sumatorów ale nie w ten sposób który sobie wymyśliłeś.

    0
  • #16 16 Mar 2008 21:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Mar 2008 21:36
    wahoo
    Poziom 20  

    Czyli potem sygnaly znow trzeba rozlaczyc?

    0
  • #18 16 Mar 2008 23:20
    pala22
    Poziom 24  

    czyli jak pisałem wyrzej w domku jednorodzinnym kable sat robi się osobno i już .
    wszelkie sumatory i gniazda abonenckie to już jet instalacja zbiorcza a to już są inne koszta


    (takie moje skromne zdanie)

    0
  • #19 15 Kwi 2008 20:40
    rockysikorski
    Poziom 10  

    dlaczego nie można zastosować splittera w cyfrowym polsacie?mam dwa konwentery na 1 czaszy i chciałem właśnie to zrobić.jak lepiej?podłączyć tylko 1 konwenter?mam dekoder samsung dbs S305G.
    PROSZE O INFORMACJE

    0
  • #20 15 Kwi 2008 20:49
    Doominus
    Poziom 34  

    Mylisz spliter z DISECQ.
    Bez problemów możesz założyć drugi konwerter.

    0
  • #21 15 Kwi 2008 20:51
    darek23422
    Poziom 27  

    Spliter jest przeznaczony do c+ do polsatu nie bo polsat ma karty sparowane z modułem.

    0
  • #22 15 Kwi 2008 20:58
    pajo21
    Poziom 35  

    darek23422 napisał:
    Spliter jest przeznaczony do c+ do polsatu nie bo polsat ma karty sparowane z modułem.

    Z modułem też ale przede wszystkim z tunerem.

    0
  • #23 15 Kwi 2008 21:01
    michcio
    Specjalista elektryk

    rockysikorski napisał:
    dlaczego nie można zastosować splittera w cyfrowym polsacie?mam dwa konwentery na 1 czaszy i chciałem właśnie to zrobić.jak lepiej?podłączyć tylko 1 konwenter?mam dekoder samsung dbs S305G.
    PROSZE O INFORMACJE


    I właśnie 2 konwertery służą do odbioru 2 różnych satelitów, a nie do odbioru jednego satelity na 2 tunerach. Do tego celu służy jeden konwerter TWIN.


    A jak już wyżej napisano, CP nie da się rozdzielić.

    0
  • #25 17 Kwi 2008 15:39
    rockysikorski
    Poziom 10  

    mam inny problem,kiedy kupowałem dekoder nie otrzymałem od faceta umowy -starej.karta jest nieaktywna a ja byłem w polsacie i babka spytała się mnie czy mam starą umowę abym mógł podpisać nową.lub wykupić abonament

    0