Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito obroty do 3 tys jaka przyczyna?

starter55 28 Mar 2008 17:24 21027 15
  • #1 28 Mar 2008 17:24
    starter55
    Poziom 24  

    Witam
    Od niedawna mam Vito 2.2 cdi rok 2002
    Po zakupie zauwazylem ze obroty dochodzą tylko do 3 tys
    turbine slychac przy 2,2 tys wiec wykluczam jej awarie
    Auto w tej chwili ma orginalnie 52tys przebiegu bylo malo eksploatowane przez poprzedniego wlasciciela
    Gdzies czytalem, ze to jakis tryb awaryjny silnika czy to prawda?
    Co moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy?
    pozdrawiam

    2 15
  • #2 28 Mar 2008 18:14
    piomoto
    Poziom 19  

    Musisz podłaczyć pod komputer. Przyczyn może być wiele

    0
  • #3 28 Mar 2008 18:43
    starter55
    Poziom 24  

    czym podlączyc tego mercedesa?
    carsoft mb?

    2
  • #4 28 Mar 2008 20:21
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    może raczej star diagnose

    0
  • #5 05 Maj 2008 07:25
    autowis
    Poziom 10  

    Miałem taki przypadek i komputer wskazał na przełącznik sprzęgła. Wymieniłem przełącznik (servis oczywiście) i jak ręką odjął.
    Przełącznik sprzęgła zamocowany jest na pedale sprzęgła. Po wciśnięciu pedału zwraca on sygnał do zespołu sterowania.(pin B2)
    Acha, one tak mają że na biegu jałowym na wciśniętym sprzęgle nie wejdzie więcej jak 3 tysiące...puścisz wchodzi na 5 tys.
    Pozdro.

    3
  • #6 05 Maj 2008 18:03
    starter55
    Poziom 24  

    Kolego @autowis
    Dzieki za zainteresowanie sie tematem,
    U mnie nie zależnie czy jest wcisniete czy wycisniete sprzeglo reakcja obrotow jest taka sama czyli 3000.
    Wnioskujac z tego co napisales przyczyna byc moze polega wlasnie na tym przelączniku, poniewaz nie daje sygnału wykonawczego...

    Teraz nie mam za duzo czasu aby jeszcze raz podjechac na komputer ,
    bylem u fachowca i miał KTS 500 i guzik przeczytał...
    KTS nie mógł znalezc sterownika i sie nie połączył...

    Pozdrawiam.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Kolego @GOLDWINGER
    a czy star diagnose nie idzie na kkl połaczonym pod serial?
    bo cos mi sie kojarzy ze tak , w tym vito mam zwykle obd2...

    3
  • #7 05 Maj 2008 18:32
    dudus17
    Poziom 12  

    Znajomy miał podobny problem w Opel Zafira TD i też miał identyczny objaw. Samochód jak sie zagrzał dochodził do 3000 obr/min i koniec a jeździło sie jakby miał 30 KM zamiast tam 95
    Jak sie zgasiło silnik i odpaliło to znowu było dobrze ale tylko na pare minut i znowu to samo
    Przyczyną najpierw był czujnik EGR (elektrozawór chyba do opróżniania spalin) a potem uszczelka pod turbiną i ciągnął lewe powietrze

    0
  • #8 05 Maj 2008 22:32
    kwok
    Poziom 39  

    to może być zapamiętany błąd w sterowniku
    możesz spróbować odłaczyć aku na parę minut (u kolegi to pomagało tyle że w sprinterze) albo wykasować błędy kompem
    dodam że kolega miał podobny problem i radził sobie w ten sposób tyle że przyczyna była wiadoma (olej wypluwany przez turbinę)
    czy to była jedyna przyczyna tego nigdy się nie dowiedzieliśmy bo auto poszło w komis i z tego co wiadomo następny właściciel zarżnął silnik z powodu braku oleju (przejechał 800km) - zgadnijcie ile wyrzucała turbina

    0
  • #9 05 Maj 2008 22:36
    triomax
    Poziom 14  

    podstawowe pytanie to 3tys obrotów to na postoju? czy podczas jazdy również?

    0
  • #10 05 Maj 2008 22:48
    luki1979
    Poziom 14  

    Mam nadzieję, że chodzi właśnie o obroty podczas jazdy, a nie na biegu jałowym :!: Jeśli zostało to zaobserwowane podczas jazdy, to załączony jest tryb awaryjny silnika. Przyczyn może być wiele i nie ma sensu ich tu przytaczać bez wcześniejszego odczytu pamięci błędów - zacząłbym jednak od sprawdzenia szczelności podciśnień.
    KTS 650 bez problemu sie łączy z 2.2CDI w Mercedesie.
    Odłączanie klemy nic nie da - nie spowoduje wykasowania pamięci błędów.

    0
  • #11 04 Paź 2008 09:59
    autowis
    Poziom 10  

    Właśnie, kurczę trafiło mi się takie vito. Turbina rzygała olejem i jest druga, ale jeszcze jest identyczny problem po rozgrzaniu silnika. Posiadam tester i na testerze nie ma błędów, ale w elementach wykonawczych nie ma odczytu z przepływomierza powietrza. Zamówiłem nowy, cena wali z nóg, ale jak go założę to napiszę jaki to dało efekt.

    2
  • #13 08 Paź 2008 12:09
    starter55
    Poziom 24  

    autowis napisał:
    Posiadam tester i na testerze nie ma błędów,


    Czym to podlanczasz?

    ja tak jezdze, auto potrzebuje na odcinku 30 km w miescie
    lacztlem go na stacji z kts500 chyba i nie chciał sie laczyc......

    narazie nie mam czasu zajrzec .....
    moje auto to prawie nówka 2002 rok i 60.000 udokumentowane :D wiec przyczyna turbiny odpada

    2
  • #14 08 Paź 2008 12:18
    raf398
    Poziom 14  

    autowis napisał:
    Miałem taki przypadek i komputer wskazał na przełącznik sprzęgła. Wymieniłem przełącznik (servis oczywiście) i jak ręką odjął.
    Przełącznik sprzęgła zamocowany jest na pedale sprzęgła. Po wciśnięciu pedału zwraca on sygnał do zespołu sterowania.(pin B2)
    Acha, one tak mają że na biegu jałowym na wciśniętym sprzęgle nie wejdzie więcej jak 3 tysiące...puścisz wchodzi na 5 tys.
    Pozdro.



    Zgadzam się z kolegą i dodam do tego że warto sprawdzić też czujnik stopu .

    2
  • #15 20 Paź 2008 18:51
    wopor
    Poziom 32  

    witam, jak kręci tylko 3000rpm, to jest napewno w trybie awaryjnym to popierwsze po drugie sprawdż ciśnienie doładowania, turbina powinna sie załączać juz od około 1500rpm, to że ma tylko 60000 km to nic nie znaczy miałem przypadek ze na 15000 km przebiegu dostał sie brud i turbo padło, zrób kolego Starter diagnostyke ale pełną czyli statyczną i dynamiczną, wtedy mozemy podyskutować a tak to wróżenie z fusów, a tak na koniec jak na samochód do pracy do Vito 6-cio letnie powinno miec około 150 tys km przebiegu jak ma mniej to dlamnie podpada , ale mogę się mylić :), powodzenia

    1
  • #16 20 Paź 2008 18:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    KTS 500 do Vito CDI no nie!!!!!!!!!!!!!!

    0