Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes vito 2000r. 2,2 108 cdi, świeci edc, traci moc

caliberek1 15 May 2008 22:24 33486 23
Texa Poland
  • #1
    caliberek1
    Level 10  
    Witam!
    Posiadam vito z 2000r. z silnikiem 2,2 108 cdi. po odbiorze od mechanika oświeciła się kontrolka edc i silnik nagle stracił moc. objawia się to tym, że max. mogę jechać 100 km/h i obroty dochodzą na każdym biegu do max 3000 potem słabnie i zwalnia :( Proszę o diagnozę co może być przyczyną, byłem już u trzech mechaników na kompie ale za każdym razem nie moze się połaczyć (słyszałem, że trzeba nowsze oprogramowanie czy coś tam) na przewodzie nie ma przerw (było sprawdzane) Chcę to sam zobaczyć bo na "fachowców" nie mam już nerwów (co oddaję auto na warsztat wychodzi w gorszym stanie niż przyszło) tylko nie wiem od czego zacząć? Może zaworek cisnienia lub paliwa? Proszę o pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Silnik pracuje w trybie awaryjnym więc diagnostyka i usunięcie usterki spowoduje że ayto odzyska wigor ;)
  • Texa Poland
  • #3
    caliberek1
    Level 10  
    Tylko, że jest problem z diagnozą bo nie chce się połączyć, dlatego pytam czy ktoś może zna taki przypadek i ewentualną przyczynę?
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Co było powodem wizyty u mechanika?
    Po jakiej naprawie (czego) zapaliła się kontrolka?
    Jakiego sprzętu użyłeś do podłączenia, Star diagnosis czy inny?
    Ciśnienie paliwa sprawdzisz komputerem.
    Nagły brak mocy może być też związany z pęknięciem łącznika gumowego za turbiną (EDC świeci dlatego że nie ma możliwości sterowania ciśnieniem turbiny)
    Jak kolega "kamyczek" nadmienił pozostaje diagnostyka
  • #5
    5150
    Level 17  
    caliberek1 wrote:
    Tylko, że jest problem z diagnozą bo nie chce się połączyć

    Pewnie jakieś Czesie carsofcikiem próbowały, albo scantoolem...
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Myślę że wystarczy najprostszy KTS albo np. CDIF/2
  • #7
    caliberek1
    Level 10  
    Co było powodem wizyty u mechanika?

    Auto trafiło do mechanika po "tyrkotce" przy rozruchu po dwóch dniach odebrałem auto i sam doszłem do tego, że powodem braku rozruchu był .. akumulator. z tego co wiem wyciągali rozrusznik i auto było brane kilka razy na popych. Po tym oswieciła się kontrolka EDC. Sprawdzałem czy nie wpieli jakiegoś kabla ale wszystko jest na swoim miejscu. Zauważyłem jedynie pod deską jakiś czarny kabel wystający z wiazki ok. 4mm średnicy zerwany ale nigdzie nie znalazłem drugiego końca i wygladał na przerwany dawno.
    Nie wiem jakiego programu używano do prób połaczenia, ale twierdził, że z innymi meskami nie było problemu.
  • #8
    momik12
    Level 31  
    zrób porządną diagnostykę i sprawdź synchro między wałkiem i wałem dlaczego???-ciąganie na sznurku.
  • #9
    autkom

    Level 17  
    nomik, bez jaj to nie opel.
  • #10
    Gerri
    Mercedes specialist
    caliberek1 wrote:
    Zauważyłem jedynie pod deską jakiś czarny kabel wystający z wiazki ok. 4mm średnicy zerwany ale nigdzie nie znalazłem drugiego końca i wygladał na przerwany dawno


    Jeżeli to przewód podciśnieniowy (a nie kabel) - to tak ma być
  • #11
    momik12
    Level 31  
    zresztą po co sie rozpisywać jak wiadomo tylko że pali sie EDC
  • #12
    caliberek1
    Level 10  
    sprawdź synchro między wałkiem i wałem ???
    coś się chyba pomyliło...

    dziś zamieniłem zawór podcisnienia turbiny i nic sprawdziłem też przewody i są ok. turbina trochę cieknie w ok. połowie jest w oleju.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    zaznaczę, że ma 180000 przebiegu i jest to oryginalny przebieg
  • #13
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    siadł czujnik załączania sprzęgła lub świateł stop ewentualnie nie podpięty wtyk do czujnika warto sprawdzić jeżeli ktoś grzebał w instalacji nad nogami kierowcy
  • #14
    5150
    Level 17  
    To bardzo mozliwe, choć prędzej skłaniam sie ku ELAB, bo to norma w vito, albo coś z ciśnieniem na szynie.
  • #15
    L9637D
    Level 13  
    Przyjedz do Krakowa to w 30 minut sprawdzimy co go boli .
    Przy takiej usterce powodem może być wszystko . Każda najdrobniejsza usterka w sterowaniu .Jeżeli masz możliwość to podepnij do jakiegoś testera i prześlij kody błędów .To pomoże zlokalizować usterkę i naprowadzić na problem . Ja używam testera SPRINT12 i uważam że po STAR-ze to chyba najlepszy sprzęt do diagnostyki CDI-ków
  • #16
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Proponuję złożyć się dla gościa na diagnostykę np. po 5 zeta to może ją szybciej zrobi i raczy poinformować na forum o jej wynikach.
  • #17
    L9637D
    Level 13  
    OK. Przyjmuję propozycję
    A może jakieś zakłady sobie porobimy?
  • #18
    caliberek1
    Level 10  
    Szkoda, że wcześniej się nie spyknęliśmy byłem w "u smoka" w zeszłym tygodniu.. ale jak nie dam rady u mnie a będę się wybierał dam znać. Dzięki ;)
  • #19
    remol88
    Level 2  
    Witam! Kolego masz problem z czujnikiem ciśnienia magistrali rail,Jest to czujnik trzy przewodowy.Pozdrawiam (REMOL88)
  • #20
    Jano2008
    Level 1  
    Witam posiadam Mercedesa Vito 2,2CDI
    1999rok silnik pracuje do 2000tys Obrotów i zaczyna falować podłączyłem się do komputera KTS i wyskakuje błąd synchronizacji wałka rozrządu , silnik zapala idealnie nie wchodzi na obroty czy ktoś może mi pomóc???
  • #21
    skubi20
    Level 1  
    Musisz sprawdzic czujnik cisnienia paliwa podawanego na wtryski i zawor ustalajacy cisnienie. Moze byc jeszcze przekaznik ale jesli silnik chodzi to raczej to nie on jest walniety. A co do podlaczenia kompa to jezeli swieci sie kontrolka to komp sie nie polaczy
  • #22
    trans-serwis
    Level 39  
    skubi20 dlaczego sądzisz, że jak świeci się kontrolka diagnostyczna to komp się nie połączy. Przecież ona sygnalizuje uzterkę i żeby się dowiedzieć o co chodzi musisz się podpiąć. Coś ci się chyba pomyliło albo słabym sprzętem podpinałeś mercedesa.
  • #23
    skuter17711
    Level 10  
    Szukam pomocy. Mam mera vito 23 td 110. zajechałem silnik, wyszła korba bokiem.Kupiłem cały silnik ,kompletny ale to nie ta sama moc , wkręca sie tylko do 3000 obrotów na każdym biegu, max to 120 km. spalanie to 10 l na 100 km.Gdzie szukać usterki.na mechaników już nie licze.