logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Maksymalna długość węża odpływowego w pralce.

nelik1987 30 Mar 2008 19:45 72695 21
REKLAMA
  • #1 4974143
    nelik1987
    Poziom 31  
    Ocena: 428
    Witam

Jestem studentem i planuję kupić pralkę, problem w tym ze nie bardzo mam ją jak postawić w łazience (małe mieszkania studenckie :P) i chciałem ją postawić w kuchni, tylko ze mam daleko do odpływu wody w zlewozmywaku. Nie chce prowadzić 2 węży przez próg w drzwiach bo ktoś się potknie i będzie nieciekawie :P, Dlatego musiał bym pociągnąć wąż odpływowy około 5-6 m. wody musiała by być podnoszona na wysokość około 80cm od ziemi na wysokość zlewozmywaka.

Czy pompa w pralce będzie miała taką siłę żeby przepchnąć tą wodę?
    Jakiej średnicy ma być wąż odprowadzający wodę a jaki doprowadzającą wodę do pralki?

Przeniosłem z: AGD.
    19:40 30.03.2008
    [_P_]
  • REKLAMA
  • #2 4974228
    markom
    Poziom 19  
    Ocena: 88
    Moim zdaniem sama długośc nie ma znaczenia. Ma natomiast znaczenie wysokość na jakiej umieścisz koncówke węża! Jeśli bedzie za wysoko to nie wyleje Ci wody a jeśli za nisko to woda moze swobodnie odpływać z pralki.
  • REKLAMA
  • #3 4974290
    marcinelektronik
    Poziom 27  
    Ocena: 62
    Wąż może być długi jaki tylko chcesz bo pompka dopompowywuje wodę na pewną wysokość i potem ta woda swobodnie spływa.
    Więc jak widzisz jeśli masz pralkę na piętrze to możesz sobie wąż do piwnicy poprowadzić.
  • #4 4974656
    mrhari
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 3227
    I długość i wysokość ma znaczenie, bo im dłuższy wąż tym więcej wody pompa musi przepchnąć bo więcej wody będzie w nim zostawać. Najprawdopodobniej pompa da radę ale może to skrócić jej żywotność. Myślę że 3-4m to max ale co wcale nie znaczy że na 5m nie będzie działać. Średnice węży postaraj się zostawić takie jakie są.
  • REKLAMA
  • #5 4975819