Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka silnik układ ładowania

Damian_17 30 Mar 2008 22:43 11038 15
  • #1 30 Mar 2008 22:43
    Damian_17
    Poziom 9  

    Witam, posiadam traktorek kosiarkę silnik briggs & stratton 13hp i/c jest w nim wbudowana prądnica prądu stałego, akumulator 30ah podczas niskich obrotów prąd z prądnicy ma 12.5V a na wysokich dochodzi do 19V czy mogę to bezpośrednio podłączyć do akumulatora czy założyć regulator np od malucha? jak powinien wyglądać taki układ ładowania ? dodam że na przewodzie + z prądnicy jest w lutowane coś w rodzaju opornika bądź jakiejś diody prostowniczej

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]

    2 15
  • Pomocny post
    #2 30 Mar 2008 22:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Potrzebny regulator, no i te napięcie na wolnych za małe

    0
  • Pomocny post
    #3 30 Mar 2008 23:00
    debik5
    Poziom 21  

    Napięcie ładowania powinien wahać się od 14,0v do 14,4v. Czy mierzyłeś napięcie przy podłączonym akumulatorze ?

    0
  • Pomocny post
    #4 30 Mar 2008 23:01
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jeżeli jest oryginalnie dioda to pewno nie było regulatora i charakterystyka prądnicy jest podatna.

    Zdjęcia ustrojstwa wyjasniły by wszystko.

    2
  • Pomocny post
    #5 30 Mar 2008 23:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Prąd to się w amperach mierzy a nie w voltach
    A nie wiadomo czy to dioda - ponoć prądnica prądu stałego

    1
  • #6 31 Mar 2008 19:49
    Damian_17
    Poziom 9  

    mierzyłem zwykłym multimetrem włączyłem w nim pomiar napięcia stałego i przewody + i - z prądnicy dołączyłem do + i - z multimetra. A gdybym do tego założył zwykły regulator taki od 126p ? tam jakoś się podłącza prąd wzbudzenia prąd z prądnicy i jest wyjścię prądu do ładowania i odbiorników elektrycznych... przepraszam że może pytam o banały, sam chodzę do technikum mechanicznego ale dopiero do 1 klasy więc do tych tematów jeszcze nam trochę w szkole brakuję.


    PS zdjęcie dodam za godzinkę lub jutro wieczorem.

    1
  • Pomocny post
    #7 31 Mar 2008 21:47
    rico37p
    Poziom 28  

    Czy tam aby na pewno jest prądnica a nie alternator .

    1
  • Pomocny post
    #8 31 Mar 2008 22:18
    neo_dc
    Poziom 32  

    Możesz rozciąć tę koszulkę i zobaczyć co to za element :)

    Dobrze by było podłączyć to pod akumulator, nic się nie stanie jeśli pochodzi kilka minut, zmierz wtedy napięcie, może 'siądzie' do niezbędnej wartości

    0
  • #9 31 Mar 2008 22:21
    Damian_17
    Poziom 9  

    ok, podłącze i zobaczę co będzie się działo

    0
  • Pomocny post
    #10 01 Kwi 2008 08:56
    kortyleski
    Poziom 41  

    W koszulce - dioda? Bezpiecznik? Szczerze mówiąc nie wyrozumiałem do końca czy kosiarka ma już akumulator czy kolega chce go założyć?
    Prądnicy spodziewałbym się raczej prądu zmiennego z wirującym magnesem, więc to ustrojstwo to może być dioda. Regulator od pf 126 nie nada się tu potrzeba raczej regulatora stratnego, ew zwykłego źródła prądowego. Tylko czy prądnica wyrobi ładowanie aku, jakieś oświetlenie czy co tam ma podpięte

    0
  • #11 01 Kwi 2008 17:58
    Damian_17
    Poziom 9  

    A więc tak, sam nie wiem czy to prądnica czy alternator, na 99% są tam cewki wokół których krąży koło magnesowe, zasada jak np. w silniku od Rometa. Akumulator tam już mam, ma 30 Ah, jest rozrusznik, potrzebował będe prądu do oświetlenia, razem około 100W jutro postaram się podłączyć prąd z prądnicy do aku i zobacze jak wtedy będzie wyglądało napięcie z prądnicy, bo jeśli będzie miało ok 14V to zostawie tak i zrobię hebel którym będe wyłączał masę po pracy silnika. Teraz tylko pytanie, skąd mam brać prąd do oświetlenia?pozdrawiam Damian

    1
  • Pomocny post
    #12 01 Kwi 2008 22:58
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie.
    To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego.
    Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko światłą są zasilane bezpośrednio z cewek.
    Fakt Ta dioda jest katodą do wyjścia i z tej diody można by podpiąc akumulator do + a z tego drugiego przewodu światłą.

    0
  • Pomocny post
    #13 02 Kwi 2008 07:41
    kortyleski
    Poziom 41  

    Trzeba by mieć jednak więcej informacji, choćby to jak podłączone są cewki pod magnetem, ile ich jest i orientacyjnie choć jaką mają grubość drutu, przydało by się zdjęcie prądnicy, ta dioda wygląda na zwykłą 1-Amperową, może ma jakieś oznaczenia?

    -1
  • Pomocny post
    #14 02 Kwi 2008 07:57
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Bo cewka łądowania jest cienszym drutem nawinieta a cewki świateł grubym.

    0
  • #15 02 Kwi 2008 20:58
    Damian_17
    Poziom 9  

    Zmierzyłem multimetrem napięcia, w przewodzie czarnym który jest od świateł jest prąd zmienny o wartości 12-14V natomiast w czerwonym z tą katodą jest prąd stały, na niskich obrotach ma ok 10V a na wyższych 13-14V, teraz muszę tylko obojętnie jaką diodę zamontować żeby prąd przy wyłączonym silniku się nie wracał a do kabla z światłami przekaźnik, tak żeby po odpaleniu silnika przełączył na zasilanie odbiorników z prądnicy, a nie akumulatora, tylko jaki ten przekaźnik, może być uniwersalny od malucha ?

    0
  • Pomocny post
    #16 02 Kwi 2008 21:18
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Damian_17
    nie musisz nic robić bo swiateł i tak nie bedziesz miał z akumulatora obwody stałego i zmiennego napięcia są rozdzielone wal na gg to skończymy temat.

    1
  Szukaj w 5mln produktów