Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 2.0 Gaz Sekwencyjny- Za Duzo Pali

31 Mar 2008 20:00 4503 20
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jestem nowy na tej stronie trochę poczytałem ale niestety nie znalazłem nic ciekawego co by mogło mi pomóc w mojej sprawie.
    Mam Vectre 2.0 A z Instalacja sekwencyjna gazu. (Jak kupiłem taka już była zamontowana)
    Problem polega tym ze dożo pali mi teraz bo gdzieś z 14-15 litrów na 100 km. Jak ja kupiłem w maju zeszłego roku to paliła z 10 litrów i wszystko było OK. Natomiast tak po miesiącu nie chodziła równo na wolnych obrotach i postanowiłem pojechać na podłączenie do komputera. I w sumie moje problemy dopiero sie zaczęły :-( Gazownik nie potrafił mi pomóc więcej mi namieszał nic to było warte nawet nie mógł kalibracji zrobić. I tak mnie zostawił. Jakoś chodziła ale zaczęła palić więcej. Aż teraz z 2 tygodnie temu jak mi wyszło 15 litrów /100km to musiałem coś z tym zrobić. Pojechałem do innego mechanika. Tam wymieniono mi filtr gazu i ustawiono niby komputer. ( Fakt pali z 1,5 litra mniej czyli tak z 13.5 do 14 na 100 km to oczywiście za dożo a tym bardziej przy sekwencji. A instalacje mam trochę mieszana :

    Sterownik (komputer) - DREAM XXI N
    Reduktor BRC
    A listwę wtrysków to sam nie wiem ale chyba AG(Matrix) (made italy) czy coś takiego

    Dziś też byłem na podłączeniu i ten co mi ostatnio ustawiał to ustawił mi Full Group i auto paliło te 1.5 litra mniej ale było słabsze. Kalibracje tez na tym zrobił.
    Natomiast dziś ustawione mam na Sekwencyjny i auto jest silniejsze takie żywsze tylko nie wiem ile spali.

    Chciałem jeszcze dodać iż w układzie wydechowym nie ma katalizatora (przy zakupie auta była tylko sama pusta pucha po katalizatorze) jest tylko dwa tłumiki środkowe końcowego też nie są 2 sportowe wydechy. Jest to możliwe że nie ma katalizatora iż więcej pali?? Zastanawiam sie czy założyć strumienice lub katalizator i nowy środkowy ( bo i tak muszę go wymienić bo jest uszkodzony coś w nim lata)
    Co lepiej zamontować strumienice czy katalizator???

    Mam taka prośbę czy może mi ktoś pomóc albo ma gotowe jakieś ustawienia konfiguracji itp to proszę o pomoc.
  • Poziom 35  
    A jaki silnik? C20XE ? A na benzynie jak chodzi ?
    1. zrobić analize spalin
    2. sprawdzić sonda L jak działa
  • Poziom 10  
    Silnik to 2.0 zwykły 8 zaworów na wielopunktowym wtrysku. NA benzynie nie jeżdżę bo jest pompka paliwa do wymiany tylko odpalam na benzynie ale na benzynie chodzi równo.
    A sonda L wykazywała od 0,3 do 1v
  • Poziom 13  
    popieram kolege ale niewiem czy i to pomoże drem nadaje sie tylko do kosza
  • Poziom 10  
    Bo jak napisałem wyżej ta instalacje mam taka mieszana. Ale kiedyś paliła 10 litrów. To moze wymienić komputer???
  • Poziom 35  
    wymiec to wymienić tamto, a może całe auto wymienić.
    twój wybór, wymieniaj sobie, ale raczej powinno się zdiagnozowac przyczyne problemu. Po pierwsze skład spalin i ew. wygląd świec powiedzą o poprawności procesu spalania w silniku. Po drugie owszem, brak katalizatora w niektórych silnikach może zwiększać spalanie. Po trzecie, szkoda że benyzna nie działa, by moż na wtedy stwierdzić czy nadmierne spalanie jest winą instalacji gazowej.
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o świece to wymieniłem je w lipcu i przejechałem na nich z 8 tys km i są czyste brak jakikolwiek zanieczyszczeń.

    Dodano po 47 [minuty]:

    A jeśli chodzi o układ wydechowy to co mam założyć? Katalizator czy strumienice bo i tak muszę wymienić tłumik środkowy i chciałbym za jednym razem wszystko zrobić. Doradźcie mi...
  • Poziom 10  
    A jeśli chodzi o układ wydechowy to co mam założyć? Katalizator czy strumienice bo i tak muszę wymienić tłumik środkowy i chciałbym za jednym razem wszystko zrobić. Doradźcie mi...
  • Poziom 18  
    no to troche duzo ci to pali...osobiscie przygladnal bym sie reduktorowi - jakie cisnienie daje i jak sie ono waha i czy aby cala instalacja jest szczelna?
  • Poziom 10  
    Była sprawdzana szczelność bo też o tym pomyślałem i jest szczelna.
  • Poziom 10  
    A czy mogę podłączyć instalkę DREAM XXI N pod program SetupAcGasSynchro-1.13.15.0 ??
    Czy tylko pod oryginalny program? Dysponuje obydwoma. Proszę o rade.
  • Poziom 10  
    Udało mi się ustawić mapę wtrysków. Od razu lepiej silnik pracuje przede wszystkim równo i mniej pali bo teraz zmieściłem sie w 11 litrów / 100 km. więc jest już dobrze :-)
  • Poziom 18  
    Stachpol napisał:
    Udało mi się ustawić mapę wtrysków. Od razu lepiej silnik pracuje przede wszystkim równo i mniej pali bo teraz zmieściłem sie w 11 litrów / 100 km. więc jest już dobrze :-)


    A jak ustawiłeś tą mapę? Autokalibracja?


    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Mape ustawiłem ręcznie wiadomo dziki oryginalnemu programowi (mapa musi być taka sama jak mapa na benzynie. Kalibracja oczywiście też przeszła i została zakończona powodzeniem. Zanim to mi sie udało to bardzo dużo czytałem na forum itp. Wiadomo każdy non stop się uczy.Mnie jeszcze czeka wymiana pompki paliwowej i ponowne ustawienie. :-) ale teraz już dużo sie nauczyłem.
  • Poziom 18  
    Stachpol napisał:
    Mape ustawiłem ręcznie wiadomo dziki oryginalnemu programowi (mapa musi być taka sama jak mapa na benzynie. Kalibracja oczywiście też przeszła i została zakończona powodzeniem. Zanim to mi sie udało to bardzo dużo czytałem na forum itp. Wiadomo każdy non stop się uczy.Mnie jeszcze czeka wymiana pompki paliwowej i ponowne ustawienie. :-) ale teraz już dużo sie nauczyłem.


    Jak się ten program nazywa? I skąd miałeś mapę benzyny?


    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Program to DreamXXI N oczywiście z obsługą mapy bo niektóre te programy nie obsługują mapy. A mapa benzyny sama Ci sie pokaże w programie gdy będzie silnik pracował na benzynie. Na gazie mapa zazwyczaj wyskakiwała mi w większych paramentach. Dlatego ustawiłem ją ręcznie każdy zmieniając na klawiaturze. Ustawiłem od 92 do 115 w przedziałach.
  • Poziom 18  
    Stachpol napisał:
    Program to DreamXXI N oczywiście z obsługą mapy bo niektóre te programy nie obsługują mapy. A mapa benzyny sama Ci sie pokaże w programie gdy będzie silnik pracował na benzynie. Na gazie mapa zazwyczaj wyskakiwała mi w większych paramentach. Dlatego ustawiłem ją ręcznie każdy zmieniając na klawiaturze. Ustawiłem od 92 do 115 w przedziałach.


    No dobra ale czasy wtrysków są nieliniowe do dawki... czyli jak to dokładnie zrobić i czy jesteś pewien że tak jest ok?

    BTW. jak można mieć sekwencje z uszkodzoną pompa paliwa? Jak odpalasz?


    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Pisze tak jak zrobiłem. A pompka jest uszkodzona popz względem ciśnienia bo daje tylko do 1.9 bara a powinno być z 3.2. Tak wiec tylko odpalę i sobie ustawiłem ze po 3 sekundach przełącza sie na gaz. Na paliwie to nie da sie jechać na szczęście jeszcze odpalać to odpali na paliwie bo jak wiadomo na gazie w sekwencji nie odpalę.