Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co to za część ze zdjęcia? (cewka z rdzeniem)

Mat313 06 Apr 2008 17:33 1268 8
    Mat313
    Level 11  
    Witam. Jestem bardzo początkującym elektronikiem i rozkręciłem wczoraj stary telewizor. Znalazłem tam jakąś część, ale nie wiem co to jest. Zdjęcia w załączniku (przepraszam za jakość, ale robiłem telefonem). Ta część jest regulowana. Potencjometr to nie jest, trymer chyba też nie. W dodatku wychodzą z niej z jednej strony 2 druciki, a z drugiej trzy. Proszę o pomoc
  • Helpful post
    Mariusz Ch.
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam.

Jest to filtr (cewka z rdzeniem).

Pzdr.
    Mat313
    Level 11  
    A do czego moze mi sie to przydać? Bo mam tego trochę
  • Helpful post
    telemah
    Level 27  
    Jak nie budujesz urządzeń radiowych czy w ogóle urządzeń wysokiej częstotliwości to niespecjalnie Ci się to przyda .Ja także zbieram takie części
    choć mało działam w w.cz. ale może kiedyś się przyda a że piwnicę mam dużą :D to nie wywalam tylko zbieram
    Mariusz Ch.
    Witam.

Jest to trudne pytanie i nie potrafię udzielić odpowiedzi. Zależy co zamierzasz budować. Cewki stosuje się w obwodach rezonansowych.

Pzdr.
    Mat313
    Level 11  
    Ja tak samo zbieram wszystkie częsci. W sumie to chciałem zrobić ten najprostrzy nadajnik fm, ale nie mam trymera. a do czego jest to pokrętło w tym filtrze? i w czym ewentualnie znajde jakiś trymer?
  • Helpful post
    Mariusz Ch.
    Witam.

"Pokrętło" służy do dostrojenia indukcyjności cewki. Zmienia ustawienie rdzenia ferrytowego. Trymer najłatwiej znaleźć w odbiorniku radiowym.

Pzdr.
    Mat313
    Level 11  
    Dzięki za pomoc. Jutro chyba rozkręce stare radio ;-)
  • Helpful post
    telemah
    Level 27