logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kubuntu 7.10: Fatal Error X Server po ustawieniu 1280x1024 na Dell D400

Hucul 20 Kwi 2008 21:55 2290 6
REKLAMA
  • #1 5059008
    Hucul
    Poziom 39  
    Ocena: 470
    Postanowiłem uruchomić sobie drugi monitor pod Kubuntu . Wszystko poszło sprawnie do momentu gdy na dodatkowym monitorze ustawiłem jego natywną rozdzielczość 1280X1024 , po zrestartowaniu serwera x dostałem komunikat fatal error z serwer x
    Mój sprzęt to laptop Dell D400 i monitor Benq 17"
    System to kubuntu 7.10
    W linuksie jestem początkujący i potrzebuję opisu jak dojść do pliku konfiguracyjnego iksów pod konsolą .
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 5059602
    wiesniak
    Poziom 31  
    Ocena: 52
    Plik konfiguracyjny xorg.conf znajdziesz w /etc/X11/ (X koniecznie dużą literą).
    Zawsze możesz skorzystać z polecenia "find nazwa_pliku".

Kubuntu powinien mieć domyślnie midnight commandera, którego odpala polecenie "mc", a w nim już jak w norton commanderze za starych, dobrych czasów :-) Tam też masz pod F4 edycję plików. Gdyby nie było mc, po systemie plików poruszasz się poleceniami "cd nazwa_katalogu". Do edycji pliku powinien być program nano. Na pewno jest vim, ale wymaga on troszkę lektury przed rozpoczęciem użytkowania.
    Możliwe, że aby pracować na pliku, będziesz potrzebował uprawnień roota. Wtedy odpalasz mc, albo inny program poprzedzając go poleceniem "sudo" (np "sudo vim /etc/X11/xorg.conf"). Zostaniesz poproszony o podanie swojego (a nie roota) hasła.
    Jeśli zbyt łopatologicznie opisałem, to wybacz, starałem się jak najbardziej uprościć, bo nie wiem na ile znasz konsolę :-)
  • REKLAMA
  • #3 5059779
    Hucul
    Poziom 39  
    Bardzo dobry opis , niektóre komendy z konsoli znam , ale nie mam jeszcze zakodowanych w głowie ścieżek i nazw plików jak pod Windowsem .
    Wrócę z pracy to sprawdzę .