Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford c-max skok temperatury 10 stopni w 10 sek

04 Maj 2008 10:52 7496 10
  • Poziom 20  
    powtarzam zaczęty kilka dni temu temat, ale otwieram go na nowo bo całkowicie zmieniłem sposób opisu zjawiska.

    Ford Focus c-max , silnik 1,8 TDCI ,

    Problem "pływania" wskazań temperatury zgłosiłem do serwisu Forda, samochód spędził na stacji jeden dzień i wrócił z informacją, że przeprogramowany został komputer.
    Nie zarejestrowałem zjawiska przed "serwisem". PO wizycie w serwisie praktyka wygląda tak:

    Po rozgrzaniu silnika temperatura ustabilizowała się na poziomie 88 stopni Celsjusza. W tym momencie zacząłem rejestrować film video. Film zajmuje 10 Mb więc zamieszczam tylko 4 zamrożone kadry:

    W 26 sekundzie (zielony oznacznik 1) mam na liczniku 60 km/godz (2) ok 2500 obtrotów na minutę (3) i temperaturę 88 stopni Celsjusza (4).

    Rozpoczynam przyśpieszanie i po 17 sekundach mam 130 na liczniku (jestem na autostradzie) a na wskaźniku temperatury obserwuję spadek do 75 stopni (co widać na zamrożonym kadrze z 46 sekundy).

    Wrzucam luz, obroty spadają do 1000 na minutę a temperatura wraca do normalnych 88 C (kadr z 51 sekundy) i tak już zostaje co potwierdza ostatni kadr (1 min 6 sek).

    Nie wiem co sądzić o takim zjawisku, może ktoś bardziej doświadczony skomentuje takie zjawisko
  • TestoTesto
  • Poziom 31  
    objaw typowy dla zablokowanego termostatu w pozycji otwartej.
  • TestoTesto
  • Poziom 30  
    Wszystko jest w porządku przecież idzie do lata.
  • spec od auto-elektro
    Takie coś świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia-po prostu robi się korek parowy o temperaturze większej niż temperatura cieczy.
    Może i problem z uszczelką pod głowicą?
  • Poziom 20  
    Jestem umówiony w serwisie na wymianę zespołu wskaźników (to ich diagnoza).

    Dzisiaj zrobiłem dwa testy:

    1)
    Podłączyłem do złącza diagnostycznego OBD2 interfejs (na bazie scalaka ELM237 ver 1.1)
    i za pomocą oprogramowania "ScanTool.net 1.13" rejestrowałem w notebooku temperaturę.
    (czujnik wysyłał sygnał do komputera samochodu (ECU),
    z kolei ECU przetwarzał informacje z czujnika ,
    a na zapytanie z mojego notebooka o temperaturę odpowiadał w formie cyfrowej,
    że wg ECU temperatura wynosi tyle a tyle).
    Pomiary były zgodne z wynikami otrzymanymi w wyniku rejestracji wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej.
    (informacje o scalaku oraz programie: http://scantool.net ).

    2)
    Za pomocą taśmy przylepiłem do gumowego przewodu pomiędzy blokiem silnika a górą chłodnicy termoparę mojego multimetru.
    Pomiar wykazał stabilną temperaturę,
    jednak mam wątpliwość, czy gruba guma nie miała bezwładności cieplnej rzędu powiedzmy minuty
    i przez to pomiary miernikiem są bez wartości.

    Wg mnie to problem raczej niestabilna praca termostatu - niekoniecznie otwarcie na stałe (bo jednak jakoś reguluje).
    Ale ta moja diagnoza to mocno amatorska - nie jestem mechanikiem samochodowym tylko elektronikiem.
  • Poziom 33  
    Normalne. Proponuję zagrzać samochód na postoju i potem wejść na obroty. Będzie się działo to samo czyli temperatura spadnie na wskaźniku wskutek szybszej pracy pompy wody. Po chwili puścić na wolne obroty i wskazówka znowu sie podniesie.
  • Poziom 20  
    marek1977 napisał:
    Normalne. Proponuję zagrzać samochód na postoju i potem wejść na obroty. Będzie się działo to samo

    A tu niespodzianka na jedynce i na dwójce nic takiego sie nie dzieje tylko na trójce i czwórce (na piątce nie testowałem) .

    Byłem w serwisie wymiana wskaźników niczego nie zmieniła,
    Ciekawostka, do wymiany tablicy wskaźników były potrzebne DWA kluczyki do stacyjki samochodu.

    Ale przetestowałem inny samochód , w którym wskaźnik temperatury stoi nieruchomo a poprzez interfejs OBD2 w czasie jazdy miejskiej rejestrowałem zmiany temperatury w przedziale od 71 do 80 stopni Celsjusza .
    Nie następowały one tak jak u mnie w czasie 10 sek. tylko trochę dłuższym ale jednak.
  • Poziom 39  
    moim zdaniem normalne ,temperatura zaczęła spadac podczas jazdy bo otworzył sie termostat i schłodziło płyn ,potem się zamyka i temperatura podchodzi znowu do ok.90 stopni,ewentualnie jak pisał Momik12 termostat za póżno zamyka .
  • Poziom 1  
    Hej. Mam taki sam problem z Focusem 1.8 TDCI. Przy przyspieszaniu na biegach od 4 wzwyż temperatura spada do 1/4 podzialki, po czym wraca do okolo 86 st. Czy cos mozecie poradzic?
  • Poziom 20  
    Długo trwało bo sprawa była zawieszona z dwóch przyczyn:
    1. Gwarant poprosił o czas
    2. samochód wyjechał "daleko od domu" .

    Jednak wszystko dobrze się skończyło.
    Po raz drugi wymieniona została deska rozdzielcza co widać bo wskaźniki są nieco inne. (Zrozumiałem, że również zmieniono oprogramowanie komputera, ale nie mam pewności bo z mojego punktu widzenia naprawa polegała na oddaniu samochodu do serwisu i odebraniu sprawnego).
    Kosztów nie znam - naprawa gwarancyjną.
    Znalazłem jeszcze e-maila z Bemo motors w którym"stoi":

    Jest najnowsza informacja serwisowa z dnia 28/05/2008 o potrzebie przeprogramowania jednostki sterującej PCM najnowszym oprogramowaniem. Problem wynika z nieprawidłowej komunikacji pomiędzy modułem sterowania zespołem napędowym PCM, a zestawem wskaźników IC. W wyniku tego aktualne oprogramowanie zestawu wskaźników nieprawidłowo interpretuje sygnał obliczeń wartości temperatury płynu chłodzącego ETC silnika z modułem PCM.

    Podsumowując:
    Sprawa zakończona,
    nic nowego do dyskusji wnieść nie mogę.
  • Poziom 18  
    Witam.Mam taki sam problem z skokiem temperatury,termostat i czujnik wykluczam.Czy ktoś od tego czasu rozwiązał zagadkę z falowaniem temperatury ?