Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opornica wentylatora [Hyundai LAntra]

Sinas 17 Maj 2008 20:10 2459 5
  • #1 17 Maj 2008 20:10
    Sinas
    Poziom 9  

    Witam otoż mam uszkodzona opornice wentylatora. Jakoś niemoge dostać cześci w sklepie wiec pomyslalem ze moze uda mi się samemu to zrobic.

    U mnie wyglada to tak
    http://www.voila.pl/485/woi1e/?1(tylko nie wiem co to jest to zielone ::) )

    albo tutaj
    http://www.voila.pl/487/45ada/?1
    na zdjeciu widac 3 sprezynki i u mnie 1 jest przepalona. Czy mogę samemu to naprawić? JEśli tak to co i jak muszę zrobić?

    Z góry dziękuje za pomoc

    Regulamin pkt 10,11 linki usunięto. goldwinger

    0 5
  • #2 18 Maj 2008 13:37
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie naprawisz a jeśli nawet to na krótko, Twoje "sprężynki są już mocno utlenione".
    Dopasować możesz od innego samochodu i tą drogą bym szedł. To zielone to zapewne bezpiecznik termiczny!

    0
  • #3 18 Maj 2008 13:42
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Zobacz od astry starszy typ jest na 4 wejścia .

    0
  • #4 19 Maj 2008 10:11
    Sinas
    Poziom 9  

    Mógłbyś podac linka do tej czesci? Bo nie wiem ktory moglby pasowac.


    Z góry dzięki

    0
  • #5 19 Maj 2008 16:45
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Nie mam jak ,ale poszukaj na allegro.

    0
  • #6 05 Lip 2012 19:44
    maro6926
    Poziom 9  

    Witam,Osobiście posiadam landrynke 92,ostatnio naprawiałem opornicę i wbrew temu co nie którzy twierdzą że nie da się naprawić,lub krótko trale to temu zaprzeczę.
    Więc jeśli już znajdziesz a znajduje się jak w każdym aucie w zespole dmuchawy,tam zapewne jest przykręcona 2lub 3wkrętami,posiada ona dwa,trzy oporniki(rezystory) drutowe o odpowiedniej średnicy i oporności,jeżeli dobrze się przyjrzeć to końcówki tych oporników są zagniecione w styku mosiężnym więc można delikatnie to zagniecenie czymś ostrym odgiąć,z czuciem bo można ułamać.
    Trzeba zakupić drut oporowy o tej samej średnicy i na zwykłej śrubie o zbliżonej średnicy wewnętrznej uszkodzonego opornika nawinąć tyle samo zwoi,końcówki dopasować do oryginału i zagiąć w styku mosiężnym,100% gwarancji daję że na polskim drucie oporowym będzie służyło długie lata,.
    Sam naprawiłem działa już całkiem sporo czasu,i nie ma chęci się popsuć

    Dodano po 2 [minuty]:

    Panowie a to zielone jest na rezystorach drutowych żeby zwoje opornika nie stykały się w czasie jazdy po nierównościach :),pozdrawiam

    0