Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto alarm + sterowanie centralnym zamkiem

22 Maj 2008 23:43 3104 2
  • Poziom 2  
    witam

    pomóżcie nowemu i w dodatku kompletnemu laikowi w dziedzinie elektryki ;)
    Posiadam w samochodzie alarm firmy Silicon - sam alarm bez sterowania centralnym zamkiem. Samemu założyłem sobie właśnie sterowanie centralnym zamkiem i teraz nie wiem jak obydwie centralki ze sobą zgrać, żeby w momencie zamykania drzwi jednocześnie uruchamiał się alarm. Centralny zamek u mnie jest sterowany dwoma minusami - przy podłączeniu centralki wykorzystałem tylko 4 kable: +12V, masa, otwieranie i zamykanie. Jako że nie mam bladego pojęcia jak obsługiwać miernik coby cokolwiek zmierzyć :( mam następujące pytania:

    Na zdjęciach znajduje się niekompletny opis oznaczeń kabli mojego alarmu oraz kolory wszystkich kabelków.

    1. Czy może ktos wywnioskować na podstawie zdjęć które dwa kable alarmu będą odpowiedzialne za uzbrojenie/rozbrojenie alarmu?

    2. Czy żeby te dwie centralki zgrać będą potrzebne przekaźniki?

    Mam nadzieję że ktoś sie w moim bełkocie rozezna i cokolwiek pomoże, za co będę dozgonnie wdzięczny :)

    auto alarm + sterowanie centralnym zamkiem

    auto alarm + sterowanie centralnym zamkiem[/url]
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Silicon BAS, który posiadasz nie ma fabrycznie wyprowadzonego sterowania na centralny zamek. Taka opcja była dostępna dopiero w alarmie BAS Plus. Skoro, jak Sam piszesz , jesteś laikiem w dziedzinie elektryki , to raczej sam nie poradzisz sobie z przystosowaniem tego podstawowego modelu Silicona do współpracy z centralnym zamkiem.

    Moja rada:
    kup używaną centralę Silicon Bas Plus (jest tania) i podłącz w zamian za dotychczasowego BAS-a, wtedy łącząc dwa przewody w łatwy sposób posterujesz centralnym zamkiem.

    Inna możliwość to moduł ST1000 który podłączasz do przewodu sterującego odcięciem zapłonu - pomarańczowego z czarnym paskiem.Podczas załaczenia alarmu jest na nim cały czas masa, która będzie sterowała tym dołożonym modułem, który następnie trzeba odpowiednio skrosować aby podawał dwie masy do sterownika centralnego zamka, ewentualnie podłączasz siłowniki bezpośrednio do modułu ST1000.
    Konieczne będzie jeszcze zastosowanie diody separującej na połączeniu ST-1000 z alarmem (blokada zapłonu )
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    aha czyli tak to wygląda. w takim układzie z tego co piszesz dla mnie faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie zamiana centralki. mam nadzieję, że uda mi się coś takiego znaleźć. dzięki wielkie za informację. pozdrawiam