Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG50 w Audi100 i falowanie wolnych obrotów

piomich 29 Maj 2008 20:41 4673 16
  • #1 29 Maj 2008 20:41
    piomich
    Poziom 11  

    WItam Wszystkich
    Moje auto to Cygaro Audi 100 poj. 2,2l
    Już od jakiegoś czasu ciagle falują mi wolne obroty, a szczególnie gdy puszczam pedał gazu (np przy dojeżdżaniu do skrzyżowania).
    Instalacja gazowa jest na sterowniku STAG 50, parownik Lovato zwykły. Byłem już u kilku gazownków i jakoś nic nie pomogli, ostatni powiedział że przyczyną może być jakieś uszkodzenie silniczka krokowego gazu. Instalacja gazowa ma już 3,5 roku. W ubiegłym roku w lecie wymienione zostały wszystkie membrany w parowniku (cały komplet naprawczy + filterek).Nowa sonda Lambda, świece zapłonowe, przewody WN + kopułka.
    To falowanie jest juz bardzo denerwujące bo i nieraz zdarza się że silnik gaśnie.
    Jakby ktoś z Was mógł mi pomóc byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam
    piomich :cry:

    0 16
  • #2 30 Maj 2008 14:53
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Podaj jeszcze rocznik auta i typ silnika (chociaż moc) i czy te objawy występują również na benzynie. Jeżeli jest to typowy K-Jetronic, to być może wymaga regulacji, lub niesprawny jest zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego - zacina się.

    0
  • #3 01 Cze 2008 21:44
    piomich
    Poziom 11  

    Audi jest z 1987r CYGARO poj. 2,2l moc 115KM, 5 cylindrów z mechanicznym wtryskiem benzyny. K-Jetronik. Na bęzynie autko działa ok, były wcześniej drobne problemy ale znalazłem przyczynę (sparciały przewód podciśnieniowy).

    Cytat:
    Jeżeli jest to typowy K-Jetronic, to być może wymaga regulacji, lub niesprawny jest zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego - zacina się.


    A który to zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego? a może chodzi o silniczek krokowy ten do układu benzynowego?- jeśli to o niego chodzi to jak go najlepiej sprawdzić czy dobrze działa.
    Pozdrawiam
    piomich

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Cze 2008 08:14
    IWEX100
    Poziom 16  

    Proponuję sprawdzić dokładnie układ dolotowy powietrza, są to typowe objawy ssania lewego powietrza, sprawdź też klapkę przepływomierza czy nie zacina się.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 05 Cze 2008 14:05
    tomek gaz
    Poziom 14  

    wypnij silnik wolnych obrotów i na próbę podłącz register i wyreguluj wolne obroty

    0
  • #6 05 Cze 2008 21:14
    syko75
    Poziom 10  

    Miałem podobną sytuację w swoim C3. Zazwyczaj do tych aut zakładają instalację I lub II generacji z mikserem przed przepustnicami, natomiast powietrze do zaworu wolnych obrotów brane jest przed mikserem - zaraz za przepływomierzem i nie przepływa przez mikser.
    U mnie pomogła następująca regulacja.
    1. Na chodzącym ciepłym silniku śrubę ustalającą wstępne uchylenie przepustnicy wkręcam (zwiększając przepływ powietrza) aż obroty ustalą się na około 900 obr/min - jest trochę więcej niż normalne obroty jałowe (wtedy zawór powietrza wolnych obrotów jest zamknięty).
    2. wykręcam około 1 obrót tą samą śrubę - obroty trochę spadają i powinny ustalić się na poziomie biegu jałowego
    W tej sytuacji jak największa ilość powietrza przy jałowych obrotach przepływa przez mikser, a tylko niewielka część przez zawór wolnych obrotów.

    Mim wszystko - czasem przy złej jakości gazu jest trochę gorzej.

    0
  • #7 07 Cze 2008 08:24
    IWEX100
    Poziom 16  

    syko75 a Ty wogóle wiesz o jakim samochodzie jest temat? Po co zabierasz głos jaknie masz zielonego pojęcia o czy mówisz. W tym samochodzie nie ma przepływomierza powietrza, to jest wtrysk mechaniczny K-jetronic lub KE-jetronic o ile wogóle wiesz co to takiego. Przestańcie mieszać ludziom w głowach.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 07 Cze 2008 08:53
    iras24
    Poziom 17  

    jest przepływomierz {czujnik położenia tarczy spiętrzającej}

    0
  • #9 08 Cze 2008 07:50
    syko75
    Poziom 10  

    Występuje przepływomierz mechaniczny, który poprzez dźwignię steruje dozownikiem paliwa (to jest ten element, z którego wychodzą przewody paliwowe zasilające wtryskiwacze).

    0
  • #10 09 Cze 2008 10:47
    piomich
    Poziom 11  

    IWEX100- sprawdziłem czy nie dostaje się gdzieś przed mikserem jakieś lewe powietrze, ale wszystko jest ok, klape przepływomierza także sprawdziłem działa ok; powymieniałem wszystkie opaski zaciskowe na nowe(przy mikserze, na gumie od przepływomierza) wszystko wydaje sie ok ale gdy silnik jest ciepły falowanie nadal występuje, nawet prubuje silnik czasami zgasnąć. Nie wiem co tu dalej począć. Najgorzej to jest gdy dojerzdżam do skrzyżowania i hamuje, jakoś niezręcznie jest trzymać pedał hamulca i pedał gazu razem.

    Cytat:
    wypnij silnik wolnych obrotów i na próbę podłącz register i wyreguluj wolne obroty

    tomek gaz- nie mam takiego registera aby wykonać taką czynność i nie bede mógł tego zrobić.
    Pozdrawiam
    piomich

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Cze 2008 12:52
    iras24
    Poziom 17  

    jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.Wydaje mi sie że masz zbyt bogatą mieszankę na gorącym silniku i sterownik ma problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej.

    0
  • #12 09 Cze 2008 19:00
    piomich
    Poziom 11  

    witaj iras24

    Cytat:
    jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.

    Parownik mam LOVATO zwykły i śrubę od czułości mam wkręconą do końca,(może powinenem trochę wykręcić?) sprubuje jeszcze wkręcić tą od niskich obrotów. Dam znać czy sie poprawiło. Oczywiście zapamiętam wszystkie wstępne pozycje śrub do regulacji - by móc później powrócić do tych pozycji.
    pozdrawiam
    piomich

    1
  • #13 10 Cze 2008 00:37
    Malin144
    Poziom 11  

    Witam moja rada wymien reduktor z lovato na brc twoje lovato jezeli jest skrecone na maxa to leje gazem na bogato i obroty wtedy tez moga falowac. Brc eco to reduktor ktory jest popularny i bardzo dobry. Wazne w eco trzeba wkrecic regulacje wolnych obrotow na max i czuloscia wyregulowac sklad na wolnch a potem dopiero 3000.Moge sie mylic nie widzialem twojego auta i nie slyszalem jak pracuje wiec to tylko przypuszczenie.

    0
  • #14 10 Cze 2008 08:27
    piomich
    Poziom 11  

    Witam
    Okazało się ze mogę jeszcze wkręcić do końca śrubę od czułości na parowniku i tak zrobiłem, także wkreciłem o około 1,5 obrotu śrube do regulacji wolnych obrotów. Muszę powiedzieć jakby się poprawiło, gdy puszczam pedał gazu w samochodzie obroty silnika spadają do 600obr/min a następnie podnoszą sie do góry w granicę standardową wolnych obrotów tj. 900 obr/min - 950 obr/min. Jest lepiej bo chociaż tak nie falują jak było wcześniej. Może jeszcze dzisiaj spróbuje wkręcić o chociaż 0,5 obr śrubę do regulacji wolnych obrotów, dam znać.

    Cytat:
    Witam moja rada wymien reduktor z lovato na brc twoje lovato jezeli jest skrecone na maxa to leje gazem na bogato i obroty wtedy tez moga falowac. Brc eco to reduktor ktory jest popularny i bardzo dobry. Wazne w eco trzeba wkrecic regulacje wolnych obrotow na max i czuloscia wyregulowac sklad na wolnch a potem dopiero 3000.

    Malin144 jakoś nie chce inwestować w nowy sprzęt do tego samochodu, nie wiem ile kosztuje taki nowy parownik BRC ale napewno nie jest tani, ale przecież także musiałbym chyba wymienić i inne podzespoły w instalacji gazowej bo STAG50 może nie będzie dobrze współgrał z tym reduktorem jaki proponujesz.
    pozdrawiam
    piomich

    0
  • #15 10 Cze 2008 18:19
    Malin144
    Poziom 11  

    Reduktor jaki nie wlozysz bedzie ok tylko zeby nowy byl. jak chcesz to zadzwon do mnie jak bedziesz przy aucie to przez tel powiem co masz zrobic bo jakos tak nie potrafie ci napisac tego co chcial bym powiedziec boje sie ze nie zrozumiesz:)

    0
  • #16 11 Cze 2008 18:01
    iras24
    Poziom 17  

    u siebie trochę czasu spedziłem zanim uzyskałem odpowiedznie obroty ,a warto sprawdzić podcisnienie w kolektorze

    0
  • #17 11 Cze 2008 18:22
    piomich
    Poziom 11  

    Witam wszystkich
    Jednak gdy jest wkręcona śruba czułości w parowniku LOVATO na max i do tego odpowiednia regulacja śrubą od wolnych obrotów (poprzez stopniowe je wkręcenie) uzyskałem najbardziej optymalne ustawienie aby obroty silnika tak nie falowały. Może warto byłoby jeszcze wybrać się do jakiegoś gazownika aby podłączył komputer do STAG50 i poustawiał co należy?Czy może te ustawienia jakie były wrzucone do sterownika podczas zakładania całej instalacji gazowej nie powinny być już zmieniane?
    Jak myślicie?
    pozdrawiam
    piomich

    0