Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FALOWNIK , FVR0.4E9S-7EN , FUJI , NIE WŁĄCZA SIĘ SILNIK

19 Wrz 2008 21:57 2332 5
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z wyżej wymienionym falownikiem. Jest to przemiennik 1x200-240VAC/3x200-240VAC. Podłączyłem do niego silnik trójfazowy 0,06kW w celu sprawdzenia działania. Lampka RUN po załączeniu zapala się i silnik stoi. Po autoadaptacji wyświetla się eror7. Silnik był przewijany i jest wyprowadzony w gwiazdę. Czy musi być w trójkąt i czy to jest przyczuną, że układ nie pracuje? Proszę o poradę, a może w programie coś naknociłem? Pomóżcie.
  • Specjalista Automatyk
    Nie znam tego falownika, ale skoro jest zasilany 230V AC, to silnik musi być Δ 230V AC

  • Specjalista Automatyk
    Dtr-kę do tego falownika mam gdzieś w pracy i tego błędu nie pamiętam, ale zgadzam się z kolegą edwaku, że silnik ma być w trójkąt.A masz wogóle możliwość przepięcia, jeśli tak to sprawdź czy nie poknocili coś z wyprowadzeniami uzwojeń.Koniec 1 z początkiem 2 itd.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No właśnie wyprowadziłem ze środka bo na wyprowadzeniu po przewinięciu nie było. Po autoadaptacji eror nie wyświetla się. Ja mam wrażenie że falownik czeka na impuls startowy, ale nie mam pojęcia jak i gdzie podać. Przed zdemontowaniem pracował do końca. Znalazłem na elektrodzie instrukcję i schemat. Ustawiłem fabryczne parametry i nic. Może te dane są od innego modelu i coś nie pasuje i trzeba zmienić ??? Ja mam typ jak w temacie, a w instrukcji jest E9S-7JE, E9S-2JE, E9S-4JE. Może do mojego dane programowe są inne ???

  • Specjalista Automatyk
    Spróbuj zapiąć inny silnik jeśli masz możliwość, a na pewno nie pomyliłeś się ze spięciem w trójkąt silnika(jeśli spróbowałeś)?
  • Poziom 10  
    No jestem i mam dobre wieści. Falownik działa, a było to tak. Jak już napisałem zrobiłem silnik w trójkąt i nic. Zacząłem szukać w internecie innego schematu bo ten który mam z elektrody coś mi nie pasował i znalazłem. Na schemacie pierwszym start FWD i stop BX i inne funkcje były zwierane z CM, a na drugim z P24. No i to było przyczyną, że silnik stał. Jak wszystko wystartowało to silnik w trójkącie zagrzał się trochę za mocno i zadziałało zabezpieczenie. Przepiąłem tak jak było i nie grzeje się. Może trójkąt źle połączyłem, ale to nie ważne. Wszystko działa i pracuje tak jak trzeba.
    I to by było na tyle. Dzięki za wsparcie. Pozdrawiam i temat zamykam.