Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czym wypłukacj układ hamulcowy-Fiat 126P

02 Paź 2008 14:03 7517 19
  • Poziom 21  
    Witam, w moim maluszku (98r) odmówiła posłuszeństwa pompa hamulcowa... ponieważ to dużo roboty i zabawy z zapieczonymi przewodami hamulcowymi dałem autko do mechanika przy tej okazji kazałem wymienić wszystkie podzespoły hamulcowe tzn- pompa, wszystkie cylinderki, i wszystkie szczęki oraz 2 tarcze kotwiczne (były już pognite) wszystko super :D zrobione jak należy ale...... ten pajac dolał mi DOT4 do starego R3... wiadomo ze R3 można mieszać tylko z DOT3 ponieważ inaczej zmienia się stabilność chemiczna i płyn ma inne parametry:/ jednym słowem zrobiło mi się gówno w układzie:/ hamuje na słowo honoru, pedał "gumowy". chcę to czymś wypłukać i wlać DOT4. Czy samo odessanie płynu wystarczy?? są jakieś preparaty??
    pozdrawiam:) :) :)
  • Poziom 39  
    Ho ho. Dość naukowo podchodzisz do zagadnienia. Ciekawe jak to się stało, że mechanik wymienił właściwie wszystkie elementy układu hamulcowego i zostawił stary płyn hamulcowy. Jak on to zrobił? Poza tym to ciekawa teoria z tym mieszaniem jeśli chodzi o F 126. Prawdopodobnie masz dalej niesprawny układ hamulcowy lub nadmierne oczekiwania. A wymiana płynu zwyczajnie przez przepompowanie przez wszystkie odpowietrzacze.
  • Poziom 22  
    Układ hamulcowy płukaj płynem hamulcowym który zamierzasz wlać do układu hamulcowego .
  • Poziom 32  
    to jest chyba oczywista sprawa
  • Poziom 21  
    Najprawdopodobniej tak ze podczas wymiany pompy zatyka się przewody doprowadzające płyn do pompy a po wymianie tylko uzupełnia poziom :D
    Sam wymieniałem już nie jedną pompę i tak sie robiło ale uzupełniało się tym samym płynem ewentualnie zamiennikiem :)
    Co do oczekiwań robiłem maluszka znajomemu wymieniałem szczęki i cylinderki w porównaniu z moim to jego hamuje jakby miał ceramiczne tarcze z jakiegoś ferrari :P a ja... nie bardzo poza przewodami wszystko jest nowe ;) wycieków nie ma poskładane dobrze ponieważ odpowietrzałem układ raz jeszcze i przy okazji sprawdzałem. co do mieszania to czytałem o 2 takich przypadkach z czego w jednym płyn się zagotował(zwykły R3) i nie
    hamowało wcale :P a drugi taki jak ja wymieszanie R3 z DOT4 i też podobne objawy;] Dlatego po wymianie wszystkiego poza przewodami stawiam na płyn :D poza tym kosztuje 7zł wiec nie szkodzi sprawdzić :D
    Tylko jak wypompuję przez odpowietrzniki to wydaje mi się ze jednak cos zostanie w pompie???? mam pompę próżniową wiec mogę odessać płyn z przewodów ale czy to wystarczy??
    Czyli najlepiej kupić więcej płynu i przepłukać nim układ ?:D jak w samochodzie znajomego (Rover 45) wymieniali układ hamulcowy bo miał stłuczkę i wyciekł to jakiegoś płynu używali co podobno wypłucze całkowicie i można lać "co się chce" ;]
  • Poziom 39  
    Nie wyzywaj tego mechanika od pajaców bo sam jesteś pajac.
    Jeżeli wymieniałeś tak jak piszesz pompe hamulcową i wszystkie cylinderki to w układzie niema już starego płynu. Opisywany przez ciebie sposób z zatkaniem przewodów tylko w przypadku wymiany samej pompy.
    Zmieszanie płynu R3 z DOT4 nie spowoduje takich objawów jak u ciebie.
    Może jest zapowietrzony układ, lub są nowe szczęki a stare bębny i pedał będzie gumowy dopóki się wzajemnie nie dopasują.
  • Poziom 32  
    Trzeba porządnie odpowietrzyc
  • Poziom 21  
    odpowietrzałem już kilkakrotnie. co do płynu... Kolega wyżej pisał ze podczas wymiany cylinderków i pompy nie może być starego płynu... owszem może... Dlaczego ponieważ po założeniu nowej pompy oraz cylinderków układ zaczął pobierać płyn a że do układu wchodzi więcej niż jest w zbiorniku to mechanik dolał i połowa układu chodziła na R3 a połowa DOT4. mogę to w 100% potwierdzić ponieważ kupiłem ten DOT4 3 buteleczki po 1000ml (tak na zapas) po czym zacząłem ściągać płyn z układu i okazało się że tylne koła pracowały jeszcze na R3 natomiast z prawego przedniego leciał taki wymieszany a z lewego DOT4... tak jak mówiłem układ zaciągnął R3 gdy zaczęło ubywać płynu mechanik dolał DOT4 a że odpowietrzanie zaczynamy od kół tylnych to przód "dostał" juz nowy płyn. Teraz nie wlewałem nowego płynu ponieważ nie będzie mnie przez weekend i postaram się to zrobię w poniedziałek tak jak pisali koledzy wyżej przepłuczę układ jedną butelką płynu a następną juz napełnię. zobaczę efekty
  • Poziom 1  
    powodem słabego hamowania nie musi być wcale awaria układu hamulcowego jak wynika z dyskusji.a może by tak sprawdzić łożyska w piastach???:D
  • Poziom 21  
    łożyska skuteczność hamowania.... piernik a wiatrak. Kolego stan łożysk czy zwrotnic itp może mieć wpływ na zachowanie auta podczas hamowania ale nie na skuteczność. Auto może ściągać itp ale siła hamowania powinna być taka sama.
    Wymieniłem płyn i jest dużo lepiej;)
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Tiaaa, po prostu przy wymianie płynu odpowietrzyłeś układ i cała filozofia. Płyn w układach bębnowych zagotuje się tylko w przypadku pożaru auta. Płyn DOT4 można mieszać bez obaw z R3, bez żadnych konsekwencji.
  • Poziom 2  
    Ja teraz jestem w wojsku i kiedy wymieniałem DOT-a 4 w Starze to dali mi denaturat do płukania. Po płukaniu do układu wprowadziłem powietrze pod ciśnieniem żeby usunęło resztki denaturatu. Myślę że to bardzo dobry sposób bo skuteczny i tani.
  • Poziom 33  
    No to ja wypłukam Ci za darmo, tylko potrzebny będzie spirytus ok. 3litry.
  • Poziom 33  
    ale nie chodziło o płukanie gardła tylko układu hamulcowego ;)
  • Poziom 14  
    Masteriusz-maluszka znam na wylot i tak się składa żeby tam dobrze odpowietrzyć układ to trzeba przelać płynu sporo i nie wierze że ze zbiornika uzupełniającego ci wystarczy na nawet jeśli to bardzo mało.No chyba że jesteś oszczędny i wlejesz odzyskany płyn z zawartością syfu.Znasz kolejność odpowietrzania?Często bywa tak że trzeba troszkę pojeździć i próbować ponownie odpowietrzyć.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zimol_88 napisał:
    Ja teraz jestem w wojsku i kiedy wymieniałem DOT-a 4 w Starze to dali mi denaturat do płukania. Po płukaniu do układu wprowadziłem powietrze pod ciśnieniem żeby usunęło resztki denaturatu. Myślę że to bardzo dobry sposób bo skuteczny i tani.


    w tym wypadku chodziło o usunięcie wilgoci z układu.
  • Poziom 30  
    A czy przypadkiem w starze nie był żółty DA-1 , absolutne nie mieszalny z organicznym R3 i DOT ?
    Co do mieszania płynów organicznych R3 i DOT to mi się zdarzało i nie zauważyłem negatywnych skutków .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Był.
  • Moderator Samochody
    Pawel wawa napisał:
    zimol_88 napisał:
    Ja teraz jestem w wojsku i kiedy wymieniałem DOT-a 4 w Starze to dali mi denaturat do płukania. Po płukaniu do układu wprowadziłem powietrze pod ciśnieniem żeby usunęło resztki denaturatu. Myślę że to bardzo dobry sposób bo skuteczny i tani.


    w tym wypadku chodziło o usunięcie wilgoci z układu.



    Eee tam. W starze denaturat lało się do instalacji pneumatycznej, był do tego specjalny zbiorniczek, zaraz przy zasobnikach. Miało to zapobiegać zamarzaniu wody skroplonej w układzie. W hydraulice był oryginalnie DA-1, mozna go było bez konsekwencji wymienić na R-3, po przepłukaniu instalacji z resztek starego płynu.Wilgoci usuwac nie trzeba - płyny hamulcowe to roztwory dziwnych alkoholi, które z natury są silnie higroskopijne. A kolega Zimol_88 nie bardzo wie o czym pisze.
  • Poziom 30  
    robokop proszę nie mieszaj układu hydraulicznego samochodu z pneumatycznym układem hamulcowym przyczepy ciężarówki . To dwie różne bajki .